Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Synd att Rainman fegade ur på Timbuktu. Innerst inne visste han ju att det var Mali och borde ha vågat svara det.

Kvällens skratt bjöd dock Rille på i sina nya brillor
Ser ut som om han hittat dem i en slumplåda utanför en gympasal i godtycklig gymnasieskola.
Hur löd frågan? Med 4 livlinor och samtliga förbrukade tar man inte några onödiga risker. Han gjorde rätt att hoppa av.
Citera
2018-01-05, 19:47
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hur löd frågan? Med 4 livlinor och samtliga förbrukade tar man inte några onödiga risker. Han gjorde rätt att hoppa av.
I vilket land Timbuktu ligger. Han uteslöt direkt 2 alternativ (Algeriet och Marocko tror jag att det var) och hade Burkina Faso och Mali kvar som alternativ och sa att han ville svara Mali men inte var 100% säker.

Detta tycker jag återigen var ett exempel på att om man redan har mycket pengar är det lättare att tjäna mer pengar (den första miljonen är den svåraste o.s.v.). Är man redan miljonär hade man fortsatt spela med de goda odds han hade men måste man vända på slantarna i slutet av varje månad är 150 000 kr mycket pengar och man blir för rädd att förlora dem.
Citera
2018-01-05, 19:50
Bannlyst
Lurig fråga, men Will är väl något äldre än Colin?
Citera
2018-01-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Lurig fråga, men Will är väl något äldre än Colin?

Stämmer. Men Will Ferrell och Colin Farrell är väl knappast ens släkt med varandra. (Googlade )
Citera
2018-01-05, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Stämmer. Men Will Ferrell och Colin Farrell är väl knappast ens släkt med varandra. (Googlade )

Haha, nej exakt. Det är ganska många som tror det faktiskt. Därav lurig fråga
Citera
2018-01-06, 07:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Synd att Rainman fegade ur på Timbuktu. Innerst inne visste han ju att det var Mali och borde ha vågat svara det.

Kvällens skratt bjöd dock Rille på i sina nya brillor
Ser ut som om han hittat dem i en slumplåda utanför en gympasal i godtycklig gymnasieskola.

Jag tror att man måste ha bestämt sig innan man börjar spelet hur man ska göra i dylika lägen. Känner man att det är 50/50 måste man redan när man sätter sig i stolen veta om man ska chansa eller ej. Just på denna fråga kändes det ju som han var iaf 80% säker och då borde han ju fortsatt om han bestämt sig för det.
Antagligen hade han dock bestämt sig för att spela safe och därför blev det som det blev.

Annars tycker jag att dom som väljer fyra livlinor oftast chansar lite mer vilket givetvis är en förutsättning för att nå hela vägen. Man är aldrig 100% säker på varenda fråga hela vägen upp.
Citera
2018-01-06, 14:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jaha nu ska programmet sändas enbart på fredagar igen ett tag framöver. Vad i hela friden ser TV4 i " En Ska bort" egentligen?

Och som grädde på moset så har de dubblat antalet avsnitt av En ska bort. Från 10 till 20, så nu kommer det att sändas i princip hela våren.
Citera
2018-01-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och som grädde på moset så har de dubblat antalet avsnitt av En ska bort. Från 10 till 20, så nu kommer det att sändas i princip hela våren.
Kanske fel av mig att dissa programmet då jag inte sett det. Men en tv-helg utan Postkodmiljonären på såväl fredagar som lördagar fungerar bara inte.
Citera
2018-01-06, 16:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Kanske fel av mig att dissa programmet då jag inte sett det. Men en tv-helg utan Postkodmiljonären på såväl fredagar som lördagar fungerar bara inte.

Nejdå, du gör helt rätt. Jag gav det en chans när det först började sändas och det var verkligen ingenting att hänga i julgranen.
Citera
2018-01-07, 06:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Fast tanken är väl att Postkoden går fredagar och skiten endast lördagar?
Nu tycker jag det är tråkigt ändå men likväl LITE bättre.
Förövrigt var gårdagens avsnitt av "en ska bort" något av det värsta jag sett (nej,jag vet egentligen inte varför jag ser det) ty det var ju så mycket utdelningar och annat trams och sedan ett rejält reklamblock samt ett uselt deltagande par att man bara blev förbannad.

Jag tror som sagt att, förutom postkodmiljonären, är dom enda som riktigt gillar att se dom olika postkod-tävlingarna "närmast sörjande" till deltagarna...
Citera
2018-01-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast tanken är väl att Postkoden går fredagar och skiten endast lördagar?
Nu tycker jag det är tråkigt ändå men likväl LITE bättre.
Förövrigt var gårdagens avsnitt av "en ska bort" något av det värsta jag sett (nej,jag vet egentligen inte varför jag ser det) ty det var ju så mycket utdelningar och annat trams och sedan ett rejält reklamblock samt ett uselt deltagande par att man bara blev förbannad.

Jag tror som sagt att, förutom postkodmiljonären, är dom enda som riktigt gillar att se dom olika postkod-tävlingarna "närmast sörjande" till deltagarna...
Mycket möjligt att det är så men den teorin faller direkt med tanke på att fyran bröt det ganska nyligen med att sända " En ska bort" på fredagar och " drömpyramiden" på lördagar förut vid ett tillfälle, eller om det inte var tvärtom.Plågade mig förövrigt igenom skiten hemma hos polaren igår. Segt så in i helvete, tramsigt nå djävulskt och 2 usla deltagare, gissar att dom klarar nån nivå till sedan ryker dom. Ger detta program max en säsong till, sedan läggs det nog ner. det är Postkodmiljonären tittarna vill se .
Citera
2018-01-09, 07:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Mycket möjligt att det är så men den teorin faller direkt med tanke på att fyran bröt det ganska nyligen med att sända " En ska bort" på fredagar och " drömpyramiden" på lördagar förut vid ett tillfälle, eller om det inte var tvärtom.Plågade mig förövrigt igenom skiten hemma hos polaren igår. Segt så in i helvete, tramsigt nå djävulskt och 2 usla deltagare, gissar att dom klarar nån nivå till sedan ryker dom. Ger detta program max en säsong till, sedan läggs det nog ner. det är Postkodmiljonären tittarna vill se .

Problemet är ju att dom uppenbarligen skiter i vad tittarna vill se för att kunna visa vinstutdelningar och annan smörja istället...
Värst är dock varken "En ska bort" eller "Drömpyramiden" etc utan avsnitten när det ENBART delas ut vinster på nåt torg. Dessa avsnitt kan väl ingen vettig människa se längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in