Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 10:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bra att du ställde frågan.
Tyvärr lockar det nog för mycket tittare även med lotterivinstutdelning men det vore intressant med en tittarundersökning om vad folk vill se/inte vill se i programmet.
Jag skulle tippa på att iaf 98% hellre ser ren frågesport än vinstutdelning. Nu tror dom säkerligen att hela grejen är uppskattad iom att man fortfarande tittar, jag har ju på burken även vid vinstudelningen även om jag gör annat just dom minutrarna.

Ja, samma här. Jag brukar stänga av ljudet när det är vinstutdelning/reklam för något välgörenhetsprojekt/dragning så därför blir tittarsiffror missvisande i det fallet. Däremot kan man ju kolla på hur tittarsiffrorna ser ut när det är Grannyra, som inte innehåller någon frågesport resp vanliga program. Där är det nog ett ganska stort tapp.
Citera
2017-09-17, 14:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, samma här. Jag brukar stänga av ljudet när det är vinstutdelning/reklam för något välgörenhetsprojekt/dragning så därför blir tittarsiffror missvisande i det fallet. Däremot kan man ju kolla på hur tittarsiffrorna ser ut när det är Grannyra, som inte innehåller någon frågesport resp vanliga program. Där är det nog ett ganska stort tapp.

Det vore en mer intressant jämförelse ja, och inte då bara mäta sådana som tittar förbi nån gång (utan att veta att det är just grannyra) utan vilka som ser hela avsnittet.
Citera
2017-09-17, 14:49
Medlem
kl4sseKocks avatar
Håller med då programmet är såpass kort tid så är de mycket struntprat och med dessa vinstutdelningar och dylik som drar ut på programtiden.

En annan sak jag tänkt på vet inte om det bara är jag, men när de kommer upp till frågor över 10k så ska alltid/oftast den tävlande dra massa struntprat/kunskap om de andra alternativen, när de ändå redan har bestämt sig för ett svar.
Citera
2017-09-17, 15:08
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Håller med då programmet är såpass kort tid så är de mycket struntprat och med dessa vinstutdelningar och dylik som drar ut på programtiden.

En annan sak jag tänkt på vet inte om det bara är jag, men när de kommer upp till frågor över 10k så ska alltid/oftast den tävlande dra massa struntprat/kunskap om de andra alternativen, när de ändå redan har bestämt sig för ett svar.
Dessutom är vinstutdelningarna oftast på mer pengar än vad de tävlande kan vinna vilket jag tycker är orättvist.
Citera
2017-09-17, 15:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Dessutom är vinstutdelningarna oftast på mer pengar än vad de tävlande kan vinna vilket jag tycker är orättvist.

För att inte tala om att det är skatt på det som vinns i heta stolen, medan det som vinns via lotteriet är skattefritt. Vinner man då 1 miljon så blir man inte miljonär i praktiken då man bara får ut ca 600K.
Citera
2017-09-29, 19:52
Moderator
Dr Kings avatar
Riktigt starkt av nissen som räknade upp USAs samtliga 50 delstater
Nu är han mycket värd att gå därifrån med en mille.
Citera
2017-09-29, 19:55
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Vad är det jag missade? frågan löd "hur många delstater har endast 4 bokstäver i sitt namn"

utah=4
Ohio=4

Men sen sa han idaho, vilket är 5 bokstäver!!??

Jag va säker på att det va 2 dvs utah och Ohio, men han fick rätt på 3st.
Iowa!
Citera
2017-09-29, 19:56
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Vad är det jag missade? frågan löd "hur många delstater har endast 4 bokstäver i sitt namn"

utah=4
Ohio=4

Men sen sa han idaho, vilket är 5 bokstäver!!??

Jag va säker på att det va 2 dvs utah och Ohio, men han fick rätt på 3st.
Han sa Iowa som mycket riktigt har 4 bokstäver.
Citera
2017-09-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Han sa Iowa som mycket riktigt har 4 bokstäver.

Jag kom på det efter jag postade! Jag va säker på att han sa idaho
Citera
2017-10-01, 07:23
Medlem
Vobblers avatar
Trodde faktiskt att han skulle ta halvmiljonen också, han hade ju bra koll på Borgs antal segrar och första vinsten i franska. Men han var grym ändå.
Citera
2017-10-01, 09:55
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Trodde faktiskt att han skulle ta halvmiljonen också, han hade ju bra koll på Borgs antal segrar och första vinsten i franska. Men han var grym ändå.

Enbart uppräknandet av USAs stater gör honom historisk i mina ögon.
Citera
2017-10-01, 14:39
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Enbart uppräknandet av USAs stater gör honom historisk i mina ögon.

Håller med, det var bra gjort. Inte lätt att rabbla upp samtliga i "heta stolen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in