Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Lite tufft av dig att få det att låta som att det var Rilles fel att hon åkte ur. Även om hon självfallet borde ha klarat frågan som ekonom hade det ju varit smartare att ta en livlina där. Hur som helst ska vi nog vara försiktiga med att döma henne alltför hårt det är många som faller på den typen av frågor och hon blev nog väldigt tagen av stunders allvar. Jag personligen har sett värre än detta.

Visst var det Sjöberg som "hindrade" henne att "fråga publiken". Han förutsatte väl att hon måste kunnat komma fram till rätt svar själv. Men han borde inte tillåtit henne välja det felaktiga svaret under de omständigheterna. Men precis hur han skulle gjort vet jag inte. Han kunde ju inte gärna sagt att svaret var fel. Men kanske skulle han sagt "Men vi tar i alla fall publiken i stället, som var ditt förstaval - vi måste hålla på reglerna!" Annars finns kanske möjlighet byta fråga i "störda" situationer?
Citera
2017-12-26, 19:39
Moderator
Dr Kings avatar
Svårare frågor än vanligt idag på 100 000 och 150 000. Normalt brukar jag klara frågorna på den nivån men idag var jag chanslös där. Den tävlande var dock riktigt duktig som tog båda dessa frågor med lätthet.

Smart av hennes också att köra Googlingstricket på ring en vän livlinan.
Senast redigerad av Dr King 2017-12-26 kl. 19:42.
Citera
2017-12-26, 19:48
Medlem
DyslexiKungens avatar
-Vem hette från början Archibald Leach?

-Jag ska ringa till min vän Mona

-Hej Mona, din vän behöver lite hjälp här.

-Richard, vem hette från början Archilbald Leach?

Hur stavar du Archibald Leach? Jag tror att det är Gary Grant säger hon i programet?

-Nej Cary Cooper var det säger Mona som blir uppringt

-Mona hade snabba fingrar det är nämligen Cary Cooper

Google is my best friend
Citera
2017-12-26, 22:42
Medlem
Missade kvällens program då jag varit på hockey hur gick det för kvinnan som fortsatte från igår?
Citera
2017-12-27, 16:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Lite tufft av dig att få det att låta som att det var Rilles fel att hon åkte ur. Även om hon självfallet borde ha klarat frågan som ekonom hade det ju varit smartare att ta en livlina där. Hur som helst ska vi nog vara försiktiga med att döma henne alltför hårt det är många som faller på den typen av frågor och hon blev nog väldigt tagen av stunders allvar. Jag personligen har sett värre än detta.

Nja, om man inte kan döma en ekonom (eller vem som helst egentligen) för att hon inte kan räkna ut den frågan med lätthet så kan man ju aldrig klandra någon för att vara dålig som svarar fel.
Det är snarare löjligt att man inte ska kritisera deltagare som gör sådana sanslösa fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandstekeln
Visst var det Sjöberg som "hindrade" henne att "fråga publiken". Han förutsatte väl att hon måste kunnat komma fram till rätt svar själv. Men han borde inte tillåtit henne välja det felaktiga svaret under de omständigheterna. Men precis hur han skulle gjort vet jag inte. Han kunde ju inte gärna sagt att svaret var fel. Men kanske skulle han sagt "Men vi tar i alla fall publiken i stället, som var ditt förstaval - vi måste hålla på reglerna!" Annars finns kanske möjlighet byta fråga i "störda" situationer?

Precis, hon hade ju "valt" publiken men Sjöberg insåg ju att det vore slöseri för 9999 av 10000 pers så han försökte få henne att spara den genom att hon fick tänka till, sedan sabbade hon det totalt ändå och då insåg Sjöberg misstaget och försökte rätta till det utan att säga att det var fel.
Sedan kunde hon givetvis stått på sig och krävt publiken ändå...
Citera
2017-12-30, 19:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Älskar Mikael! Min nya förebild! Han har ju någon form av diagnos som har lyckats ge honom ett sjuhelvetes minne! Alla små detaljer och anekdoter han någonsin lärt sig har fastnat.
Citera
2017-12-30, 20:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Älskar Mikael! Min nya förebild! Han har ju någon form av diagnos som har lyckats ge honom ett sjuhelvetes minne! Alla små detaljer och anekdoter han någonsin lärt sig har fastnat.

Tyckte också det verkade som han hade någon sorts diagnos. Märktes på hans beteende och kroppsspråk.
Citera
2017-12-30, 20:11
Moderator
Dr Kings avatar
Definitivt en diagnos på Mikael ja. Aspbergers ligger nära till hands att gissa på.
Citera
2018-01-03, 14:53
Medlem
Det är Rain-manvarning på Micke ja. Dock slösade han en livlina när han valde att fråga publiken på Loreenfrågan.
Citera
2018-01-04, 21:22
Medlem
Jaha nu ska programmet sändas enbart på fredagar igen ett tag framöver. Vad i hela friden ser TV4 i " En Ska bort" egentligen?
Citera
2018-01-05, 07:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jaha nu ska programmet sändas enbart på fredagar igen ett tag framöver. Vad i hela friden ser TV4 i " En Ska bort" egentligen?

Alla andra varianter förutom själva rena frågesporten "postkodmiljonären" är ju dynga.
Är det någon, förutom de tävlande själva och deras anhöriga, som gillar dom andra varianterna?
Citera
2018-01-05, 19:37
Moderator
Dr Kings avatar
Synd att Rainman fegade ur på Timbuktu. Innerst inne visste han ju att det var Mali och borde ha vågat svara det.

Kvällens skratt bjöd dock Rille på i sina nya brillor
Ser ut som om han hittat dem i en slumplåda utanför en gympasal i godtycklig gymnasieskola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in