2018-01-05, 17:13
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om det stämmer det SC skrivit att han vet id på gm, så är ditt spår misstänkt med tanke på att det är i stockholm brödernas släkt bor och även SC, sannolikt även rätt nära. SC skriver om huddinge osv i sin historik.

Ok då har vi namn på bröderna i stockholm. Släkt i skärholmen.
De jag skrivit om har släkt över hela Sverige, och precis som mig själv bor deras släktingar från Skåne ända upp till Norrland. Jag har drösvis med släkt i Stockholm.

Fel av mig Skärholmen ska vara Saltsjöbaden - en viss skillnad, ja.
Den ena brodern är född i Västergötland, den andre i Småland med ett par års mellanrum.
Brödernas farfar var ngn sorts domkyrkopräst i Linköping där deras pappa har en mycket stor släkt. Men bröderna är uppväxta i Stockholm, såvitt jag förstått.
Citera
2018-01-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Det kan vara så att gärningsmannen finns med i polisens vägrar-pärm.

Även om denne MN håller sig borta så borde väl polisen kunna topsa hans bror?
Verkar misstänkt att MN håller sig borta.

Ge mig broderns riktiga namn i PM så ska jag se till så polisen får anledning att plocka in honom!!!
Finns flera vägar o gå....drar mig inte för det om det är så att han är mördare/mördarens bror.
Citera
2018-01-05, 17:21
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Pm:a en mod och fråga. Jag tippar dock att det inte är tillrådligt att koppla användarnamn med faktiska personer.
En sak vågar jag påstå utan att bli avstängd: det är många som leker tysta leken i den här brottsutredningen.
Senast redigerad av MossTrums 2018-01-05 kl. 17:32.
Citera
2018-01-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
En sak vågar jag påstå utan att bli avstängd: det är många som leker tysta leken i den här brottsutredningen.

Har initialerna och broderns arbetsplats i Sthlm nu.
Kommer hitta honom.
Får polisen honom topsad och det visar sig likt kan dom häkta den andra brodern i Aus o få honom internationellt efterlyst.
Mäktigare spelare än dom har gripits låååångt efter brott.....
Senast redigerad av KalleCb 2018-01-05 kl. 17:53.
Citera
2018-01-05, 18:09
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Kommer hitta honom.
Får polisen honom topsad och det visar sig likt kan dom häkta den andra brodern i Aus o få honom internationellt efterlyst.
Jag är med dig för det här är misskött av polisen redan från första året.
AHA!
Citera
2018-01-05, 18:33
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
För att jag har hört historien berättats för mig.

Dessutom var det flera inblandade - inte bara en...

Undrar varför den här personen börjar prata nu. Reg sen 15 och aktiv i många andra trådar men bara två frågor i denna tråd innan brytet kommer.
Citera
2018-01-05, 18:45
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Undrar varför den här personen börjar prata nu. Reg sen 15 och aktiv i många andra trådar men bara två frågor i denna tråd innan brytet kommer.
Han kan ha fått en aha upplevelse.
Citera
2018-01-05, 18:55
Medlem
Citat:
Jag är med dig för det här är misskött av polisen redan från första året.
AHA!

Citat:
Han kan ha fått en aha upplevelse.

Vad är det med AHA? Är det initialerna på arbetsplatsen?
Citera
2018-01-05, 19:01
Medlem
Citat:
Finns det någon moderator som kan säga hur mycket man får säga här om ett id bakom en användare om denna säger att han vet vem som är gärningsperson till ett mord?

Citat:
Du får inte antyda eller gissa id på användare här för då blir du avstängd. Jag gissade att en användare var gm i det uppmärksammade mordet i Boden och blev avstängd några veckor.
edit: men du har brevlådesystemet du kan använda till oss som skriver här

När Pulver-Henke erkände så tilläts vi diskutera hans riktiga identitet just eftersom han erkänt. Vi frågade en moderator då, som först raderade våra inlägg och sen la tillbaka dem. Detsamma borde gälla nu kan man tycka.

Så länge det inte blir en lynchmobb-mentalitet. Tipsa polisen med nya spår, och ge inga tips till personer på forumet som erbjuder sig att vidarebefordra dem till polisen. Det är mitt tips.
Citera
2018-01-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Kommer hitta honom.

Initialerna till ena brodern, som Mosstrums skrev i tråden?
Citera
2018-01-05, 19:09
Medlem
Citat:
De jag skrivit om har släkt över hela Sverige, och precis som mig själv bor deras släktingar från Skåne ända upp till Norrland. Jag har drösvis med släkt i Stockholm.

Fel av mig Skärholmen ska vara Saltsjöbaden - en viss skillnad, ja.
Den ena brodern är född i Västergötland, den andre i Småland med ett par års mellanrum.
Brödernas farfar var ngn sorts domkyrkopräst i Linköping där deras pappa har en mycket stor släkt. Men bröderna är uppväxta i Stockholm, såvitt jag förstått.

Har de ett inte helt vanligt efternamn, som SC antydde? Och en ovanlig frisyr?

Låg övernattningslägenheten på Lasarettsgatan? Eller i närheten av Mohammeds gångväg till skolan?

Kommer ihåg att det tidigare pratats om en son som bodde i en lägenhet hos sin pappa, men inte var skriven där, och att pappan när de åkte tillbaka till Stockholm var tvungen att köra in bilen på gården för att sonen, så spekulerade det iaf, mådde för dåligt för att gå utanför dörren. Är det här samma far/son?
Citera
2018-01-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något som talar emot att det var kvinnan som var målet och att pojken blev ett random vittne(GM vet att pojken känner igenom honom) som måste tystas?

Kvinnan var lärare, kan hon eller hennes eventuella man ha haft en relation till GM via skolvärlden?

Jag erkänner, dåligt inläst på fallet.

Det som talar emot att Anna-Lena var målet är att Mohammed antas ha överfallits först. Det stöds av vittnesuppgifter, tekniska spår som att det inte Anna-Lenas blod fanns på Mohammad men vice versa, att Mohammad utsattes för mer våld (något jag är ganska säker på att jag läst men inte hittar någon källa till). Jag tror dessutom att det är mindre sannolikt att man dödar ett åttaårigt barn för att bli kvitt ett vittne än en vuxen människa. Polisen verkar också utgå från att GM följt efter Mohammad ett tag innan han överföll honom. Det talar också för att Mohammad var målet, då ju Anna-Lena kom från motsatt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in