2018-01-05, 14:37
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Det kan vara så att gärningsmannen finns med i polisens vägrar-pärm.

Även om denne MN håller sig borta så borde väl polisen kunna topsa hans bror?
Verkar misstänkt att MN håller sig borta.
Alla i Sverige kan vägra DNA-topsning om polisen knackar på dörren. Då ligger bollen hos åklagaren för att få till tvångsåtgärd, men det finns jäviga åklagare också i Sverige.
Citera
2018-01-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Alla i Sverige kan vägra DNA-topsning om polisen knackar på dörren. Då ligger bollen hos åklagaren för att få till tvångsåtgärd, men det finns jäviga åklagare också i Sverige.
Ja de kan vägra topsning. Det är misstänkt om den ena brodern undviker polisen och den andre inte vill topsas. Då borde polisen lägga extra krut på att få deras DNA. Om de anser att det behövs får de väl sätta in åklagare som fixar beslut.
Citera
2018-01-05, 14:50
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
SC hyllar 80-talet och den tiden. Om han är far till GM torde han vara nybliven ålderspensionär idag och det skulle förklara en del språkliga karaktäristika. Inte svårt att identifiera.

Ja verkar som att SC är en äldre person och bor i stockholm.
Citera
2018-01-05, 14:51
Medlem
Sc skrev att han 2004 var 40 år så nu borde han vara 54 och gärningsmannen var 24 så tror inte han är pappa till gärningsmannen
Citera
2018-01-05, 14:58
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Ja de kan vägra topsning. Det är misstänkt om den ena brodern undviker polisen och den andre inte vill topsas. Då borde polisen lägga extra krut på att få deras DNA. Om de anser att det behövs får de väl sätta in åklagare som fixar beslut.
Jag vet att familjen N spelat en stor roll i Linköping och har ett gott rykte, pappan speciellt som ngn slags byggherre. Det kan finnas skäl för en åklagare att ligga lite lågt där om hen vill vara kvar på karriärstegen.
Citera
2018-01-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja verkar som att SC är en äldre person och bor i stockholm.

Om personen bor i Stockholm och skriver "Vasastaden" istället för "Vasastan" är han/hon relativt nyinflyttad (norrifrån?).
I och med SC:s aktuella inlägg tror jag att isen är bruten. Någon kommer snart inte att orka behålla hemligheten och därmed skydda GM. SC nämner bl a "barn och barnbarn". Tydligt att GM har barn, kanske i den mördade pojkens ålder och att detta blir för mycket för initierade. Varför ska en, alt två självständiga individer skydda en mördare, en feg usling. De som vet har blivit medberoende. De måste frigöra sig från brottslingen. Jag tror att vi snart kommer att få se en ovanlig upplösning på det här kriminalfallet. Sanningen hinner ikapp, sanningen kommer att segra.
Citera
2018-01-05, 16:02
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om personen bor i Stockholm och skriver "Vasastaden" istället för "Vasastan" är han/hon relativt nyinflyttad (norrifrån?).
I och med SC:s aktuella inlägg tror jag att isen är bruten. Någon kommer snart inte att orka behålla hemligheten och därmed skydda GM. SC nämner bl a "barn och barnbarn". Tydligt att GM har barn, kanske i den mördade pojkens ålder och att detta blir för mycket för initierade. Varför ska en, alt två självständiga individer skydda en mördare, en feg usling. De som vet har blivit medberoende. De måste frigöra sig från brottslingen. Jag tror att vi snart kommer att få se en ovanlig upplösning på det här kriminalfallet. Sanningen hinner ikapp, sanningen kommer att segra.

Ja kan vara så att någon börjar bryta ihop. Personen som SC pekar åt verkar ju inte alls må bra i nuläget. Ev något nytt som hänt.

Anhöriga kan även vara rädda för att GM ska bli våldsam igen och upprepa sitt beteende.
Senast redigerad av Link04 2018-01-05 kl. 16:05.
Citera
2018-01-05, 16:26
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Jag vet att familjen N spelat en stor roll i Linköping och har ett gott rykte, pappan speciellt som ngn slags byggherre. Det kan finnas skäl för en åklagare att ligga lite lågt där om hen vill vara kvar på karriärstegen.

Om det stämmer det SC skrivit att han vet id på gm, så är ditt spår misstänkt med tanke på att det är i stockholm brödernas släkt bor och även SC, sannolikt även rätt nära. SC skriver om huddinge osv i sin historik.

Ok då har vi namn på bröderna i stockholm. Släkt i skärholmen.
Senast redigerad av Link04 2018-01-05 kl. 16:42.
Citera
2018-01-05, 16:53
Medlem
Link04s avatar
Finns det någon moderator som kan säga hur mycket man får säga här om ett id bakom en användare om denna säger att han vet vem som är gärningsperson till ett mord?
Citera
2018-01-05, 17:05
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Finns det någon moderator som kan säga hur mycket man får säga här om ett id bakom en användare om denna säger att han vet vem som är gärningsperson till ett mord?
Du får inte antyda eller gissa id på användare här för då blir du avstängd. Jag gissade att en användare var gm i det uppmärksammade mordet i Boden och blev avstängd några veckor.
edit: men du har brevlådesystemet du kan använda till oss som skriver här
Citera
2018-01-05, 17:10
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Du får inte antyda eller gissa id på användare här för då blir du avstängd. Jag gissade att en användare var gm i det uppmärksammade mordet i Boden och blev avstängd några veckor.
edit: men du har brevlådesystemet du kan använda till oss som skriver här

Ok, nej jag vet inget. Bara nyfiken.
Citera
2018-01-05, 17:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Pm:a en mod och fråga. Jag tippar dock att det inte är tillrådligt att koppla användarnamn med faktiska personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in