Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
de såg ju mer ut som faktiska hot än de han dömdes för. att uttrycka att man slår ihjäl någon om man ser vederbörande är ju allvarligare än lydelser av slaget "x förtjänar att dö", "jag vill att du ska dö" osv.
tragiskt är det iaf. hur det kunde utdömas något annat än rättspsykiatrisk vård till en av sveriges mest kända psyksjuka personer, som troligen befann sig i ett psykotiskt skov, är för mig obegripligt. domen kanske ska ses som en markering mot "näthat" i allmänhet. inför valet osv.
Observera att det inte fästs någon större vikt vid vad han själv hade kunnat göra mot någon av målsägarna, då de själva uppger att det inte varit det som skrämt dem, utan hans popularitet och att rädslan kretsar kring en eventuell "mörkerman" (jag citerar domen).
Det är uppenbart att de använt rättssystemet för personlig vendetta därför att de blev offentligt bortgjorda. Och visst ska de ha skadestånd, det håller ju Inde själv med om.
Jag har redan nämnt åtalspunkten i förhållande till polischefen Ulf Johansson, som är ett gigantiskt skämt, så jag tar inte upp det. Den punkten las ner. Där är absurditeten total och någon borde ställa den mannen till svars ordentligt för vad han håller på med.
Rent tekniskt blir det en förgripelse mot tjänsteman som leder till fängelsedom i och med att en av personerna han farit ut mot är ett hovrättsråd. Själva grejen är dock att han lika gärna hade kunnat dömas till böter. Jag hoppas verkligen att domen blir överklagad.
Om han får sitta för det här så kommer skadan bli stor mot Sverige på lång sikt.