2018-01-04, 13:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Helt rätt. Hot ska beivras.
Folk tror de är skyddade bara för att de skriver på internet.
Och bara för att straffen har varit slappa förut, betyder inte det att straffen ska fortsätta att vara slappa.
Citera
2018-01-04, 14:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Här måste man gjort nån bedömning att hot mot journalister är värre än hot mot andra? Han hotade, på fyllan, att bl a bränna ner Aftonbladet. En kenyan i Umeå dömdes här om dagen till 2 månaders fängelse efter att ha supit ner sex stycken barn och kvinnor, varefter han våldtog dem. Spontant känns fyra månader som ett jäkligt strängt straff, när villkorlig dom och alkoholbehandling nog vore att föredra...
Citera
2018-01-04, 14:35
Medlem
Välkänd röst i Radio Nordfront. Till och med jag ryggar tillbaka ibland när jag hör vad han har att säga.
Citera
2018-01-04, 14:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Här måste man gjort nån bedömning att hot mot journalister är värre än hot mot andra? Han hotade, på fyllan, att bl a bränna ner Aftonbladet. En kenyan i Umeå dömdes här om dagen till 2 månaders fängelse efter att ha supit ner sex stycken barn och kvinnor, varefter han våldtog dem. Spontant känns fyra månader som ett jäkligt strängt straff, när villkorlig dom och alkoholbehandling nog vore att föredra...

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Välkänd röst i Radio Nordfront. Till och med jag ryggar tillbaka ibland när jag hör vad han har att säga.

Är det bara jag som känner stanken utav en politisk dom här?

Inde har ju sedan en tid tillbaka medverkat i Radio Nordfront och gick ju redan i början av 2016 ut med att han sympatiserar med NMR... Kan det här vara etablissemangets och rättsväsendes sätt att tysta honom för olaga feltyckande?
Citera
2018-01-04, 14:54
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det bara jag som känner stanken utav en politisk dom här?

Inde har ju sedan en tid tillbaka medverkat i Radio Nordfront och gick ju redan i början av 2016 ut med att han sympatiserar med NMR... Kan det här vara etablissemangets och rättsväsendes sätt att tysta honom för olaga feltyckande?

Håller med det lutar väldigt mycket åt att det är hans politiska åsikter som gett det höga straffet.

Möjligen också hans medverkan i "Torsk på Tallin" och Killing gänget
Citera
2018-01-04, 15:08
Medlem
Lyssnade på Kulturnytt i dag 4/1-18 det framgick inte där att det var bl.a. Cantwell och Virtanen som han hotat.
Citera
2018-01-04, 15:11
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Att bli fängslad för några hot man skriver på twitter är ju helt jäkla absurt. Tycker ni det är rimligt att en person som våldtar ett barn får 2 månader medans den här personen får det dubbla för ynka hot på twitter mot fel personer?
Citera
2018-01-04, 15:17
Medlem
Kobolds avatar
Det förefaller mig helt orimligt att döma en psykiskt sjuk människa till fängelse för skit han skrivit på Twitter. Fängelsevistelse kommer inte göra honom friskare eller få honom på bättre tankar. Samtidigt får serievåldtäktsmän skyddstillsyn så att de kan fortsätta våldta. Rättssystemet är sjukt!
Citera
2018-01-04, 15:26
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Helt rätt. Hot ska beivras.
Folk tror de är skyddade bara för att de skriver på internet.
Och bara för att straffen har varit slappa förut, betyder inte det att straffen ska fortsätta att vara slappa.
Jajamän, håller helt med dig. 6 månader för hot på Twitter låter rimligt... i synnerhet som man får två månader för att våldta ett barn (om man är från Afrika och saknar personnummer)
Citera
2018-01-04, 15:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Jajamän, håller helt med dig. 6 månader för hot på Twitter låter rimligt... i synnerhet som man får två månader för att våldta ett barn (om man är från Afrika och saknar personnummer)

Att andra brott får horribelt låga straff, betyder inte att lindrigare brott ska få begås ostraffat och/eller få ett lågt straff.
Människor som du, är korkade, som kommer med ett sådant argument!
Citera
2018-01-04, 15:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Kommer nog vara tyst med namn om 2 av de 3 journalisterna han hotat då de är ute i kylan efter metoo. Annars går väl domen efter det vanliga att journalister är lite mer värda än vi andra och det blir därmed ett mycket mer strängt straff än om han hotat några vanliga Svenssons.

Dock får han väl se dessa par månader i finkan som ett substitut till behandlingshem. Kommer inte bli något krökande eller droger under den tiden för han.
Citera
2018-01-04, 15:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Här måste man gjort nån bedömning att hot mot journalister är värre än hot mot andra?

Man borde väl även väga in hur offentlig personen är och hur många som såg hotet.
En känd person med många läsare kan ju orsaka betydligt mer skada med hot än vad en okänd person kan t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in