2016-08-27, 17:29
Medlem
Lost-Souls avatar
Har han blivit avstängd från Facebook med eller har aldrig haft något konto där? Hittar honom inte.
Citera
2016-08-27, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Har han blivit avstängd från Facebook med eller har aldrig haft något konto där? Hittar honom inte.

Inte haft.
Citera
2016-08-27, 17:45
Medlem
Wajis avatar
Är rädd för att han super ihjäl sig nu En talang som totalt havererat och pengarna slut också
Citera
2016-08-27, 17:55
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Är rädd för att han super ihjäl sig nu En talang som totalt havererat och pengarna slut också
Ja. Jonas är ju ett geni mer eller mindre. Tyvärr verkar den gamla sanningen om att gränsen mellan geni och galning är hårfin gälla Jonas. Och det gäller väl särskilt konstnärssjälar, känslomänniskor, som jag är övertygad om att Jonas är.

Fan Jonas, jag hoppas innerligt att livet ordnar upp sig för dig. Du har mer att ge.
Citera
2016-08-27, 18:19
Medlem
Hoppas han klarar av det här och lägger sin energi på att skriva böcker.
Citera
2016-08-27, 19:26
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Jo en läkare kan tvångsinta en person, men det behövs väldigt mycket vilket kanske är rätt då jag inte vill åka till psyke bara för att en bekant tycker det.

Det krävs väldigt mycket för att tvångsvårda någon oavsett och inte ens då kan man få någon att tycka eller göra rätt.

Har helt missat att hans konto är stängt och har ingen aning om vad som hänt de senaste dagarna där.
Hoppas att han lägger sin energi på något konstruktivt som skrivandet den här gången och inte ställer till det för sig.
Citera
2016-08-27, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoShitShirley
Det krävs väldigt mycket för att tvångsvårda någon oavsett och inte ens då kan man få någon att tycka eller göra rätt.

Har helt missat att hans konto är stängt och har ingen aning om vad som hänt de senaste dagarna där.
Hoppas att han lägger sin energi på något konstruktivt som skrivandet den här gången och inte ställer till det för sig.

Man måste i det närmaste vara spritt språngande för att kunna tvångsomhändertas. Typ att man tror läkaren man pratar med egentligen är en utklädd gädda som väntar på att attackera eller att man är akut suicidal. Och det är nog inte mer än rätt, man skall inte kunna tvångsomhänderta hur som helst.

Men såklart, svårt sjuka som inte uppfyller dessa kriterier riskerar att falla mellan stolarna då de ofta inte söker hjälp självmant.

Ofta om man blir körd till psykakuten av tex polis så försöker man förmå patienten att lägga in sig frivilligt, När man väl blivit inlagd kan LPT användas bra mycket mer frihetligt. Vägra ta medicin...LPT. Vill lämna...LPT. Så psykiskt sjuka som man lyckats lägga in frivilligt på psyket åker ofta på en LPT även om de inte skulle uppfylla kriteriet om de gått till allmänläkare när de vill avbryta behandlingen.¨
Så var det för mig när jag lade in mig på psyket för depression. Hade lätt kunnat säga nej innan jag blev inlagd och gått hem men när jag väl var där inne blev det LPT så fort jag antydde jag ville hem eller tyckte behandlingen inte var något att ha.

Inde har ju sagt han har kontakt med psykvården, förhoppningsvis lyckas en läkare övertala att han in sig så skall han nog få den behandling han behöver.
Senast redigerad av EternalGlory 2016-08-27 kl. 20:34.
Citera
2016-08-28, 08:31
Medlem
kirugumis avatar
Fröken Backman blockar alla som öht ifrågasätter hennes roll i detta. Jag frågade henne om inte det gick att ordna umgänge för Jonas o sonen med hjälp av kontaktperson, det brukar gå att ha en anhörig eller en bekant tex. Jonas syster hade varit perfekt. Jag blev blockad direkt.

OM nu Jonas är en schizofren narcissistisk psykopat som hon påstår, så bemöter hon honom på ett märkligt sätt. Retar upp honom medvetet på Istagram med kommentarer om hans oduglighet. Inte bara hon förresten, dagligen fick han tweets som "Tagit din medicin idag?" "Dags att lägga in sig?" "Inte konstigt att Killinggänget uteslöt dig" "Sätt på dig tvångströjan" osv.

Backman är snygg o det får massor med killar att tweeta till henne om hur hemsk Jonas är o att han borde låsas in på obestämd tid mm. Är övertygad om att om hon vore ful skulle hon inte få hälften så mycket medhåll. Det är patetiskt.
Om man är livrädd för nån retar man medvetet inte upp dom, man låter inte sina anhängare håna o utmana den man gömmer sig för.
VARFÖR hamnade hon på behandlingshem?
VARFÖR går det inte att få igång ett regelbundet umgänge, (tom mördare får träffa sina barn?!)
VARFÖR behandlas människor med psykisk sjukdom annorlunda?
Citera
2016-08-28, 15:45
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Fröken Backman blockar alla som öht ifrågasätter hennes roll i detta. Jag frågade henne om inte det gick att ordna umgänge för Jonas o sonen med hjälp av kontaktperson, det brukar gå att ha en anhörig eller en bekant tex. Jonas syster hade varit perfekt. Jag blev blockad direkt.

OM nu Jonas är en schizofren narcissistisk psykopat som hon påstår, så bemöter hon honom på ett märkligt sätt. Retar upp honom medvetet på Istagram med kommentarer om hans oduglighet. Inte bara hon förresten, dagligen fick han tweets som "Tagit din medicin idag?" "Dags att lägga in sig?" "Inte konstigt att Killinggänget uteslöt dig" "Sätt på dig tvångströjan" osv.

Backman är snygg o det får massor med killar att tweeta till henne om hur hemsk Jonas är o att han borde låsas in på obestämd tid mm. Är övertygad om att om hon vore ful skulle hon inte få hälften så mycket medhåll. Det är patetiskt.
Om man är livrädd för nån retar man medvetet inte upp dom, man låter inte sina anhängare håna o utmana den man gömmer sig för.
VARFÖR hamnade hon på behandlingshem?
VARFÖR går det inte att få igång ett regelbundet umgänge, (tom mördare får träffa sina barn?!)
VARFÖR behandlas människor med psykisk sjukdom annorlunda?

Vet ingenting om mamman så jag fokuserar på din fråga om regelbundet umgänge under omständigheterna (som vi bara kan gissa och spekulera kring).
Om J är så sjuk att han är oberäknelig och inte kan fokusera på själva umgänget så blir det direkt olämpligt för barnet.
Många gånger är det bättre att ha en oberoende och utomstående person närvarande vid de övervakade umgängestillfällena. Man kan då tex få det via soc och i soc lokaler men då krävs det att föräldrarna samarbetar.
Det sker ofta när det är missbruk inblandat.
Om umgängesföräldern motsätter sig detta finns ingen anledning att försöka hitta ett annat alternativ.
Jag vet att många hatar soc (vilket jag respekterar och inte argumenterar emot) men barnets säkerhet och trygghet är viktigast och om en förälder kanske har varit aggressiv eller betett sig på ett sätt som kan skada barnet psykiskt bör man nog avvakta lite.

Psykisk ohälsa kan se ut många olika sätt men beroende på barnets ålder bör man vara försiktig för just barnets skull. Att vara liten och inte förstå hela situationen kan bli mycket jobbigt.
Man ska undvika att ljuga för bar i möjligaste mån men mindre barn ska verkligen inte behöva ta sig an vuxenproblem och behöva fundera på saker som även en vuxen kan tycka är svårt.

Jag är absolut för barnets rätt till båda sina föräldrar så långt det någonsin går men så fort missbruk och allvarlig psykisk ohälsa kommer in i bilden så måste man skona barnet i synnerhet om föräldrarna inte kan samarbeta.
Det är såklart inte heller alltid så att boendeföräldern är en "bra" förälder samarbetsmässigt men jag hoppas verkligen att omgivningen isåfall lägger sig i för barnets bästa.

Det går ju jävligt bra och göra ungar men sen när relationen tar slut glömmer folk gärna bort att det är barnens behov som ska gå först även om man avskyr varandra som vuxna expartners.
Iallafall i min värld.

Försvarar ingen av föräldrarna i den här tråden men jag är förbaskat mån om barnets välmående, trygghet och rättigheter.
Kränkta vuxna som inte kan tillgodose barnets behov ger jag inte mycket för och då uttrycker jag mig milt.
Har man satt barn till världen får man fasiken växa upp och bete sig som folk även om man är arg.
Psykisk ohälsa, beroende på diagnos, är inget man bara kan borsta av sig och då behövs en individuell bedömning av situationen och historiken göras så det inte går fullständigt åt pipan.
Ett trasigt barn är ett för högt pris i alla lägen. Hela den här historien berör mig på ett sätt som jag inte är riktigt bekväm med.
Det är sorgligt och det gör ont även om jag inte känner någon av de inblandade.
Citera
2016-08-29, 09:57
Medlem
avagals avatar
https://minfil.org/q5y2o6b3bc/minfil.pdf
https://minfil.org/r2ycoeb4ba/minfil1.pdf

Stämningsansökan och sökfråga J Inde
Citera
2016-08-29, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avagal
https://minfil.org/q5y2o6b3bc/minfil.pdf
https://minfil.org/r2ycoeb4ba/minfil1.pdf

Stämningsansökan och sökfråga J Inde

Ojsan. Det är alltså Fredrik Virtanen, Oisin Cantwell och Daniel Swedin som är kärande i målet som rör Olaga Hot.

Gärningsbeskrivning:
Jonas Inde har hotat Karl Fredrik Virtanen, Daniel Svedin och Oisin Cantwell
genom att på sin twittersida tagga dessa och skriva "Ja, @lamai99.
@Aftonbladet @danielswedin @oisincantwell @fvirtanen ska äta bajs och jag
ska sparka sönder deras huvuden, så onödiga är dom." och "Jag kan slå ihjäl
hela jävla @Aftonbladet, @danielswedin @oisincantwell @fvirtanen. Så
onödigt allt ni gör, så förljuget, OCH DET VET NI!" och "MatteJz
@danielswedin @oisincantwell Dagsedel? Hoppa på fega skräpet
@fvirtanen's skalle tills den krossas och hjärnsubstansen sprutar!" . Det hände
den 6 maj 2016 på Aftonbladet, Västra järnvägsgatan, Stockholms stad eller
på annan okänd plats i riket. Hotet var sådant att Karl Fredrik Virtanen, Daniel
Svedin och Oisin Cantwell kunde förväntas känna allvarlig rädsla för sin
personliga säkerhet.

Hoppas rättegång/dom leder till någonting gott i slutändan.
Citera
2016-08-29, 14:36
Medlem
Rikskrim08s avatar
http://inifran.aftonbladet.se/2016/08/atal-efter-hot-mot-journalister/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in