Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Jag har följt några av Indes skov här på Flashback och att ge en sådan människa fängelse är som att försöka släcka en brand med tändvätska. För det han har gjort och den han är borde det vara vård, om ens det, som är aktuellt. I ett läge när polisen knappt utreder övriga brott så borde hot, på Internet av alla forum, konsekvent läggas ned. Även om läget i Sverige vore så att det fanns tid och resurser att utreda och straffa för "hot" på internet så är jag extremt tveksam till att det ens skall anses vara ett brott, speciellt om det är en offentlig person/institution som "hotas". Allt beror självklart på gärningsmannens resurser och intentioner men en fyllesvammlande psykiskt sjuk person kan omöjligt utgöra ett hot mot ett mediehus, innan domen det vill säga. Vilken eld man tänt i samband med det här är svårt att sia om, jag skulle inte bli förvånad om Inde i framtiden begår fler och grövre brott nu när hans tes om samhällets inneboende orättvisa mot honom bevisats. Fyra månader är självklart ett skämt när man kan begå långt grövre brott och knappt straffas. Hata Aftonbladet och dess hantlangare borde varje normal människa göra ändå så det blir lite skevt ur medborgarnas synvinkel när man får FYRA månader i fängelse för något alla tycker, samtidigt som sommarstugan står uppbruten varannan vecka utan åtgärd.
Detta!
I BÄSTA FALL blir det fyra månader med lite mindre missbruk. Som du skriver så kommer han bli mer förbannad och förvirrad över samhällets olika måttstockar. För mig som inte är jurist så framstår delar av bedömningen om honom som vansinnig.
Om vi rent hypotetiskt antar att Inde var kvinna, skulle det fortfarande vara fängelse som gäller? Jag är skeptisk.