2017-12-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Meningen är att Hewitt ska lira dubbeln tillsammans med Groth i AO, som ska göra sin sista turnering där. Verkar vara populär bland sina inhemska Groth.

Håller med om Novak. Inte bra alls, verkar som att det kanske var fel beslut att inte operera. Men oavsett vilka som kommer till start håller jag Federer som ganska stor favorit. Tror de som kommer tillbaka kommer behöva några turneringar för att nå sin bästa nivå. Men roligare matcher blir det om alla är med, så är det ju.

Elias torskade kvalfinalen i tiebreaks mot Tsitsipas. Svårkommenterat utan att ha sett, greken går ju in i huvudlottningen i Australien trots sin ringa ålder. Tillsammans med Shapovalov den jag tycker kanske har störst spel i sig av tonåringarna. Kan vara bra redan i år, men det får vi se.

Det vore väl på tiden om grekerna fick fram en toppspelare, de har ju märkligt nog aldrig haft någon. Då räknar jag inte Baghdatis eller andra "greker" som tävlar för andra länder.
Citera
2018-01-01, 00:51
Medlem
Citat:
Meningen är att Hewitt ska lira dubbeln tillsammans med Groth i AO, som ska göra sin sista turnering där. Verkar vara populär bland sina inhemska Groth.

Håller med om Novak. Inte bra alls, verkar som att det kanske var fel beslut att inte operera. Men oavsett vilka som kommer till start håller jag Federer som ganska stor favorit. Tror de som kommer tillbaka kommer behöva några turneringar för att nå sin bästa nivå. Men roligare matcher blir det om alla är med, så är det ju.

Elias torskade kvalfinalen i tiebreaks mot Tsitsipas. Svårkommenterat utan att ha sett, greken går ju in i huvudlottningen i Australien trots sin ringa ålder. Tillsammans med Shapovalov den jag tycker kanske har störst spel i sig av tonåringarna. Kan vara bra redan i år, men det får vi se.

Ok säsongsinledning av Elias ändå tycker jag , Tsitsipas avslutade ju förra året riktigt bra, gick bra i en masters tex.

Edit: var nog atp Antwerpen jag tänkte på.
Senast redigerad av pederN 2018-01-01 kl. 00:53.
Citera
2018-01-02, 10:14
Medlem
Murray inte heller redo, lämnade återbud. Jag har ganska svårt att se Andy eller Novak vinna en slam innan sommaren. Fast det beror på Nadal också, är han skadad så blir FÖ en spännande turnering.
Citera
2018-01-02, 13:32
Medlem
Satt faktiskt såg Leo Borg ett tag nu på morgonen, var final i SALK open, han var med i 16 - årsklassen, vann den 2 år ung , han är bra för sin ålder alltså riktigt bra backhand.
Forehanden är lite svagare, men har han rätt utveckling kan han säkert bli topp 100 iallafall .
Var i kvartsfinal i inofficiella VM i slutet av förra säsongen Leo.
Citera
2018-01-02, 21:30
Medlem
Elias får med sig åtminstone en seger i Doha. Lirar dubbel med turken Tuna Altuna(magiskt namn) och dom slog F. Mayer/Gojowczyk i första omgången. Är nog inte fel att få lite extra matcher före AO-kvalet även om det är dubbelspel.
Citera
2018-01-02, 22:12
Medlem
Citat:
Elias får med sig åtminstone en seger i Doha. Lirar dubbel med turken Tuna Altuna(magiskt namn) och dom slog F. Mayer/Gojowczyk i första omgången. Är nog inte fel att få lite extra matcher före AO-kvalet även om det är dubbelspel.

Haha vilket jävla namn alltså

Lindstedt vann även han i Indien, spelar med Skugor där.
Citera
2018-01-02, 22:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Efter att ha läst Murrays inlägg på instagram om sin skada så verkar hans framtid ganska osäker, Hans höft spökar fortfarande och han verkar inte riktigt veta hur den ska bli bättre.

https://www.instagram.com/p/BdcSGu6lMYj/?taken-by=andymurray
Citera
2018-01-03, 06:21
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Efter att ha läst Murrays inlägg på instagram om sin skada så verkar hans framtid ganska osäker, Hans höft spökar fortfarande och han verkar inte riktigt veta hur den ska bli bättre.

Ingen bra start på året, många som fortfarande är skadade. Blir säkert ett ljummet tennisår igen.
Kollar lite på Kyrgios-Ebden och Nick har problem med ett knä. Han bryter nog snart.
Citera
2018-01-03, 09:39
Medlem
Ja, många skador fortfarande tyvärr. Jag hoppas att Raonic får vara hel nu. Jag tycker han känns bättre än en spelare som t.ex Cilic när han är hel, även om Cilic har nått större framgångar så känns Raonic mer jämn i sitt spel. Men han har en ganska dyster skadehistorik tyvärr.

Med Dimitrov, Del Potro, Goffin, Raonic och Thiem (grus) i bra slag så kan det ändå bli ett bra tennisår tror jag.
Citera
2018-01-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Ja, väldigt oroväckande faktiskt. Det verkar som att en operation vore det mest riskabla alternativet också att döma av hans uttalande. Kan ha varit det sista vi sett av honom i den absoluta toppen med andra ord.
Citera
2018-01-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, många skador fortfarande tyvärr. Jag hoppas att Raonic får vara hel nu. Jag tycker han känns bättre än en spelare som t.ex Cilic när han är hel, även om Cilic har nått större framgångar så känns Raonic mer jämn i sitt spel. Men han har en ganska dyster skadehistorik tyvärr.

Med Dimitrov, Del Potro, Goffin, Raonic och Thiem (grus) i bra slag så kan det ändå bli ett bra tennisår tror jag.
Raonic var tyvärr allt annat än jämn idag.
Citera
2018-01-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Raonic var tyvärr allt annat än jämn idag.

Det är ju hans första turnering. Menade inte jämn igenom en match såklart utan genom flera turneringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in