2015-06-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Centercourten är fullsatt och folk står till och med på läktarna på banan bakom och tittar in. Bra match och bra stämning.

Ha ha ja men det verkar som Ymer skaffat sig en del nya fans, tror dom gillar spelare som sliter som han.
Citera
2015-06-13, 20:35
Medlem
Blir Bjorn Fratangelo i finalen för Elias. Inte den tippade finalen precis. Blir intressant vem som har bäst finalnerver. Fratangelo såg vass ut när han fick stå och mata sin forehand, något Elias förhoppningsvis kan sätta stopp för.
Citera
2015-06-13, 20:39
Medlem
Citat:
Blir Bjorn Fratangelo i finalen för Elias. Inte den tippade finalen precis. Blir intressant vem som har bäst finalnerver. Fratangelo såg vass ut när han fick stå och mata sin forehand, något Elias förhoppningsvis kan sätta stopp för.

Har han bra serve amerikanen? såg inte så mycket av matchen , Cecchinato blev lite kort med enhandsbackhanden det jag såg.
Jag tror Elias kan få svårt med orken ,han började ju känna av lite kramp i slutet av dagens match.
Blir en forehand duell det där kanske.
Citera
2015-06-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Har han bra serve amerikanen? såg inte så mycket av matchen , Cecchinato blev lite kort med enhandsbackhanden det jag såg.
Jag tror Elias kan få svårt med orken ,han började ju känna av lite kramp i slutet av dagens match.
Blir en forehand duell det där kanske.

Nej, han är ingen typiskt amerikansk spelare. Rullar in bollen i spel för att sätta upp för andraslaget. Skulle nog säga att han spelar ganska likt Elias. Styr gärna spelet men ingen ballbasher.
Citera
2015-06-14, 13:01
Medlem
Irriterande att inte grästurneringen Aegon Championship i Queens visas på eurosport som den gjort alla andra år
Citera
2015-06-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Irriterande att inte grästurneringen Aegon Championship i Queens visas på eurosport som den gjort alla andra år

Förmodligen för att turneringen blivit uppgraderad till 500-kategorin i år. Exklusivare TV-kontrakt då, tyvärr. British Eurosport har dock kvar rättigheterna.
Citera
2015-06-14, 16:16
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Var på tiden att Nadal vann en grästitel igen, även om motståndet inte var av högsta kalibern. Blir en intressant turnering i Queens.
Citera
2015-06-14, 18:54
Medlem
Gissar att jag inte är ensam att titta på detta?

Jävligt bra spel, Ymer den något stabilare hittills och tar första med 6-3 efter ett långt gem för att bryta och ett långt gem för att serva hem det. Kommer hänga på att hålla den här nivån nu. Tre set skulle vara ovisst med gårdagens match i benen.
Citera
2015-06-14, 19:00
Medlem
Citat:
Gissar att jag inte är ensam att titta på detta?

Jävligt bra spel, Ymer den något stabilare hittills och tar första med 6-3 efter ett långt gem för att bryta och ett långt gem för att serva hem det. Kommer hänga på att hålla den här nivån nu. Tre set skulle vara ovisst med gårdagens match i benen.

Han spelade stabilt fram till 5-3 , det är som vanligt :P
Citera
2015-06-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han spelade stabilt fram till 5-3 , det är som vanligt :P

Schemat verkar vara att nästan ta dubbelbreak och sen bli bruten tillbaka.. Gäller att hålla jämnt fokus.

Men nu har han dubbelbreaket i andra set. Fratangelo är den som måste ta risker för att hålla jämna steg, alltid ett bra tecken. Kom igen nu!
Citera
2015-06-14, 19:35
Medlem
Svensk tennis är officiellt tillbaka på banan igen! 6-3, 6-2, storstilad final av Ymer.

Topp90 på racet och ungefär 130 på rankingen nu.
Citera
2015-06-14, 19:36
Medlem
Mycket bra, tycker Elias spelade väldigt stabilt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in