Lite oroväckande med skador som fortfarande präglar Djokovic och Nadal. Jag har räknat ut Nadal alltför många gånger så det tänker jag inte göra igen, men någon gång inom en snar framtid måste ju kroppen säga ifrån helt och hållet, förhoppningsvis blir det inte under 2018. Nadals seger i Franska Öppna var annars en av mina favoritminnen från tennisen 2017, det var mäktigt och vackert att se honom höja pokalen för TIONDE gången. Att äntligen Tsonga fick vinna en stor titel (Davis Cup) var väldigt vackert det med, glädjescenerna efteråt med Tsonga, Gasquet och Pouille var underbart att se.
Tennismässigt var 2017 för det mesta ett skitår, alltför många långa skador på de stora namnen, men nu blickar vi fram mot 2018. Det kommer bli ett bra år med en hel del av de nya spelarna som kliver fram på allvar med stora steg. Rublev är en oslipad diamant, sicken hög högsta nivå han har alltså, tror han tar sin på topp 10 i år. Ur ett svenskt perspektiv tippar jag att Elias äntligen tar sig in på topp 100. Mikael, om han får vara skadefri och börjar levera det spelet han verkligen kan, då vinner han challenger titlar och bör kunna ta sig fram till runt 150 innan året är slut.
Gott nytt år på er allihopa!!!!