Citat:
Ursprungligen postat av
Tanakh
Dom flesta får väl testa 10 olika läkemedel innan stesolid blir aktuellt, allt från Lergigan, Attarax till Theralen o allt där emellan varpå sistnämnda är bättre än stesolid i mitt tycke. Inte mycket att säga till läkaren egentligen utan det är bara att testa allt innan läkaren skriver ut de. Fick testa allt möjligt i ett år innan jag träffade en erfaren läkare på jour som sa att alla tidigare läkare bokstavligen inte förtjänar sina licenser iom allt jag testat och med min ångestproblematik.
Är din ångest riktigt illa så får du åka till akutpsyk sjutton gånger i veckan för att få det snabbare.
Var på psykauten för ett tag sen efter att min familj släpat dit efter nån vecka av att kastat i mig för mycket benso (klandrar dom inte). Psykakuten skrev bara direkt ut Mirtazapin utan t ex förklara hur insättning/utsättning fungerar osv och gav mig 2 Imovane innan dom skickade hem mig. Träffade en psykiatriker (överläkare) några dagar senare som tyckte att det var helt sinnes att börja medicinera utan fullständig utredning..
Mitt tips är att träffa en psykiatriker, förklara hur du mår och din ångest och att det du testat inte har haft någon verkan. Tycker dom brukar vara mer förstående och mindre omständiga än om du går till husläkaren.
Lycka till!