2018-01-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Tack för svar!
Det var typ 6 timmar sedan jag tog senaste linan ungefär, ingen stor direkt. Tog ca 60mg valium för en timme sedan(Tror det är det är inte säker, dem är blåa med brytskåra D 10 står det på ena sidan, kan vara diazepam actavis från england också) oavsett så har väl mitt hjärta börjat lugna sig, börjar väl känna mig lite mindre ångestfylld och stissig, men inte mycket till muskelavslappning eller liknande. Kanske har tagit för mycket tjo? Värt att nämna är att jag har prövat av dessa bara nu för några dagar sedan och då gjorde 40mg mig väldigt sänkt.

Mvh

Om du är ute efter muskelavslappande så är min erfarenhet att Iktrovil/klonazepam är ett mycket bättre alternativ, kanske är OT men tänker inför framtida race.
Citera
2018-01-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Dom flesta får väl testa 10 olika läkemedel innan stesolid blir aktuellt, allt från Lergigan, Attarax till Theralen o allt där emellan varpå sistnämnda är bättre än stesolid i mitt tycke. Inte mycket att säga till läkaren egentligen utan det är bara att testa allt innan läkaren skriver ut de. Fick testa allt möjligt i ett år innan jag träffade en erfaren läkare på jour som sa att alla tidigare läkare bokstavligen inte förtjänar sina licenser iom allt jag testat och med min ångestproblematik.

Är din ångest riktigt illa så får du åka till akutpsyk sjutton gånger i veckan för att få det snabbare.

Var på psykauten för ett tag sen efter att min familj släpat dit efter nån vecka av att kastat i mig för mycket benso (klandrar dom inte). Psykakuten skrev bara direkt ut Mirtazapin utan t ex förklara hur insättning/utsättning fungerar osv och gav mig 2 Imovane innan dom skickade hem mig. Träffade en psykiatriker (överläkare) några dagar senare som tyckte att det var helt sinnes att börja medicinera utan fullständig utredning..

Mitt tips är att träffa en psykiatriker, förklara hur du mår och din ångest och att det du testat inte har haft någon verkan. Tycker dom brukar vara mer förstående och mindre omständiga än om du går till husläkaren.

Lycka till!
Citera
2018-01-03, 00:44
Medlem
Extremeflys avatar
Har någon prövat just dessa?

http://imgbox.com/A9XU1tkl
Citera
2018-01-03, 14:22
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har någon prövat just dessa?

http://imgbox.com/A9XU1tkl

ingen?
Citera
2018-01-03, 16:16
Medlem
Andans avatar
Citat:
ingen?

Apaurin funkar bra om de är äkta, men precis som med alla andra diazepam så finns de kopior. Men de är bättre än bensedine enligt mig.
Citera
2018-01-03, 17:22
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Apaurin funkar bra om de är äkta, men precis som med alla andra diazepam så finns de kopior. Men de är bättre än bensedine enligt mig.

Hur vet man om de är äkta? Nån speciell smak?
Citera
2018-01-03, 17:34
Medlem
bäst benzon, den har allt enligt mig. Leve diazepam
Citera
2018-01-05, 15:12
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutarrokalinjen
bäst benzon, den har allt enligt mig. Leve diazepam

Håller med. En skänk från ovan, botar allt från ångest, bakfylla till Gula febern.

Älskar allt med dom. T om safe att dricka på (för mig iaf). Aldrig betett mig underligt om jag druckit med Diazepam i blodet, till skillnad från Alprazolan.
Citera
2018-01-06, 01:36
Bannlyst
Citat:
Hur vet man om de är äkta? Nån speciell smak?
Om du är van vid bensodiazepiner kommer du att känna om det är diazepam i, samt om de är svagare än vad som angetts. Inte tänkt på hur Diazepam smakar men t.ex Alprazolam smakar starkt beskt och Klonazepam mint-aktigt.

Får du riktiga Apaurin blir du inte missnöjd!
Citera
2018-01-06, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
En sak jag verkligen uppskattar med Diazepam är dess långa halveringstid. Den gör att man kan gå dagar även som beroende utan att bli dålig, vilket gör att man kan hålla uppe några dagar då och då för att hålla toleransen i schack. Underbar medicin. Sen jag började ta mer regelbundet och inte bara då och då har jag fått livet tillbaka. Ätit i cirka 3 år.
En styrka på det sättet kanske, men en enorm svaghet om man behöver ta de ofta, alltså nästan veckans alla dagar.
Citera
2018-01-06, 15:19
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
En styrka på det sättet kanske, men en enorm svaghet om man behöver ta de ofta, alltså nästan veckans alla dagar.

Jag tar i princip varje dag och har inte drabbats av något tolerans. Skiter i att jag är beroende. Mitt mående utan benzo (innan jag började äta) var som en enda lång avtändning.
Citera
2018-01-08, 14:27
Medlem
Andans avatar
Ni som hämtat ut 100 burkar senaste dagarna från actavis. Har ni också märkt att det är ny design? Den lila färgen är borta osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in