2017-12-30, 14:39
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du hade hellre sett att salafisterna hade vunnit, eller?
Knappast!
De är alla samma skit som ni på Forumet.
Citera
2017-12-30, 14:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Knappast!
De är alla samma skit som ni på Forumet.
Har du någon aning om vad kriget handlade om egentligen? I ena hörnan den sekulära Baath-regeringen, i andra diverse olika islamistiska grupperingar.
Citera
2017-12-30, 15:18
Medlem
Memestars avatar
Citat:
I ena hörnan den sekulära Baath-regeringen, i andra diverse olika islamistiska grupperingar.
Bara för att Baath är sekulära så innebär det inte att de är folkvalda.
Citera
2017-12-30, 15:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Damascus Bob...
Göm dig inte bakom namnet "Svensk". Ingen normal person i Sverige hade basunera ut sådant stöd till "Nusayris Sandneger Brigader" som du. Du borde ta betalt av din Gamnacke Führer för din usla propaganda du sprider.
Iran är den rättmätiga segraren i Kriget!
Allah Akbar !
Du verkar inte ha något vettigt att skriva.
Citera
2017-12-30, 15:42
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Har du någon aning om vad kriget handlade om egentligen? I ena hörnan den sekulära Baath-regeringen, i andra diverse olika islamistiska grupperingar.
När Assad Gamnacke tog över så lovade han Reformer. Det gjorde han, på bekostnad på folket för att hans vänner skulle få mer pengar. Missväxt och social-ekonomiska orättvisor blev bara värre.
Vid samma tidpunkt och även innan dess, var Baath partiet en skugga för sig. Assad Gamnacke är samma korn&skrot som en viss typ i Vita Huset idag.
Har du råd att köpa böcker? Här är ett par bra:
Black Flags: The Rise of ISIS.
The Rise of Islamic State.
ISIS and the New Sunni Revolution.
Syrians in Revolution and War
The Syrian Jihad
Citera
2017-12-30, 15:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Bara för att Baath är sekulära så innebär det inte att de är folkvalda.
Du kan ju alltid kolla inlägget jag replikerade på innan du ger dig in i debatten.
Citera
2017-12-30, 15:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
När Assad Gamnacke tog över så lovade han Reformer. Det gjorde han, på bekostnad på folket för att hans vänner skulle få mer pengar. Missväxt och social-ekonomiska orättvisor blev bara värre.
Vid samma tidpunkt och även innan dess, var Baath partiet en skugga för sig. Assad Gamnacke är samma korn&skrot som en viss typ i Vita Huset idag.
Har du råd att köpa böcker? Här är ett par bra:
Black Flags: The Rise of ISIS.
The Rise of Islamic State.
ISIS and the New Sunni Revolution.
Syrians in Revolution and War
The Syrian Jihad
Det verkar inte ha gått in det du har läst. Kriget har stått mellan sekulära krafter och olika islamistiska grupperingar och konstellationer.
Citera
2017-12-30, 16:07
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Varför tror du att han är en salafist?
Varför tror du att jag tror det?
Citera
2017-12-30, 16:11
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Återigen lögner från trådens främsta desinformatör. Var det Assad eller kurderna som mördade den assyriske ledaren? Undra varför.

Du kan fortsätta ljuga, jag kommer dock komma med pålitliga källor och motbevisa dig om och om igen.

http://www.assyriatv.org/2015/05/kurdish-ypg-militia-behind-the-assassination-of-the-assyrian-military-leader-david-jendo/
På vilket sätt har du "motbevisat" mig?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Moushe_Gawrieh

Han var fängslad av Assadregimen i flera år enbart för att ha deltagit i protester. Det tyder på att Assads måltavla inte var "terrorister", utan alla som motsatte sig hans regim, vare sig det är sekulära demokratiaktivister eller annat.

Du pratar om David Jendo, det gör inte jag och har aldrig nämnt honom. Varför du tror du "motbevisat" mig är en gåta.
Citera
2017-12-30, 16:16
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag är visst bekant med folkrätten men jag skriver vad jag tycker inte vad som är sant eller bra.

Genom att bygga lokaler och kulvertar i underjorden som alla andra har gjort i händelse av krig. Luftvärn är också en bra idé att ha.
Den bör förändras så det blir mindre (eller större, har inte bestämt mig helt) avstånd mellan civila och militära mål.
Ingen seriös folkrättsvetare, eller någon folkrättsexpert alls, gör gällande att folkrätten bör "reformeras". Det vore att göra avkall på det skyddsobjekt som folkrätten syftar till att skydda, nämligen civila människor och omänskligt behandlande av fienden.

Är du under intrycket att köpet av luftvärn är detsamma som att köpa mjölk i butik?

Jag tror inte du och jag är på samma nivå för att kunna fortsätta diskutera.
Citera
2017-12-30, 16:18
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Det verkar inte ha gått in det du har läst. Kriget har stått mellan sekulära krafter och olika islamistiska grupperingar och konstellationer.
Saken är att du lever i en Fantasi. Jag kan förstå dig när du livnär dig på trams källor som RT, SANA och allt annat skit du kan hitta för att stödja en Alawitisk Iransk Kuksugare.
Konstellationer? De hör hemma i Rymden, bortom våra händer.....
Allahu Akbar La Allah illa Allah
Citera
2017-12-30, 16:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Det verkar som regimens mål är att säkra vägen från Hama till Aleppo för att återuppta kommunikationsförbindelserna till Aleppo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in