Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Att mannen i artikeln skulle ha grillat sin fru efter att hon dött i en olycka är naturligtvis löjligt, men där har han ju trots allt hållit fast vid sin historia. Peter Madsen däremot har väl ändrat sin historia allt eftersom, och då tappar han ju all trovärdighet.
Ja, men igen, han skulle kunna hävda att han kände sig mycket besvärad, tom. skuldbelagd, av att KW tappade fattningen under dyket och blev helt blockerad. Det var ju han som styrde båten mot botten, och hon var med på det, men kunde inte förutse sin reaktion.
Jag säger inte att det gått till så, men det skulle kunnat göra det, för igen, om du tar 100 random personer och dyker under vattenytan i en ubåt, känner garanterat de flesta ett sunt och instingtivt obehag, ganska många skulle visa klara tecken på panik, ett antal skulle tappa koncepterna.
Trovärdigheten kan han kanske delvis upprätta på detta sätt, det kommer att bli riktigt knivigt för rätten oavsett, tror jag, särskilt om han kommer med något liknande jag beskrivit. Men, det är bara spekulationer.
I slutändan blir det en dom, som ingen annan än PM vet hur nära sanningen den är, det är situationens obehagliga verklighet.