2017-12-28, 00:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Hur vet du det?

Om det skulle anses vara det dödande hugget så är de resterande 13 huggen griftefridsbrott, om dom nu har nåt sån't i dansk lagstiftning.

Jag kan hålla med dig att allt verkar solklart, förhoppningsvis går det bättre för åklagaren än i det här fallet...
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/erkande-att-han-styckade-frun-nu-slapps-chaufforen/
.

Det är väl stor skillnad på de här två fallen? I fallet med den grillade kroppen fanns det - vad det verkar - inga spår av en behandling förövaren borde ha insett kunde leda till döden.
Citera
2017-12-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är väl stor skillnad på de här två fallen? I fallet med den grillade kroppen fanns det - vad det verkar - inga spår av en behandling förövaren borde ha insett kunde leda till döden.

Det går att bygga många scenarier i fallet KW, jag gav exempel på ett som PM mycket väl skulle kunna lägga fram i rätten.

Varför han inte sa det direkt, frågar du och andra?

Han kan svara att han inte ville genera KW med att ha tappat fattningen under ytan, och om det inte finns andra förklaringar och bevis, kan det nog hålla. Kom ihåg att rätten ska ställa utom rimligt tvivel.......
Citera
2017-12-28, 00:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nästan alla som har kommenterat i denna rekordtråd (?) är stensäkra på att PM döms för mord/sexualmord, jag väljer att vara försiktig, bl.a. pga den länk du gav. Det ger sig i vårens rättegång, först ska det bli ett åtal, som inte riktigt hände innan årsskiftet, eller?
Att mannen i artikeln skulle ha grillat sin fru efter att hon dött i en olycka är naturligtvis löjligt, men där har han ju trots allt hållit fast vid sin historia. Peter Madsen däremot har väl ändrat sin historia allt eftersom, och då tappar han ju all trovärdighet.
Citera
2017-12-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Jo, det är nog mest en teknikalitet, hon var ju redan död och styckad innan vissa delar grillades och resten hamnade i några soppåsar...
.
Citera
2017-12-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att mannen i artikeln skulle ha grillat sin fru efter att hon dött i en olycka är naturligtvis löjligt, men där har han ju trots allt hållit fast vid sin historia. Peter Madsen däremot har väl ändrat sin historia allt eftersom, och då tappar han ju all trovärdighet.

Ja, men igen, han skulle kunna hävda att han kände sig mycket besvärad, tom. skuldbelagd, av att KW tappade fattningen under dyket och blev helt blockerad. Det var ju han som styrde båten mot botten, och hon var med på det, men kunde inte förutse sin reaktion.

Jag säger inte att det gått till så, men det skulle kunnat göra det, för igen, om du tar 100 random personer och dyker under vattenytan i en ubåt, känner garanterat de flesta ett sunt och instingtivt obehag, ganska många skulle visa klara tecken på panik, ett antal skulle tappa koncepterna.

Trovärdigheten kan han kanske delvis upprätta på detta sätt, det kommer att bli riktigt knivigt för rätten oavsett, tror jag, särskilt om han kommer med något liknande jag beskrivit. Men, det är bara spekulationer.

I slutändan blir det en dom, som ingen annan än PM vet hur nära sanningen den är, det är situationens obehagliga verklighet.
Citera
2017-12-28, 00:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, men igen, han skulle kunna hävda att han kände sig mycket besvärad, tom. skuldbelagd, av att KW tappade fattningen under dyket och blev helt blockerad. Det var ju han som styrde båten mot botten, och hon var med på det, men kunde inte förutse sin reaktion.

Jag säger inte att det gått till så, men det skulle kunnat göra det, för igen, om du tar 100 random personer och dyker under vattenytan i en ubåt, känner garanterat de flesta ett sunt och instingtivt obehag, ganska många skulle visa klara tecken på panik, ett antal skulle tappa koncepterna.

Trovärdigheten kan han kanske delvis upprätta på detta sätt, det kommer att bli riktigt knivigt för rätten oavsett, tror jag, särskilt om han kommer med något liknande jag beskrivit. Men, det är bara spekulationer.

I slutändan blir det en dom, som ingen annan än PM vet hur nära sanningen den är, det är situationens obehagliga verklighet.
Om han har lämnat motstridiga redogörelser så har han bevisligen ljugit. Och om han ljuger så är han inte att lita på. Då finns det heller ingen anledning att tro på honom när han säger att hon har dött av en olyckshändelse.
Citera
2017-12-28, 00:48
Medlem
Citat:
Om han har lämnat motstridiga redogörelser så har han bevisligen ljugit. Och om han ljuger så är han inte att lita på. Då finns det heller ingen anledning att tro på honom när han säger att hon har dött av en olyckshändelse.

Problemet är att det behövs en annan version, som är troligare, och då behöver rätten ha dödsorsaken klar, det är vad jag tror, du och andra får tro precis vad ni vill.

Gemensamt för nästan alla, är att man vill ha en vild galenpanna som PM ur spel, där ansluter jag mig, men mina inlägg handlar om realismen och vad en rättegång kan leda till. För mig är inte rättens utfall given....

Jag förslog inte heller att PM skulle fortsätta med olyckshändelse under rättegången, utan med ett knivhugg i sidan, om du bekvämar dig med att läsa vad jag skrivit. Och med en, för mig, klart möjlig händelseutveckling.
Senast redigerad av Whyback 2017-12-28 kl. 00:51.
Citera
2017-12-28, 01:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag förslog inte heller att PM skulle fortsätta med olyckshändelse under rättegången, utan med ett knivhugg i sidan, om du bekvämar dig med att läsa vad jag skrivit. Och med en, för mig, klart möjlig händelseutveckling.
Skulle han ändra sig ytterligare en gång så tappar han naturligtvis bara ännu mer i trovärdighet. Han är nog rätt körd nu.
Senast redigerad av Draifos 2017-12-28 kl. 01:05.
Citera
2017-12-28, 01:06
Medlem
Citat:
Skulle han ändra sig ytterligare en gång så tappar han naturligtvis bara ännu mer i trovärdighet.

Varför skulle han förresten ha blivit "tvungen" att hugga henne i sidan med en kniv?

Sluta kommentera utan att LÄSA orsak, jag har beskrivit en möjlig ytterligare version som PM kan komma med, allt står tidigare i kväll, LÄS eller lägg av!!!!!
Citera
2017-12-28, 01:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Sluta kommentera utan att LÄSA orsak, jag har beskrivit en möjlig ytterligare version som PM kan komma med, allt står tidigare i kväll, LÄS eller lägg av!!!!!
Om jag förstår dig rätt så talar du alltså varken om mord eller olyckshändelse här, utan snarare om någon form av nödvärn. Menar du att Madsen skulle ha varit tvungen att knivhugga KW för att hon riskerade säkerheten på ubåten?
Citera
2017-12-28, 01:11
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jag har tänkt på det här med att Madsen knappast kan ha hoppats på att komma undan med det här. Kan det vara så att mordet på KW var planerat, och att det ingick i planen att avsluta med att åka fast? Finns det andra exempel på mord där det har ingått i planen att åka fast?
Ja, jag är säker på att allt var planerat. Sågen som idioten bar med sig, alla tydliga (inte ens subtila) hintar som fanskapet givit i åratal. Grottmongot struntade helt enkelt i raketuppskjutningen eftersom hans ”fest” med Kim var betydligt mer lockande. Däremot tror jag inte tanken var att åka fast än, ville ju få festa loss fler gånger. Fånen såg sig själv som så pass överlägsen, oövervinnelig och som en oerhört respekterad man, att han blev chockad (nä, föressten ”chockad” finns inte i Dets register), vansinnigt förvånad när han fattade att Peter den Store faktiskt var misstänkt.
Stress hit och ekonomiska bekymmer dit och huvudskada hit.. Alla verkar nu ha glömt bort att han sprängde styrelsemedlemmen som var drivande i uteslutningen av Peter den Store, i luften.
Senast redigerad av Trollet3 2017-12-28 kl. 01:26.
Citera
2017-12-28, 01:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Skulle han ändra sig ytterligare en gång så tappar han naturligtvis bara ännu mer i trovärdighet. Han är nog rätt körd nu.

Vad Madsen säger vid det här laget, spelar knappt någon roll alls. Han har tappat all trovärdighet. Det blir nog teknisk bevisning som bestemmer utfallet av rettsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in