2017-12-25, 01:09
Medlem
Katerina Wennstam påstår via Facebook att Joakim Lamotte har gjort främlingsfientliga åsikter.
Angående kvinnan som blev gruppvåldtäckt i Fittja.
Katarinas citat:
"Skulle aldrig få mig att låta pengar till henne passera via Lamott. Pengarna hamnar på samma konto som stödjer hans främlingsfientlighet."
Efter sedvanliga konroll:
Suprise!
Medlem i JÄH!
Citera
2017-12-25, 08:21
Medlem
Dagen före julafton skrev Robert Bohman (Katerina Janouchs exman) så här till Mina Dennert. Hon har tydligen fått en del av dumparna skickade till sig privat av honom och bekräftat att de är äkta. Utåt förnekar hon dock detta. Bohman säger sig ha att 30-tal dumpar där Dennert hatar och hetsar.

Citat:
Robert Bohman
Mina Dennert det är dagen före julafton och du fortsätter skriva på min sida. Jag blir bekymrad över hur du hämningslöst är oärlig i vad du skriver, bekymrad över att du inte respekterar en familj som blivit utsatt för en hatattack i hemmet utan tvärtom förminskar det, till och med menar det inte ägt rum. Du respekterar inte vad jag skrivit till dig flera gånger privat vad den här sidan är till för. Människor och familjer med problem. Det får mig nu att starkt ifrågasätta din lämplighet för den organisation du driver. Vi har skrivit privat och jag har skickat dig ett fåtal av dumparna. Inte ett ord skriver du om att du bekräftat flera av dem som äkta. Istället försöker du få omvärlden att tro på att de är falska. Det finns över 30 dumpar tagna direkt från din sida, tagna samtidigt som du skriver dem. Du gör exakt det jag skrev initialt i mitt inlägg, publicerar bilder och försöker skapa oreda, du hatar och du hetsar. Jag själv skrev jag inte publicerar dem offentligt eftersom jag inte vill skapa drev. Däremot välkomnade jag dig att polisanmäla för förtal (något du gör dig skyldig till i denna tråd) då allt blir offentligt. Jag är säker på att du tror du gör rätt, men din retorik är alltså att om någon kritiserar organisationen #jagärhär så förtjänar den hämnd, den omfattas därmed inte av organisationens stöd om personen råkar ut för en hatattack. Du är alltså den som väljer vem som får stöd eller inte. Jag ställer mig återigen frågande till “allas lika värde”. I mitt inlägg skrev jag aldrig ditt namn, eftersom jag inte ville hänga ut dig. Eftersom jag inte ville bidra till polarisering. När jag läser #jagärhär krav på medlemskap konstaterar jag att du själv bryter mot reglerna för medlemskap.

Hur som helst så önskar jag dig åter igen en fin jul med din familj och delar med mig av en liten julsaga som är fin att ta till sig när det går snett ibland. Den är skriven någon gång på 30-talet och handlar om en människa som så gärna vill regissera sin omgivning.

“Ändå är hon inte nöjd med föreställningen, även om hon erkänner att hon kanske har lite fel är hon är säker på att andra bär den största skulden. Hon blir arg, kränkt, och full av självömkan. Vad är hennes grundproblem? Är hon inte i själva verket en person som vill hävda sig, även när hon försöker vara vänlig. Är hon inte offer för villfarelsen att hon kan tilltvinga sig tillfredställelse och lycka i denna värld om hon bara spelar sina kort väl. Och får inte hennes agerande de övriga aktörerna att reagera och vilja ge tillbaka? Är hon inte, även i sina bästa ögonblick en person som skapar förvirring snarare än harmoni.” "Själviskhet - självcentrering! Detta tror vi är roten till våra problem."

Vill du debattera mer så föreslår jag du släpper in folk i din grupp eller för den här debatten på din egen sida. Det var synd du ångrade dig om att släppa in mig. Har du någon i din närhet med beroendeproblematik är du alltid välkommen att höra av dig.

God Jul!
https://www.facebook.com/robert.bohman.3/posts/1386106481511679

De ständiga lögnerna från #jagärhärs sida är helt förbluffande. Hur mycket bevis de än ställs inför fortsätter de att ljuga, blåneka och slå ifrån sig. Det är som att de följer ett manus.
Citera
2017-12-25, 09:01
Medlem
Mats Leijon och de andra hatar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Al Necal
Ping @katjanouch 👇🏾النکال 🐊 lade till
Citat:
Maria
Men visst är det fascinerande, undrar hur karriärstrategin ser ut för en barnboksförfattare som profilerar sig som rasistisk vapenfixerad högerextremist. Inte undra på att hon måste starta drev för att få upp försäljningen av sina böcker.
https://twitter.com/AlNecal/status/945075211438784512

Gillas av bland andra Maria Karnis, Jeanette, Leena Johansson och Marie Persson.

Citat:
Ursprungligen postat av Mats Leijon
‏Nazisterna har väl också barn
https://twitter.com/MatsLeijon/status/945075613190295554

Citat:
Ursprungligen postat av Maria
Ja, de skall väl ha något att läsa de med antar jag.
https://twitter.com/iiiiii_x_iiiiii/status/945077222121070592

Citat:
Ursprungligen postat av Maria
Men det är ett smalt segment att rikta in sig på!
https://twitter.com/iiiiii_x_iiiiii/status/945077682299170816
Citera
2017-12-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Mats Leijon och de andra hatar på.

https://twitter.com/AlNecal/status/945075211438784512

Gillas av bland andra Maria Karnis, Jeanette, Leena Johansson och Marie Persson.

https://twitter.com/MatsLeijon/status/945075613190295554

https://twitter.com/iiiiii_x_iiiiii/status/945077222121070592

https://twitter.com/iiiiii_x_iiiiii/status/945077682299170816

Oj vilka hatkommentarer.. anser du att det är hat??
Isåfall har du inte sett mycket.

Van Niclas ek anbelangar så skrev han och sa att han har inre varit aktiv i jagärhär på över 5 månader.
Även om han nu hade vart medlem.
Så varför ens bry sig att tjata om han som inte ens är medlem.

Sen är det som vanligt. Finns många som skriver på Facebook. Och är medlem i jäh. Det innebär inte per automatik att allt som skrivs måste kopplas till gruppen.

Eller?
Citera
2017-12-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens

Van Niclas ek anbelangar så skrev han och sa att han har inre varit aktiv i jagärhär på över 5 månader.

Sen är det som vanligt. Finns många som skriver på Facebook. Och är medlem i jäh. Det innebär inte per automatik att allt som skrivs måste kopplas till gruppen.

Eller?

För en medlem i #jagärhär är det högst naturligt att kalla meningsmotståndare för rasist, nazist och som här "rasistisk vapenfixerad högerextremist", det vet vi.
Citera
2017-12-25, 10:54
Medlem
Citat:

Eller?
Att ogrundat stämpla folk som nazister, rasister och högerextremister är hat och förtal, ja. Det är betydligt värre än skällsord som "blatte", "bög" etc eftersom sådan ryktesspridning kan få allvarliga konsekvenser för den utpekades privat- och yrkesliv. Dessutom kan fanatiska antirasister ta till våld mot de utpekade personerna.

Om du läser några inlägg upp ser du att det finns bevis på att Niclas Ek var med i #jagärhär så sent som den 17 december.

(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Citaten är f.ö. från Twitter. Mats Leijon, Leena Johansson, Jeanette och Maria hör till de #jagärhäraktivister som är allra mest aktiva där. De är helt klart representativa för hur gruppen beter sig. Andra #jagärhärmedlemmar som ofta skriver hatiskt är Leo Erenmalm, Kent Flink, Maria Karnis, Annica Pettersson och Sten Magnusson - och så Niclas Ek då, fram till för en vecka sedan. Det finns massvis med elaka citat från dessa personer i tråden. Det är bara att använda sökfunktionen.

Kent Flink retweetar ofta AFA och liknande våldsbejakande vänsterorganisationer. Ändå får han vara med i #jagärhär. Det är inget annat än en skandal.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-12-25 kl. 11:22.
Citera
2017-12-25, 11:45
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Eller?

Det hade klassats som hat om högerprofiler skrev liknande, så varför ska inte detta klassas som hat?

Du ser inte att personen är en inofficiell medlem, det talas högt om att stötta Mina, Magnus och Maria(dessutom vara vän med dem på FB) i vått och torrt dessutom försvara #jagärhär in i det sista.

Det här handlar om att #jagärhär vill skydda sitt rykte som godhetskrigare, från folk som oss eller andra grupper som granskar #jagärhär. När folk påpekar att de är med i gruppen så tar gruppen och personen genast avstånd bara för att skydda gruppen eftersom personen blir ett bevis för deras hyckleri och alternativa agendor.

Varför erkänner aldrig utländska spioner att de är spioner? För att såklart skydda det land de jobbar för. Samma princip gäller #jagärhär och många av deras "isbrytare".
Citera
2017-12-25, 12:02
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Ja, det är inte svårt alls eftersom jag inte sett något hatande i några kommentarer någonstans av dem.
Men inte för inte kan man ju inte gardera sig mot att någon tappar etiketten och "sjunger ut" någon gång. Jag har dock inte sett det mer än mig själv göra det men jag är inte med i de där urklippen. Till detta kommer att urklippen kan vara fejkade. När vi talar om dessa saker så är det ingen som känner igen texterna. De som inte sköter sig i gruppen åker ur och det är några varje dag som får lämna gruppen. Det kan bero på att de inte klarat att hålla sig lugna i en debatt och de personernas inlägg skulle man ju kunna lasta #jagärhär för men det stämmer ju inte med sanningen eftersom de fick sluta just för de inläggen.

Klipp och klistra, plocka meningar ur sitt sammanhang osv är lögnarnas bästa verktyg. Men en sak kan jag säga, dessa klippinsamlingar och påståenden påverkar inte #jagärhär det minsta. När vi tar upp det någon gång har de flesta av oss aldrig hört talas om det. När de får en länk för att titta på det så kommer de tillbaka med meningar som "att de orkar" mm.

Det beror på att ni inte bryr er om erat eget hatande och just på grund av den anledningen kommer in aldrig att tas på allvar.
Citera
2017-12-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observatoriet
För en medlem i #jagärhär är det högst naturligt att kalla meningsmotståndare för rasist, nazist och som här "rasistisk vapenfixerad högerextremist", det vet vi.
Niclas har inte varit aktiv för jagärhär i över ett halvår. Han gick ur när han såg ett inlägg på twitter.
Nu är han inte medlem längre.

Nja, de citaten kan man väl inte klassa som direkt hat anser jag iof.
Citera
2017-12-25, 13:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Han är inte medlem i jagärhär. Han var medlem och hade hand om insläpp i gruppen men det var över ett halvår sen tydligen.
Du har redan fått svar på att Niclas Ek var medlem så sent som den 17 december. Se svaret från Nebeltag tidigare dag (länk).

Det säger en hel del att en så uppenbart hatisk, aggressiv, lögnaktig och irrationell person har haft hand om insläppet i den slutna gruppen. Han kan ha släppt in tusentals likasinnade i gruppen. Det är skrämmande och tyder på ett synnerligen dåligt omdöme hos ledningen. Alternativt vill ledningen ha hatiska och provocerande medlemmar i gruppen. Det får mig att tänka på följande lysande teckning av Kalle Strokirk: http://kallestrokirk.se/2017/10/22/det-goda-nathatet/

Citat:
Han skrev även att han twittrar mest. Oftast mot GS som bedrivit häxjakt mot speciellt Mina Dennert och andra medlemmar från den gruppen.

Det är det svar jag fått. Han har ingenting med gruppen att göra och är heller inte medlem.
Du känner uppenbart INTE till faktiska förhållanden och den verkliga bakgrunden. #Jagärhär och MSM har bedrivit en häxjakt mot Granskning Sverige (GS) som är en medieskandal utan motstycke. Framförallt har Eskilstuna-Kuriren med #jagärhär-medlemmarna Eva Burman (chefredaktör) och Mathias Ståhle (skribent) varit drivande.

Eva Burman har själv i en krönika i Ekuriren berättat om hur massanmälningar från #jagärhär fick Facebook att stänga GS konto i september, se vidare mitt inlägg 16/9.

Ekuriren bryter grovt mot de pressetiska reglerna och skriver direkt lögnaktiga artiklar som delas och sprids av medlemmarna i #jagärhär. Det är en medieskandal som går ända upp till regeringen, speciellt Alice Bah Kuhnke. Se vidare mitt följande inlägg för ett exempel som gäller när Ekuriren skriver om Mina Dennert, Granskning Sverige och Gangrape Sweden:
(FB) gangrapesweden är en hatsajt enligt SVT

Citat:
Jag är inte heller medlem i gruppen, däremot stöttar jag dom och tycker det dom gör är bra.
VAD menar du är bra? Det är ju visat bortom allt tvivel att de tongivande medlemmarna och ledningen är lögnare och fascistoida mobbare. Narcissismen är vidare synnerligen påtaglig.

Att du och dina gelikar likt papegojor upprepar att ”#jagärhär är bra” visar ju bara att ni saknar förmåga att se verkligheten så som den är. Försök istället att bemöta de faktiska förhållande som visas gång på gång i tråden. Eller klarar du INTE att tänka själv?
Citera
2017-12-25, 13:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Niclas har inte varit aktiv för jagärhär i över ett halvår. Han gick ur när han såg ett inlägg på twitter.
Det du skriver stämmer INTE enligt det som framkommit i tråden, se vidare Nebeltags inlägg 17/12.
Citat:
Nja, de citaten kan man väl inte klassa som direkt hat anser jag iof.
Det #jagärhär skriver är mycket allvarliga anklagelser som kan få ödesdigra konsekvenser för den drabbade och dennes närstående. Bara vidriga, hatiska och störda personer skriver så.

VAD menar du är ”hat” och VAR finns sådant ”hat” till exempel i denna tråd?
Citera
2017-12-25, 13:35
Medlem
Intressanta tankar om folk som anmäler andra hos arbetsgivare mm för fel åsikter:
http://cornucopia.cornubot.se/2017/12/darfor-anmals-personer-till.html

"Sedan några år eskalerar trenden att personer med "fel åsikter" anmäls till arbetsgivare och uppdragsgivare, där anmälarna framför allt har vänstertillhörighet. Detta beror på den minskande professionalismen i Sverige och att anmälarna själva låter sina politiska åsikter styra det egna arbetet - tjänstemannaaktivism - och därför utgår från att alla som inte är vänster också gör det."
"Problemet är att vi ser allt mer tjänstemannanaktivism i Sverige, främst från vänstern inklusive miljöextremisterna. Lagar, regler och förordningar sätts åt sidan till förmån för personliga politiska åsikter. Någon tjänstemannaheder om att lagar, regler och förordningar är det enda som gäller finns inte i denna vänstervärld, utan värdegrund, värderingar och politiska åsikter står över lagen. Man är trots allt de goda."

Läs gärna hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in