2017-12-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det har visats att Niclas är en aggressiv typ som sprider osakligheter, osanningar och oförskämdheter mot oliktänkande.
Han är så pass oförskämd och hatisk att det vore helt ok att rapportera honom till Twitter för att sprida hat, mm.
Citera
2017-12-23, 15:52
Medlem
Finns det flyktingboende i Dennerts Billdal?

Hittade ett gammalt YT debatt om ev flyktingboende, men inte lyssnat (än).

https://youtu.be/GrS2S1GebSQ
Citera
2017-12-23, 16:15
Medlem
Inlägg av Jagärhär-medlem som Mina Dennert delat:

"”KACKERLACKSINVASION -STAMPA, STAMPA”

Den meningen har etsat sig fast i mig. Den var skriven i ett helt vanligt kommentarsfält sommaren 2016, apropå antalet människor som flytt till Sverige. Tidningen, vars artikel kommenterades, lät kommentaren stå kvar. Och ingen ifrågasatte kommentaren i kommentarsfältet. Istället var kommentaren i mycket gott sällskap. Det bokstavligen kryllade av liknande kommentarer.
Detta var INNAN #jagärhär hade fått fart, medan vi fortfarande bara var ett tusental i gruppen. Någon som ser den typen av kommentarer längre? Nej precis. Aldrig.

Jag skriver detta för att jag är så evinnerligt trött på att läsa all kritik mot #jagärhär. Det sägs att vi själva hatar/hotar, att vi tystar andra och begränsar yttrandefriheten.

Självklart gör #jagärhär inte allt perfekt. Vi är ju 76 000 individer, som precis som alla andra människor ibland gör misstag, är okunniga och reagerar i affekt. Men HUR kan fokus vara på de undantagen när det inte längre finns kommentarer på nätet där några människor kallar andra människor för kackerlackor? När 76 000 personer ställt sig bakom idén om ett samhälle utan rasism, sexism, homofobi, transfobi och funkofobi? När 76 000 personer försöker skapa utrymme för att alla röster och alla åsikter ska få rymmas?

Till er som fokuserar på undantagen, vill jag säga: se det stora perspektivet, gå med, bidra själv, hjälp oss bli ännu bättre! Och till alla er som inte är med men tror på människors lika värde och mänskliga rättigheter, säger jag såklart detsamma - gå med!

Låt oss skapa ett inkluderande samhälle utan hat. Tillsammans."

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=817603175114676&set=a.1218165646933 44.1073741829.100005950020040&type=3&theater

Jagärhär-aktivister brukar kalla kreti och pleti rasister, nazister, främlingsfientliga osv. Nazze-svin är ett annat återkommande epitet.
Citera
2017-12-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Inlägg av Jagärhär-medlem som Mina Dennert delat:

"”KACKERLACKSINVASION -STAMPA, STAMPA”

Den meningen har etsat sig fast i mig. Den var skriven i ett helt vanligt kommentarsfält sommaren 2016, apropå antalet människor som flytt till Sverige. Tidningen, vars artikel kommenterades, lät kommentaren stå kvar. Och ingen ifrågasatte kommentaren i kommentarsfältet. Istället var kommentaren i mycket gott sällskap. Det bokstavligen kryllade av liknande kommentarer.
Detta var INNAN #jagärhär hade fått fart, medan vi fortfarande bara var ett tusental i gruppen. Någon som ser den typen av kommentarer längre? Nej precis. Aldrig.

Jag skriver detta för att jag är så evinnerligt trött på att läsa all kritik mot #jagärhär. Det sägs att vi själva hatar/hotar, att vi tystar andra och begränsar yttrandefriheten.

Självklart gör #jagärhär inte allt perfekt. Vi är ju 76 000 individer, som precis som alla andra människor ibland gör misstag, är okunniga och reagerar i affekt. Men HUR kan fokus vara på de undantagen när det inte längre finns kommentarer på nätet där några människor kallar andra människor för kackerlackor? När 76 000 personer ställt sig bakom idén om ett samhälle utan rasism, sexism, homofobi, transfobi och funkofobi? När 76 000 personer försöker skapa utrymme för att alla röster och alla åsikter ska få rymmas?

Till er som fokuserar på undantagen, vill jag säga: se det stora perspektivet, gå med, bidra själv, hjälp oss bli ännu bättre! Och till alla er som inte är med men tror på människors lika värde och mänskliga rättigheter, säger jag såklart detsamma - gå med!

Låt oss skapa ett inkluderande samhälle utan hat. Tillsammans."

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=817603175114676&set=a.1218165646933 44.1073741829.100005950020040&type=3&theater

Jagärhär-aktivister brukar kalla kreti och pleti rasister, nazister, främlingsfientliga osv. Nazze-svin är ett annat återkommande epitet.

Stämmer det att näthatet minskat så som jagärhär tycks anse att det gjort?
Citera
2017-12-23, 17:18
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Stämmer det att näthatet minskat så som jagärhär tycks anse att det gjort?
Näthatet har knappast minskat, snarare ökat enligt mig. Ser fortfarande idioter som ryter skällsord riktat åt kön, kultur eller hudfärg på sociala medier. Bara nu ser jag folk som är mer förbannade på vänstern än någonsin tidigare.

Och innan #jagärhär existerade så gick det väldigt smidigt att rapportera folk som uttrycker skitiga ord.

Gruppen inbillar sig nu att de har gjort skillnad när de har tvingat högerhalvan att hålla sina diskussioner på annan plats. Otrevligheten är kvar, men debattklimatet är otroligt överlägset vänstern.
Citera
2017-12-23, 17:26
Medlem
Sjunnesson avstängd 30 dagar
https://twitter.com/sjunnedotcom/status/943839857939566593
Citera
2017-12-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Undrar om #jagärhär skulle vilja anmäla det här också? Det är ju av den högerextrema hatspriderskan Ann Heberlein: https://ledarsidorna.se/2017/12/en-perfekt-jul/
Hemska människa ;-P

På Maria Robsahms Facebookflöde i ett inlägg från den 22:e december så ondgör hon sig över att Ann Heberlein ska vara med i P1 och prata om godhet. Kommentarererna är vämjeliga från vänstern som tror sig ha monpol om godhet.

Mitt första inlägg i den här fantastiska tråden...wohoooiiiooo. Avskyr JäH...
Citera
2017-12-24, 01:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Att hänga ut någon på detta sätt och skapar ett drev mot någon är väl inte flashbacks regler.

Vad är du ute efter?
Vad jag kan se är mustimusti avstängd men varför är det ingen som vet.

I denna tråd diskuterars det väl om #jagärhär?
Då undrar jag om jag får skriva namnet i denna tråd vi diskurerar en grupp?
Eller kommer flashback censurera det jag skriver också?
Bara frågar.
Eftersom flashback censurerar och stänger av de som tycker olika i tråden så då undrar jag, kan jag skriva nått som går emot de som skriver som jag inte håller med om???

Varför censurerar flashback vad människor tycker?
Avstängd pga någon regel och den som blir avstängd får inte reda på nånting.
Är inte det lite dåligt?

Censurflashback, skriv vad ni vill bara ni håller trådstartaren...Eller??????!
Tråden handlar om gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc, vilket tydligt framgår av moderatormeddelandet.

Niclas Ek har visat sig vara en mycket aktiv medlem och är därför intressant att diskutera i tråden. Det är givetvis INTE att ”hänga ut” eller ”skapa drev”. Det är analys och diskussion.

Orsaken till Mustimustis avstängning har förklarats flera gånger och visas här: (FB) Mustimusti avstängd för 1.01

I övrigt hänvisar jag till Flashbacks regler: https://www.flashback.org/regler

Om du anser att mitt inlägg bryter mot reglerna tycker jag att du ska rapportera det.
Citera
2017-12-24, 14:49
Moderator
Ruskigbusss avatar
Skall det vara så jävla svårt att begripa att trådar får aldrig någonsin innehålla inlägg angående modereringen av tråden. Aldrig någonsin.

Regelbrott raderade. Varningar utdelade.

/Mod
Citera
2017-12-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tråden handlar om gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc, vilket tydligt framgår av moderatormeddelandet.

Niclas Ek har visat sig vara en mycket aktiv medlem och är därför intressant att diskutera i tråden. Det är givetvis INTE att ”hänga ut” eller ”skapa drev”. Det är analys och diskussion.

Orsaken till Mustimustis avstängning har förklarats flera gånger och visas här: (FB) Mustimusti avstängd för 1.01

I övrigt hänvisar jag till Flashbacks regler: https://www.flashback.org/regler

Om du anser att mitt inlägg bryter mot reglerna tycker jag att du ska rapportera det.

Han är inte medlem i jagärhär. Han var medlem och hade hand om insläpp i gruppen men det var över ett halvår sen tydligen.
Han skrev även att han twittrar mest. Oftast mot GS som bedrivit häxjakt mot speciellt Mina Dennert och andra medlemmar från den gruppen.

Det är det svar jag fått. Han har ingenting med gruppen att göra och är heller inte medlem.

Jag är inte heller medlem i gruppen, däremot stöttar jag dom och tycker det dom gör är bra.
Citera
2017-12-24, 21:54
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Han är inte medlem i jagärhär. Han var medlem och hade hand om insläpp i gruppen men det var över ett halvår sen tydligen.
Han skrev även att han twittrar mest. Oftast mot GS som bedrivit häxjakt mot speciellt Mina Dennert och andra medlemmar från den gruppen.

Det är det svar jag fått. Han har ingenting med gruppen att göra och är heller inte medlem.

Jag är inte heller medlem i gruppen, däremot stöttar jag dom och tycker det dom gör är bra.

Fast GS hade inte behövt granska #jagärhär om de inte startade kriget, historien upprepar sig. #jäh inleder hela tiden med sina trådkapningar och anmälningar sedan ropar 'häxjakt!' så fort deras mål ryter tillbaka. Om man är med i leken så får man leken tåla.

Sen så ser jag bara ett växande stöd hos #jähs motståndare medan #jähs medlemsantal har stått relativt still det senaste halvåret.

Alltså stärker #jäh bara sina motståndare, möjligtvis för att folk upptäcker att en liten grupp försöker "förändra debattklimatet på sociala medier" inte gör sitt jobb korrekt.
Citera
2017-12-25, 00:47
Medlem
Citat:

Det finns bildbevis på att Niclas Ek var medlem i #jagärhär så sent som den 17 december. Användaren BlackBooks kollade i medlemsregistret.

Citat:
Varför ljuger dom hela tiden, VARFÖR?? Vi hittar er ändå.

https://imgur.com/a/76QQQ

Medlemslistan på Facebook är öppen för alla att söka i, så uthängning har jag mycket svårt att få det till. Samhällsinformation....
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Fast han gick ur bara några minuter efter att BlackBooks skrivit sitt inlägg...

Citat:
Herr Ek har koll på oss här han har tydligen dumpat Sekten på de senaste minuterna.

Det var 75088 medlemmar när jag tog skärmdump, nu 2 mindre 75086st.
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Som om det inte räckte med lögnerna är han riktigt ohyfsad också.

Citat:
Ursprungligen postat av Niclas
Ta å hälsa fjantarna på flashback, i tråden om jagärhär att jag är inte medlem. Själv tänker jag inte vistas på flashback, inte gjort på länge iof. Teorierna om jäh blev såjävla banala tillslut att det blev löjligt. Känner en del dock som skriver i tråden. Blir blockade bara
https://twitter.com/noppelina/status/945011398215655426
Senast redigerad av Nebeltag 2017-12-25 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in