Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-16, 12:48
  #2749
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Men alltså, gruppens medlemmar tipsar om var någonstans hot och hat finns, sen är det upp till medlemmarna om man vill gå in där och ta diskussioner.
Det kan gälla Aftonbladet, Expressen, SD alla olika sidor eller kända personers sidor.

Så vad är det som är akut? Så ser det ut varje dag, inget konstigt alls.

OCH det är inte någon info om att gå in och massanmäla.
Ni fattar fortfarande inte hur gruppen funkar. Ingen idé att jag tar det igen.,
I praktiken tycks gruppen använda Facebook för att trakassera och diskriminera sina meningsmotståndare, företrädesvis med osakliga och vilseledande kommentarer. Betrakta nu Facebooks regler: https://www.facebook.com/legal/terms

Kap. 3 Säkerhet:
6. Du får inte mobba, trakassera eller hota någon användare.
9. Du får inte använda Facebook för att utföra någon olaglig, vilseledande, skadlig eller diskriminerande handling.
11. Du får inte medverka eller uppmuntra till några brott mot villkoren i den här Redogörelsen eller i vår policy
Hur menar du att gruppens faktiska agerande är förenligt med reglerna på Facebook?
Citera
2017-09-16, 17:59
  #2750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
I praktiken tycks gruppen använda Facebook för att trakassera och diskriminera sina meningsmotståndare, företrädesvis med osakliga och vilseledande kommentarer. Betrakta nu Facebooks regler: https://www.facebook.com/legal/terms

Kap. 3 Säkerhet:
6. Du får inte mobba, trakassera eller hota någon användare.
9. Du får inte använda Facebook för att utföra någon olaglig, vilseledande, skadlig eller diskriminerande handling.
11. Du får inte medverka eller uppmuntra till några brott mot villkoren i den här Redogörelsen eller i vår policy
Hur menar du att gruppens faktiska agerande är förenligt med reglerna på Facebook?

Men detta gör inte gruppen heller. Gruppen har endast ett eller två inlägg öppna varje dag där man kan skriva. Använd eran spion då för att kolla..

Det är varje enskild persons ansvar för vad som skrivs ute i kommentarerna. Inte gruppen.

Hur svårt ska det vara att fatta det??????
Citera
2017-09-16, 18:16
  #2751
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Men detta gör inte gruppen heller. Gruppen har endast ett eller två inlägg öppna varje dag där man kan skriva. Använd eran spion då för att kolla..

Det är varje enskild persons ansvar för vad som skrivs ute i kommentarerna. Inte gruppen.

Hur svårt ska det vara att fatta det??????
Det är du som inte fattar. Reglerna som jag visat vänder sig till enskilda personer. Varför läser du inte reglerna?

Reglerna uttrycker att ”Du får inte ...”. När enskilda personer trakasserar meningsmotståndare och/eller uppmanar andra att göra det bryter de mot reglerna. Nu får du be någon vuxen att förklara reglerna för dig.
Citera
2017-09-16, 19:29
  #2752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är du som inte fattar. Reglerna som jag visat vänder sig till enskilda personer. Varför läser du inte reglerna?

Reglerna uttrycker att ”Du får inte ...”. När enskilda personer trakasserar meningsmotståndare och/eller uppmanar andra att göra det bryter de mot reglerna. Nu får du be någon vuxen att förklara reglerna för dig.

Nu skrev du ju det själv....ENSKILDA personer... så varför håller ni på och tjata om gruppen för då. Det är ju detta jag har sagt hela tiden.
Om någon enskild trackassarar så anmäl personen då.
Vad gör GS? Jo dom publicerar olagligt en lista över alla medlemmar och hänger ut med namn adress och bild.

Så lägg ner det där tramset.. ni fattar inte det jag har skrivit miljoner gånger.

Vad enskilda personer skriver och gör så får fb ta hand om det.. är ju för fan det jag sagt hela tiden.


Läs reglerna innan ni börjar stämpla en grupp som näthatterror grupp osv..

Det GS gör är bland det fegaste man kan göra, äckligt fegt till och med, man hänger ut så många man kan och man gör det på högerextrema sidor, nazistsidor..

Nu har du själv skrivit det jag sagt länge så vad är problemet???
Citera
2017-09-16, 19:48
  #2753
Avstängd
SmokyBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Nu skrev du ju det själv....ENSKILDA personer... så varför håller ni på och tjata om gruppen för då. Det är ju detta jag har sagt hela tiden.
Om någon enskild trackassarar så anmäl personen då.
Vad gör GS? Jo dom publicerar olagligt en lista över alla medlemmar och hänger ut med namn adress och bild.

Så lägg ner det där tramset.. ni fattar inte det jag har skrivit miljoner gånger.

Vad enskilda personer skriver och gör så får fb ta hand om det.. är ju för fan det jag sagt hela tiden.


Läs reglerna innan ni börjar stämpla en grupp som näthatterror grupp osv..

Det GS gör är bland det fegaste man kan göra, äckligt fegt till och med, man hänger ut så många man kan och man gör det på högerextrema sidor, nazistsidor..

Nu har du själv skrivit det jag sagt länge så vad är problemet???

Gör inte IRM och Expressen samma sak?
Citera
2017-09-16, 22:03
  #2754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Gör inte IRM och Expressen samma sak?

Hur var det nu med reglerna? Som jag har förklarat miljoner gånger och även förklarat hur gruppen jagärhär fungerar..

Det är ENSKILDA personer som kommenterar på fb, inte jagärhär gruppen.
Har du och resten förstått detta nu då?
Du skrev det själv när du citerade reglerna.

Vad enskilda personer gör på fb kan inte jagärhär hållas ansvarig för. Men ändå hänger GS ut admins och andra på högerextrema siter.
GS är fega kräk, för det är precis vad man är. Gruppen jagärhär har inte hängt ut någon.
GS försöker tysta med hot i den mening att som Fabian själv säger, göra information tillgänglig.
Sen om det skulle hända någon nått så är det ju inte GS problem.
Anonyma fega stackare är vad GS är. Som inte ens vill ta diskussionen, och sitter bakom anonyma Trollkonton..

Känns att jag börjar bli rätt less på denna diskussion.

Förlåt om jag sagt nått i affekt, tänker iof inte radera något..
Citera
2017-09-16, 23:02
  #2755
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Nu skrev du ju det själv....ENSKILDA personer... så varför håller ni på och tjata om gruppen för då. Det är ju detta jag har sagt hela tiden.
Om någon enskild trackassarar så anmäl personen då.
Vad gör GS? Jo dom publicerar olagligt en lista över alla medlemmar och hänger ut med namn adress och bild.

Så lägg ner det där tramset.. ni fattar inte det jag har skrivit miljoner gånger.

Vad enskilda personer skriver och gör så får fb ta hand om det.. är ju för fan det jag sagt hela tiden.


Läs reglerna innan ni börjar stämpla en grupp som näthatterror grupp osv..

Det GS gör är bland det fegaste man kan göra, äckligt fegt till och med, man hänger ut så många man kan och man gör det på högerextrema sidor, nazistsidor..

Nu har du själv skrivit det jag sagt länge så vad är problemet???
Du förstår fortfarande inte problemet. En grupp är en samling av enskilda individer. Det är enskilda individer som bildar gruppen #jagärhär.

Från Wikipedia om ”grupp”:
Citat:
Grupp (franskans groupe; ytterst från italienskans gruppo, 'skara', 'hop', 'underavdelning'[1]) är en term som bland annat används inom samhälls- och beteendevetenskap. Där syftar ordet på (en samling) individer med något gemensamt.[1]

Inom sociologin används termen – ofta beskrivet som socialgrupp – för en samling av individer som delar bestämda karakteristika, samverkar med varandra, accepterar förväntningar och förpliktelser som medlemmar i gruppen samt delar en gemensam identitet.
Problemet består av två delar:
1) Enskilda personer som bryter mot regel 3.6 eller 3.9 när de skriver.
2) Samverkan i gruppen där enskilda medverkar och uppmuntrar till 1) vilket bryter mot regel 3.11.
Chefredaktör Eva Burman på Ekuriren har vid flera tillfällen skrivit om #jagärhär, bland annat här:
2016-12-10: Eva Burman: Låt oss sprida kärlek
https://unvis.it/ekuriren.se/nyheter...-sprida-karlek
Citat:
Och gruppens 38 000 medlemmar har verkligen lyckats. Under hashtaggen #jagärhär går medlemmarna in på hatiska trådar där man hetsar mot invandrare eller kvinnor, för att i stället kärleksbomba tråden. Man kan kalla det en form av god nätverksaktivism.

Eva Burman har också skrivit att 1000-tals anmälningar från gruppen #jagärhär låg bakom avstängningen av Granskning Sverige (GS) på Facebook nyligen:
2017-09-08: Granskning Sverige blev för mycket – även för Facebook
https://unvis.it/ekuriren.se/nyhetsk...n-for-facebook
Citat:
1000-tals anmälningar mot Facebook-gruppen Granskning Sverige, GS, har till slut fått den sociala mediejätten Facebook att agera. Sent i torsdags kväll stängdes gruppen ner.

Det hela började för några dagar sedan då medlemmar ur gruppen #jagärhär kommenterade inlägg på GS Facebook-sida. Gruppen #jagärhär är ett ideellt initiativ för att motverka näthatet, målet är att bemöta hat och rasism med goda argument för att balansera debatten. Det prisbelönta initiativet är stort, gruppen har 75 000 medlemmar och spelar med andra ord roll i debatten.

Aktionen från #jagärhär gillades såklart inte av GS som företräds av Fabian Fjälling. De kontrade med att blockera flertalet på sin FB-sida.

Notera att Eva Burman själv använder ord som nätverksaktivism och aktion. Om man vill använda dessa ord eller kalla det ”näthatterror” är en fråga om semantik och en bisak i sammanhanget.

Det är mycket bra att de anti-demokratiska krafter som ligger bakom nätverksaktivism och aktioner i syfte att tysta oliktänkande kartläggs och hängs ut. Sådana anti-demokratiska människor är ett hot mot demokratin. Det är vår medborgerliga plikt att skydda demokratin. GS gör ett mycket viktigt arbete!
Citera
2017-09-16, 23:53
  #2756
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Hur var det nu med reglerna? Som jag har förklarat miljoner gånger och även förklarat hur gruppen jagärhär fungerar..

Det är ENSKILDA personer som kommenterar på fb, inte jagärhär gruppen.
Har du och resten förstått detta nu då?
Du skrev det själv när du citerade reglerna.

Vad enskilda personer gör på fb kan inte jagärhär hållas ansvarig för. Men ändå hänger GS ut admins och andra på högerextrema siter.
GS är fega kräk, för det är precis vad man är. Gruppen jagärhär har inte hängt ut någon.
GS försöker tysta med hot i den mening att som Fabian själv säger, göra information tillgänglig.
Sen om det skulle hända någon nått så är det ju inte GS problem.
Anonyma fega stackare är vad GS är. Som inte ens vill ta diskussionen, och sitter bakom anonyma Trollkonton..

Känns att jag börjar bli rätt less på denna diskussion.

Förlåt om jag sagt nått i affekt, tänker iof inte radera något..

Det är uppenbarligen gruppen #jagärhär som tystar meningsmotståndare, i det här fallet GS. Inte tvärtom.

Man kan tycka vad man vill om GS, men vem som vill tysta vem och vem som också nu lyckats med det är ju solklart.

GS hotar genom att göra information tillgänglig. Vad menas ens med det?
Citera
2017-09-17, 00:25
  #2757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är uppenbarligen gruppen #jagärhär som tystar meningsmotståndare, i det här fallet GS. Inte tvärtom.

Man kan tycka vad man vill om GS, men vem som vill tysta vem och vem som också nu lyckats med det är ju solklart.

GS hotar genom att göra information tillgänglig. Vad menas ens med det?

Om #jagärhär använder hot mot någon enskild, vilket tydligen INTE är fallet, så är det inget Facebook bryr sig om.
Om #jagärhär retar upp någon medlem i GS är ovesäntligt, det räknas inte som ett brott, varken i brottsbalken eller i Facebooks regelverk.
Suck it up som man säger, eller ger man sig in i leken, får man leken tåla.
Men extremister har tydligen ömtåliga tår, de föredrar att stampa på folk själva, att försvara något mot deras påhopp är för psykopater en ren förolämpning, det är de som ska dominera.
Citera
2017-09-17, 01:32
  #2758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du förstår fortfarande inte problemet. En grupp är en samling av enskilda individer. Det är enskilda individer som bildar gruppen #jagärhär.

Från Wikipedia om ”grupp”:

Problemet består av två delar:
1) Enskilda personer som bryter mot regel 3.6 eller 3.9 när de skriver.
2) Samverkan i gruppen där enskilda medverkar och uppmuntrar till 1) vilket bryter mot regel 3.11.
Chefredaktör Eva Burman på Ekuriren har vid flera tillfällen skrivit om #jagärhär, bland annat här:
2016-12-10: Eva Burman: Låt oss sprida kärlek
https://unvis.it/ekuriren.se/nyheter...-sprida-karlek


Eva Burman har också skrivit att 1000-tals anmälningar från gruppen #jagärhär låg bakom avstängningen av Granskning Sverige (GS) på Facebook nyligen:
2017-09-08: Granskning Sverige blev för mycket – även för Facebook
https://unvis.it/ekuriren.se/nyhetsk...n-for-facebook


Notera att Eva Burman själv använder ord som nätverksaktivism och aktion. Om man vill använda dessa ord eller kalla det ”näthatterror” är en fråga om semantik och en bisak i sammanhanget.

Det är mycket bra att de anti-demokratiska krafter som ligger bakom nätverksaktivism och aktioner i syfte att tysta oliktänkande kartläggs och hängs ut. Sådana anti-demokratiska människor är ett hot mot demokratin. Det är vår medborgerliga plikt att skydda demokratin. GS gör ett mycket viktigt arbete!

Haha.. så GS skyddar demokratin genom att hänga ut privatpersoner på högerextrema siter.
Är det eran syn på demokrati???
Ni kan använda vilken plattform ni vill men håll er till de regler som plattformen kräver.
GS är på en plattform som ägs av ett multiföretag som heter Facebook och finns i hela världen.
Ni påstår att en grupp på 75000 medlemmar skulle styra hela FB?? Då är ni dummare än vad jag trodde från början.

Orkar ni inte ta diskussioner så lägg ner då. Sluta vara så jävla självömkande och ha offerkoftor på jämt och ständigt.
Vaddå tysta, det finns ingen i jagärhär som skrivit någonting om att tysta. Det är ni som säger det.


Sen, du vet att tekniskt så spelar det inte någon roll om EN anmäler nånting till FB eller om 2 miljoner gör det. Det där är något ni hittat på.
Att FB stängde GS beror på att det innehåll eller annat var emot fb regler. Så vad är det ni inte fattar?
Det är hela Facebooks grundidé att hålla rent på sin plattform är just anmälfunktionen.

Sluta gråt, ta en vettig diskussion istället. Annars får ni väl ringa herr Zuckenberg och gråta lite att några är dumma mot er för ni får inte överträda hans regler.
Citera
2017-09-17, 01:57
  #2759
Medlem
Du verkar ganska snurrig. JAH bryter mot Facebooks regler mer än någon annan svensk FB grupp eftersom syftet och målsättningen är att just attackera individer och grupper som skriver saker som de inte håller med om.

Det är väl självklart att FB inte läser och sätter sig in i alla detaljer om en specifik sida utan förlitar sig på sitt anmälningssystem.

Tror du att Arg Blatte till exempel överlag bryter mot Facebooks regler mer än någon annan? Självklart inte. FBs regler är skrivna av en "advokat" så de täcker i princip allt och ger ingen genomsyn alls - det handlar om att de skall kunna göra vad de vill hela tiden utan att behöva ta ansvar (vilket de inte kan heller).

Här kan du följa en attack mot Arg Blatte som stängde ner hans konto i 30 dagar. Alla från JAH har massanmält sidan givetvis, föreställ dig inte något annat: https://www.gangrapesweden.com/argblattejagarhar.php

Vad gäller GS försvarar de självklart demokratin. Kan du hitta ett enda program på YT kanalen som tar avstånd från demokrati? Har du sett ett enda inlägg som försöker tysta någon (förutom gruppen JAH som är anti-demokratiskt)? Upp till bevis i så fall. Om man motarbetar nätterrorgrupper om vill stänga ner yttrandemöjligheten för andra då skyddar man en grundlag och en rättighet per FN-stadga.

GS stängdes ner på grund av organiserade massanmälningar som pågick under minst ett år. Inte av Facebookpersonal som gjorde en logisk bedömning. GS gör raka motsatsen till JAH. Reducerar hat, exponerar journalister/politiker som ljuger och manipulerar, tar fram fakta och skapar normal debatt. Att vissa hatar förtryckarna som de exponerar är en sidoeffekt.

Du skriver vidare att GS hänger ut personer på högerextrema sajter. Detta stämmer inte då de inte kontrollerar eller kan tvinga någon sida att publicera material. De ser ju själva vad som kommer fram och sen kan de välja att göra vad de vill. Sen är det ganska naturligt att MSM inte återproducerar deras material, utan hetsar mot det.

Här har du ett exempel på arbetet som GS gör: https://nyheteridag.se/valdtaktsman-...skap-i-haktet/

Om jag läser mellan raderna så verkar du tycka att det är bra att JAH lyckades stänga ner sidan med tusentals anmälningar. Stämmer det?

Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Haha.. så GS skyddar demokratin genom att hänga ut privatpersoner på högerextrema siter.
Är det eran syn på demokrati???
Ni kan använda vilken plattform ni vill men håll er till de regler som plattformen kräver.
GS är på en plattform som ägs av ett multiföretag som heter Facebook och finns i hela världen.
Ni påstår att en grupp på 75000 medlemmar skulle styra hela FB?? Då är ni dummare än vad jag trodde från början.

Orkar ni inte ta diskussioner så lägg ner då. Sluta vara så jävla självömkande och ha offerkoftor på jämt och ständigt.
Vaddå tysta, det finns ingen i jagärhär som skrivit någonting om att tysta. Det är ni som säger det.


Sen, du vet att tekniskt så spelar det inte någon roll om EN anmäler nånting till FB eller om 2 miljoner gör det. Det där är något ni hittat på.
Att FB stängde GS beror på att det innehåll eller annat var emot fb regler. Så vad är det ni inte fattar?
Det är hela Facebooks grundidé att hålla rent på sin plattform är just anmälfunktionen.

Sluta gråt, ta en vettig diskussion istället. Annars får ni väl ringa herr Zuckenberg och gråta lite att några är dumma mot er för ni får inte överträda hans regler.
__________________
Senast redigerad av gsfriends 2017-09-17 kl. 02:01.
Citera
2017-09-17, 02:29
  #2760
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Haha.. så GS skyddar demokratin genom att hänga ut privatpersoner på högerextrema siter.
Är det eran syn på demokrati???
Ni kan använda vilken plattform ni vill men håll er till de regler som plattformen kräver.
GS är på en plattform som ägs av ett multiföretag som heter Facebook och finns i hela världen.
Ni påstår att en grupp på 75000 medlemmar skulle styra hela FB?? Då är ni dummare än vad jag trodde från början.

Orkar ni inte ta diskussioner så lägg ner då. Sluta vara så jävla självömkande och ha offerkoftor på jämt och ständigt.
Vaddå tysta, det finns ingen i jagärhär som skrivit någonting om att tysta. Det är ni som säger det.

Sen, du vet att tekniskt så spelar det inte någon roll om EN anmäler nånting till FB eller om 2 miljoner gör det. Det där är något ni hittat på.
Att FB stängde GS beror på att det innehåll eller annat var emot fb regler. Så vad är det ni inte fattar?
Det är hela Facebooks grundidé att hålla rent på sin plattform är just anmälfunktionen.

Sluta gråt, ta en vettig diskussion istället. Annars får ni väl ringa herr Zuckenberg och gråta lite att några är dumma mot er för ni får inte överträda hans regler.
Är det här exempel på ett tonfall som #jagärhär står för? Är det här att lyfta debatten och få bort "elaka påhopp"? Skulle Minna Dennert vara stolt över dig?

Fast du kanske bara använder ett hyfsat tonfall i skydd av din grupp i situationer där ni dränker alla andra röster med ert debila lallande?

Eller... så är du bara en hycklare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback