2017-12-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nej, varken du eller någon annan plattjordare har presenterat ett enda bevis som håller, dessutom har nära nog alla totalt motbevisats.

HUR LÅNG ÄR EKVATORN FÖRRESTEN?
40*076 km. "-Det går inte på en platt jord, säger du. Det är enkel låg, mellan, högstadiematematik!", fortsätter du.

Mitt svar är att jag inte vet.
Citera
2017-12-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Och direkt bekräftar du det jag säger. Du upprepar dina ständiga frågor om flygresor och fallande objekt. Upprepning, upprepning......
Ja, naturligtvis upprepas frågorna eftersom ni aldrig ger några vettiga svar. Här kommer en fråga till som du aldrig har svarat på:

Hur lång är ekvatorn? Du får en ledtråd så att du slipper ge ditt vanliga "Vet ej": Ekvatorn finns exakt 1000 mil från nordpolen och två gånger pi är 6,283.
Citera
2017-12-17, 23:26
Medlem
Citat:
40*076 km. "-Det går inte på en platt jord, säger du. Det är enkel låg, mellan, högstadiematematik!", fortsätter du.

Mitt svar är att jag inte vet.
Jaha, så du kom med ditt vanliga nonsenssvar - jag är inte förvånad.

Du vet tydligen EN sak, att jorden är platt. I övrigt vet du platt intet.
Citera
2017-12-17, 23:28
Medlem
[quote=pewana|62644337]
Citat:
Bara säg att du inte kan.[/QUOTE
Struntprat, jag har ingen anledning att veta i detalj hur astronomer gör sina beräkningar. Men jag, och även du, kan konstatera att de resultat de kommer fram till stämmer och det varje gång och i minsta detalj. Och du lär inte hitta någon astronom som påstår att jorden är platt.

Så jag frågar igen: Hur förutsäger ni plattjordingar sol- och månförmörkelser?

Hur lång är ekvatorn?
Du har alltså ingen anledning att ifrågasätta astronomers in i minsta detalj uträkningar, de är helt enkelt bara korrekat eftersom det kommer från personer med rätt uppfattning i frågan? Det är ju det du säger att du gör, eller inte gör då du inte ifrågasätter uppgifter så länge de kommer från 'rätt håll'?

Hur lång är ekvatorn: 40*076 km
Citera
2017-12-17, 23:31
Medlem
Citat:
Har solen inget med tidzoner att göra?

Varför frågar du mig? Det är du som skall förklara hur tidszoner fungerar, inte jag som skall förklara solen. Seså, varsågod och börja.
Citera
2017-12-17, 23:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja.
Jag och andra har i tråden presenterat mängder av bevis, ..

Det hela är väl ganska enkelt. Om du hade presenterat "mängder med bevis" för att jorden är platt så hade du varit världsberömd.

Citat:
inget presenterats för dig är felaktigt.

Jo. I princip allt du har "presenterat" är väldigt felaktigt. Allt från förvirrat trams om numerologi till elektricitetsgravitation.
Citera
2017-12-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det hela är väl ganska enkelt. Om du hade presenterat "mängder med bevis" för att jorden är platt så hade du varit världsberömd.

Jo. I princip allt du har "presenterat" är väldigt felaktigt. Allt från förvirrat trams om numerologi till elektricitetsgravitation.
Fast nu felciterar ju du mig, och tar saker ur sitt sammanhang. Slut på argument?
Citera
2017-12-18, 00:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fast nu felciterar ju du mig, och tar saker ur sitt sammanhang. Slut på argument?

Inte alls, jag diskuterar gärna dina påstådda bevis.

Jag har tidigare bett dig att välja ut de, enligt dig, 3 bästa bevisen av "Dubays 200" så vi kan diskutera dem. Du har som den fundamentalist du är inte vågat.
Citera
2017-12-18, 07:32
Medlem
Citat:
Du har alltså ingen anledning att ifrågasätta astronomers in i minsta detalj uträkningar, de är helt enkelt bara korrekat eftersom det kommer från personer med rätt uppfattning i frågan? Det är ju det du säger att du gör, eller inte gör då du inte ifrågasätter uppgifter så länge de kommer från 'rätt håll'?

Hur lång är ekvatorn: 40*076 km

Citat:
Anledningen till att du inte lämnar detta religiösa snack är att det är du som är religiös. Du bedömer information baserat vem källan är, det kallas religion.

En skapare kanske skulle kunna designa jorden hur som helst men nu är den runda jorden baserad på slump och syftet med det är ju att utesluta en skapare.

Varför har jag inte besvarat tidzoner?

Citat:
Enligt pewana måste kunskapen ösas ur en särskild källa.

Det här är en blandning av rena lögner och förvirrat trams. Jag har aldrig påstått att kunskaper MÅSTE komma från ett speciellt håll. Jag konstaterar att de förutsägelser som astronomer har presenterat om sol- och månförmörkelser har stämt exakt.

Vi VET att ekvatorn är drygt 4000 mil lång. Det är en mänsklig kunskap baserad på mätningar och experiment, det är ingenting som jag eller några andra har hittat på. Den siffran kan omöjligen stämma med hypotesen att jorden är platt, då blir motsvarande ekvatorslängd 6283 mil, något som alla med grundskolekunskaper i matematik kan räkna ut. Därmed är hypotesen om den platta jorden motbevisad - jorden kan omöjligen vara platt.

Resten av det du skrev igår kväll är inget annat än trams och kvasireligiöst svammel. Du har för övrigt inte svarat på varför skaparen inte kan ha skapat den runda jorden, bara dillat om att den runda jorden "måste uppstå av en slump".
Senast redigerad av pewana 2017-12-18 kl. 07:36.
Citera
2017-12-18, 11:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kameran sitter för lågt dvs. under bordsskivan. Med rätt placerad kamera lär du inte få den effekten. Sedan så försvinner inte myntet med oförändrad storlek såsom solen borde ha gjort om den försvann på det sättet.

Du är alltid under solen så självklart kan inte kameran sitta ovanför, den skall sitta precis vid kanten och ännu en gång så gå och testa detta själva för diskussionen är liksom över när vi bevisar något gång efter gång samtidigt som ni inte har ett enda bevis för det ni påstår. Solen blir mindre det är också konstaterat sedan länge guldfisken: https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s

Bottom first effekten är ett vetenskapligt faktum, bara dårar försöker snacka bort hur alla människors ögon fungerar.
Citera
2017-12-18, 11:11
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du är alltid under solen så självklart kan inte kameran sitta ovanför, den skall sitta precis vid kanten och ännu en gång så gå och testa detta själva för diskussionen är liksom över när vi bevisar något gång efter gång samtidigt som ni inte har ett enda bevis för det ni påstår. Solen blir mindre det är också konstaterat sedan länge guldfisken: https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s

Bottom first effekten är ett vetenskapligt faktum, bara dårar försöker snacka bort hur alla människors ögon fungerar.
På filmen med bordsskivan och myntet syns det tydligt att kameran sitter under bordsskivan eftersom ingen del av ovansidan på bordet syns. Myntet försvinner alltså nerifrån därför att det döljs av bordsskivan, inte pga. någon "Bottom first" effekt. Hade kameran suttit aningens ovanför bordsskivan vilket den alltid gör om du filmar t ex båtar som försvinner bort på havet så hade myntet garanterat inte försvunnit bottom first. Att påstå att "bottom first" är bevisad och sen påstå att alla som inte tror på denna pseudovetenskap är dårar? "Våra ögon fungerar? Våra ögon kan inte veta om ljuset som träffar näthinnan har färdats 15 meter eller 15 ljusår så hur skulle ögonen kunna skapa denna effekt?
Problemet med plattjordteori är att resultatet är klart innan analysen. Sedan anpassas teorierna tills ni fått det resultat ni vill ha.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-12-18 kl. 11:14.
Citera
2017-12-18, 11:21
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
På filmen med bordsskivan och myntet syns det tydligt att kameran sitter under bordsskivan eftersom ingen del av ovansidan på bordet syns. Myntet försvinner alltså nerifrån därför att det döljs av bordsskivan, inte pga. någon "Bottom first" effekt. Hade kameran suttit aningens ovanför bordsskivan vilket den alltid gör om du filmar t ex båtar som försvinner bort på havet så hade myntet garanterat inte försvunnit bottom first. Att påstå att "bottom first" är bevisad och sen påstå att alla som inte tror på denna pseudovetenskap är dårar? "Våra ögon fungerar? Våra ögon kan inte veta om ljuset som träffar näthinnan har färdats 15 meter eller 15 ljusår så hur skulle ögonen kunna skapa denna effekt?
Problemet med plattjordteori är att resultatet är klart innan analysen. Sedan anpassas teorierna tills ni fått det resultat ni vill ha.

Den sitter i linje och det är för att kunna filma och visa vad man menar givetvis så jag upprepar igen, testa själv, ta ett mynt eller en snusdosa och gå till ditt längsta bord, sätt upp någon typ av skiva och håll objektet precis ovanför skivan och för objektet bortåt. Bottom first effekten är ett vetenskapligt faktum så du behöver liksom inte tramsa och sitta och försöka debunka och hitta på saker som du inte vet någonting om.
Inkorrekt, står du på stranden är båten ovanför dig, du verkar mer än lovligt förvirrad. Våra ögon är runda och det påverkar hur vi ser verkligheten, du kan jämföra med div djur om även detta enkla koncept är svårt för dig att greppa.

GÖR TESTET SJÄLVA. Innan dess håll käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in