2018-06-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Konstigt, höjden verkar stämma när jag testar. Och det gäller 99,99% av alla andra mätningar som miljontals människor har utfötrt.

WGS84 är inte hemlig.
Du har inte utfört ett test över sjöar i Ungern och Nederländerna.
Citera
2018-06-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
GPS använder WGS84 som referens. Här i Europa är inte WGS84 tillräckligt noggrannt för lantmäteri så Sverige använder en annan modell som heter SWEREF99. Anledningen är att de tektoniska plattorna rör sig så WGS84 driver mot SWEREF99 med c:a 2 cm per år. För navigation till land och sjöss räcker dock WGS84 då GPS har en noggrannhet på 1-2 meter. Svenska sjökort bygger på WGS84.

Det finns inga hemligheter alls med WGS84. Det är konspiratoriskt att tro annat.
Om WGS84 hemlighålls för att dölja jordens form så är det en konspiration. Konspiratoriskt tänk är oundvikligt.
Citera
2018-06-19, 00:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du har inte utfört ett test över sjöar i Ungern och Nederländerna.

Är det bara över sjöar i dessa länder som jorden är platt?

För övrigt spanar jag just nu in flygplan som står på marken på Schiphol/Amsterdam.
Och deras höjd enligt GPS och WGS84 fungerar hur bra som helst.
https://www.flightradar24.com
Citera
2018-06-19, 00:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Om WGS84 hemlighålls för att dölja jordens form så är det en konspiration. Konspiratoriskt tänk är oundvikligt.

Men WGS84 hemlighålls inte. Det är en helt känd matematisk modell över hur jorden ser ut.
Finns ingen konspiration i närheten av den...
Citera
2018-06-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Har du testat kartan?

Har du mätt upp avståndet mellan olika ställen och konstaterat att något är felaktigt?

Har du exempelvis mätt avståndet mellan stokholm och göteborg?
Paris och Vien?
Vien och Venedig?
Berlin och Barselona?
Prag och Milano?

Jag har, och precis Alla avstånd har stämt, de ovan och Massa mer, nära hela jäkla sverige och en stor del av Europa, blir så när man ogillar att flyga men gillar att resa..

Anser du då att jag säkert kan säga att kartan stämmer?
Eller är jag lurad?
Här har du en länk till en massa kartprojektioner, de stämmer allihopa. De har alla korrekt avstånd mellan de orter du listar. Vilken av dessa kartor avbildar jorden på ett korrekt sätt? Jag vet inte, det är vad jag säger.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_map_projections
Citera
2018-06-19, 00:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Mer bevis för att plattjord modellen kan stämma ...

Nej modell kan inte stämma för det finns inte ens en modell över hur det hela är tänkt att fungera. Du kan inte ens förklara hur stor jorden är, hur tidvatten uppstår eller varför stenen faller nedåt. Du kan inte ens förklara var Australien ligger eller hur lång ekvatorn är.

Det finns ingen modell över den platta jorden. Det finns bara förvirrade tankar från förvirrade människor.
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
... och mer och mer inser man att "vetenskapen" inte är ute efter riktig vetenskap.

Har du kommit fram till den insikten vetenskapligt?
Citera
2018-06-19, 00:47
Medlem
HGs avatar
Är verkligen jorden platt? Det skulle kunna förklara vårt vattenproblem på jorden samt att det blir så hett.
Citera
2018-06-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Kameran P900?
https://www.metabunk.org/stand-up-to-detect-the-curve-of-the-earth.t8364/
Tyvärr så går det inte att länka bilder, men intressant artikel ok kurvatur eller icke.
Ingen av dessa bilder visar kurvan. De visar något som skulle antyda en kurva, men ingen kurva.
Faktum är att globjorden har aldrig lyckats producera denna kurva.
Citera
2018-06-19, 01:53
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Här har du en länk till en massa kartprojektioner, de stämmer allihopa. De har alla korrekt avstånd mellan de orter du listar. Vilken av dessa kartor avbildar jorden på ett korrekt sätt? Jag vet inte, det är vad jag säger.

Fast kartprojektioner används ju för att avbilda den runda jorden på en platt karta. Vore jorden verkligen platt så behövs ju ingen projektion alls och det borde ju vara lätt att i så fall framställa en karta utan projektion.
Citera
2018-06-19, 07:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ingen av dessa bilder visar kurvan. De visar något som skulle antyda en kurva, men ingen kurva.
Faktum är att globjorden har aldrig lyckats producera denna kurva.
Nej, det är inget faktum. Kurvan syns tydligt varje gång objekt döljs av horisonten.
Faktum är att ”plattjorden” aldrig lyckats producera ett enda bevis för att jorden är platt.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2018-06-19 kl. 07:34.
Citera
2018-06-19, 07:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Varför är det ingen plattjording som kan producera en korrekt karta utan projektion? Det vore ju busenkelt, om jorden är platt.
Svar: Jorden är inte platt. Ett bevis på det är att alla platta kartor är projektioner. Det är bara en jordglobe som är en korrekt avbildning.
Citera
2018-06-19, 07:31
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är verkligen jorden platt? Det skulle kunna förklara vårt vattenproblem på jorden samt att det blir så hett.
Vilket vattenproblem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in