Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du har alltså ingen anledning att ifrågasätta astronomers in i minsta detalj uträkningar, de är helt enkelt bara korrekat eftersom det kommer från personer med rätt uppfattning i frågan? Det är ju det du säger att du gör, eller inte gör då du inte ifrågasätter uppgifter så länge de kommer från 'rätt håll'?
Hur lång är ekvatorn: 40*076 km
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Anledningen till att du inte lämnar detta religiösa snack är att det är du som är religiös. Du bedömer information baserat vem källan är, det kallas religion.
En skapare kanske skulle kunna designa jorden hur som helst men nu är den runda jorden baserad på slump och syftet med det är ju att utesluta en skapare.
Varför har jag inte besvarat tidzoner?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Enligt pewana måste kunskapen ösas ur en särskild källa.
Det här är en blandning av rena lögner och förvirrat trams. Jag har aldrig påstått att kunskaper MÅSTE komma från ett speciellt håll. Jag konstaterar att de förutsägelser som astronomer har presenterat om sol- och månförmörkelser har stämt exakt.
Vi VET att ekvatorn är drygt 4000 mil lång. Det är en mänsklig kunskap baserad på mätningar och experiment, det är ingenting som jag eller några andra har hittat på. Den siffran kan omöjligen stämma med hypotesen att jorden är platt, då blir motsvarande ekvatorslängd 6283 mil, något som alla med grundskolekunskaper i matematik kan räkna ut. Därmed är hypotesen om den platta jorden motbevisad - jorden kan omöjligen vara platt.
Resten av det du skrev igår kväll är inget annat än trams och kvasireligiöst svammel. Du har för övrigt inte svarat på varför skaparen inte kan ha skapat den runda jorden, bara dillat om att den runda jorden "måste uppstå av en slump".