2017-12-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArleighBurke
RQ-170 störtade då den fick tekniska problem, enbart en slump att den slog ner över Iran.

Du var där eller hur? Den störtade? Och Iran upptäckte den? Innan den störtade ?
Citera
2017-12-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArleighBurke
Irans militär skulle betalt mig pengar om jag dykt upp och sökt jobb ( har en del kunskap i områden som de vill fördjupa sig inom).

Du är välkommen att söka jobb... De betalar dig säkert, hur mycket vill du ha för att berätta om GPS och hangarfartyget?
Citera
2017-12-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Du är välkommen att söka jobb... De betalar dig säkert, hur mycket vill du ha för att berätta om GPS och hangarfartyget?
Avsåg andra områden än vad du föreslog, och jag personligen intar personligen dödligt gift innan jag säljer mina tjänster till muslimer.
Citera
2017-12-16, 22:40
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ja Jecke.. Irak vaaaar en stor militär en gång i tiden, under 80-talet och fick utrustning från 18 länder bla Sverige. Det stämmer!

Men observera.. Irak hade ingenting av sig själv.. All underrättelse om Irak fanns hos dessa 18 länder.. hur svårt var det tror du när en koalition bildades mot samma land?

Det var därför som deras MIG landade i Iran.. för ingenting Irak hade kunde fungera utan hjälp.. ingenting..
Vilka är Irans främsta flygplan?
Vilka missiler är Kowsar, Fatter, Shafaq, Soumar, Nasr-1, Noor, Qader, Sayyad-2, Sayyad-1*, Shahab-3, Ghadr-110, Zelzal-2, Fateh-110, Qiam-1, Shahab-2 och Shahab-1 kopior av?
Vad skulle hända om Kina, Nordkorea och Ryssland slutade sälja militär hårdvara till Iran?

*Sayyad-1 är S-75 Dvina, som var det system som sköt ner de två amerikanska U-2 planen....
Citera
2017-12-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Saturering + ubåtar + smyg + utnötning + förebyggande drag

Smyg?
Ubåtar tror jag iallafall ni kan glömma så nära kommer ni inte. Ni kommer knappt ur persiska viken.
Utnötning? Förklara vad du menar tack

För du kan vända på det. Usa nöter ut er om ni inte kan stoppa försörjningen.
Senast redigerad av El-Strutso 2017-12-17 kl. 00:09.
Citera
2017-12-17, 00:00
Medlem
Citat:
Du var där eller hur? Den störtade? Och Iran upptäckte den? Innan den störtade ?

Du som var där kan väll förklara vad du såg.?

Angående era drönare.
Ni säger att dom kommer komma nära CSG utan att man upptäcker dom.?
Citera
2017-12-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sant men de kan ju säkert då istället använda sig utav ryska Glonass. Oklara störningar där förutom att både Ryssland och Iran är dysfunktionella stater..

Då måste den klara av att läsa av glonass och då måste iran anta att signalerna inte blockeras av Ryssland..
Citera
2017-12-17, 00:07
Medlem
Citat:
Är det sant? Hur blockerar man ett land då?
Och när du tänker anfalla landet?? Hur gör du då??
Knapptryckning igen? Hur gör du med ditt eget flyg då som enligt er ska anfalla hit och dit?

Så du tror inte att det egna flyget klarar av att läsa av signalerna genom störningarna? Jag tror du vet det själv men som vanligt spelar du dum.
Citera
2017-12-17, 00:12
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Då måste den klara av att läsa av glonass och då måste iran anta att signalerna inte blockeras av Ryssland..

Men som bekant har Ruski-Iran en ohelig allians..
Citera
2017-12-17, 00:47
Medlem
Citat:
Men som bekant har Ruski-Iran en ohelig allians..

Absolut menvid ett krig så återstår att se om dom har tillgång till det..
Citera
2017-12-17, 00:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Absolut menvid ett krig så återstår att se om dom har tillgång till det..

Till Glonass? Tja amerikanerna kan säkert skjuta ner ryssarnas satelliter med minutemans
Citera
2017-12-17, 07:54
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Till Glonass? Tja amerikanerna kan säkert skjuta ner ryssarnas satelliter med minutemans

Man skjuter inte ner satelliter med ICBM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in