Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Som sagt, jag ljuger aldrig här i forumet, SnakePlisssken. Det gör däremot du varje gång du helt utan stöd i fakta, anklagar mig för det. Du tänker antagligen att ”alltid fastnar det nåt” och som därmed drar ner min trovärdighet. På kort sikt, ja möjligtvis. På lång sikt? Nja, sanningen har en tendens att till slut dränka även den mest ihärdiga mytoman. Vi för se vad som händer framöver.
20 minuter innan du postade ditt inlägg ändrade jag till att du "pratar skit" bara för att slippa höra din tramsiga respons om dina lögner en gång till - men men...
Citat:
Vidare, jag har hela tiden varit noga med att skriva: ... från sinsemellan oberoende flygskolor, flygbolag och instruktörer.
Nu ljög du visst igen... Inlägget du nu besvarade skrev jag tidigare som respons på detta påstående:
Det är ett konstaterande att antingen ljuger samtliga sinsemellan oberoende instruktörer när de säger att Hanjour inte kunde flyga, alls. Eller så ljuger papperscertifikaten och Eddy Shalev.
Här är inlägget där du skrev det om du inte tror mig:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Citat:
Lika noga har jag varit med att betona att ”Hanjour kunde inte flyga, alls.” inte är ett exakt citat från flygskolorna, flygbolagen eller instruktörerna. Istället är det den enda möjliga slutsatsen som kan dras från deras omdömen. De är omöjliga att förena med en person som ”kan flyga”.
Lögn än en gång - detta skrev du i samma inlägg:
Samtliga källor utom certifikat-papperslapparna och en israelisk fallskärmsjägare och nuvarande bosättar-ockupant på den palestinska Västbanken säger att Hanjour inte kunde flyga, alls.
Citat:
Nu till min ”lögn”:
Din "nästa" lögn menar du väl?
Citat:
- Duncan K.M. Hastie, owner of the school [CRM] described Hanjour as “a weak student” who was “wasting our resources.” By this time, however, it was obvious to Hastie that his erstwhile student had no business in a cockpit. Hastie refused to let Hanjour come back. “I would recognize his voice,” Hastie said. “He was always talking about wanting more training. Yes, he wanted to be an airline pilot. That was his stated goal. That’s why I didn’t allow him to come back. I thought ‘You’re never going to make it’.”
Förklara nu för oss hur du förenar dessa omdömen med en person som ”kan flyga”.
Var har jag någonsin påstått att ingen har sagt något sådant? Det jag skrev är att det inte var "samtliga" som påstod detta - och att de du citerat inte alla var instruktörer.
Faktum är ju att den enda du citerat som påstod att Hanji inte kunde flyga, alls - var ju inte instruktör..
Att en person, eller tio eller hundra säger en sak vi något specifikt tillfälle är ändå inte på något vis förenligt med att alla instruktörer / skolor / flygplansuthyrare som någonsin träffat Hanjour skulle sagt det.
Och du har än en gång misslyckats med att försvara ditt påstående.
Citat:
- Wes Fults, a former instructor at Sawyer [Aviation]. Fults remembers training Hanjour, whom he describes as “a neophyte.” Hani “got overwhelmed with the instruments” in the school’s flight simulator. “He had only the barest understanding of what the instruments were there to do,” said Fults. “He [Hanjour] used the simulator three or four times, then disappeared like a fog.”
Var har jag någonsin påstått att ingen har sagt något sådant? Det jag skrev är att det inte var "samtliga" som påstod detta - och att de du citerat inte alla var instruktörer.
Faktum är ju att den enda du citerat som påstod att Hanji inte kunde flyga, alls - var ju inte instruktör..
Att en person, eller tio eller hundra säger en sak vi något specifikt tillfälle är ändå inte på något vis förenligt med att alla instruktörer / skolor / flygplansuthyrare som någonsin träffat Hanjour skulle sagt det.
Citat:
Peggy Chevrette, operation manager at Jet Tech, later told FOX News: “I couldn’t believe that he had a license of any kind with the skills that he had.” She explained that Hanjour’s English was so bad it took him five hours to complete an oral exam that normally should have taken about two. But it wasn’t just his poor English that failed to impress. In his evaluation the Jet Tech flight instructor wrote that the “student [Hanjour] made numerous errors during his performance and displayed a lack of understanding of some basic concepts. The same was true during review of systems knowledge….I doubt his ability to pass an FAA [Boeing 737] oral at this time or in the near future.” The 737 instructor concluded his evaluation with a final entry: “He [Hanjour] will need much more experience flying smaller A/C [aircraft] before he is ready to master large jets.” [...] Early in 2001, Peggy Chevrette, the operation manager at Jet Tech, contacted the FAA repeatedly to convey her concerns about Hanjour. [...] According to Marilyn Ladner, vice-president Pan Am International, the company that owned Jet Tech, “It was more of a very typical instructional concern that ‘you really shouldn’t be in the air’. [....] ... a former employee who knew Hanjour expressed amazement “that he [Hanjour] could have flown into the Pentagon. [because] He could not fly at all.”
Citat:
- ... on May 29, 2001 Hanjour rented a plane at a small airport in Teterboro, New Jersey and flew “the Hudson Tour,” accompanied by a flight instructor. However, the next day, when Hanjour returned for a repeat flight the same instructor “would not allow it because of Hanjour’s poor piloting skills.”
Förklara nu för oss hur du förenar detta omdöme med en person som ”kan flyga”.
Citat:
- Freeway Airport, in Bowie, Maryland, [...] During three such flights over two days in a single-engine Cessna 172, instructors Sheri Baxter and Ben Conner observed what others had before them. Hanjour had trouble controlling and landing the aircraft. [...] On this basis she and Conner declined to approve a current license rating until Hanjour returned for more training. On their recommendation, Freeway’s chief instructor Marcel Bernard refused to rent Hanjour a plane. [...] Conner also emphasized that the issue was not simply Hanjour’s poor English. It was everything, i.e., his general ineptitude.
Citat:
- In kommer Eddy Shalev: ”Hanjour successfully conducted a challenging certification flight supervised by an instructor at Congressional Air Charter of Gaithersburg, Maryland, landing at a small airport with a difficult approach. The instructor thought Hanjour may have had training from a military pilot because he used a terrain recognition system for navigation.” Eddie Shalev interview. (Apr. 9, 2004)
Förklara nu även för oss hur du förenar detta omdöme med samtliga omdömen ovan.
Förklara nu gärna hur du kan påstå att samtliga instruktörer sagt att Hani inte kunde flyga, alls. Du har ju inte lyckats få fram ett enda exempel på detta. Och du har helt bortsett från de exempel jag citerade ovan som påstår direkta motsatsen.