Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Tillåt mig förtydliga:
Jag fick tyvärr aldrig chansen att ta del utav dina senaste lögner eftersom det är raderat utav moderator men jag antar att det var ungefär samma ljug som blev raderat för ett par veckor sen. Till skillnad från dig så är jag inte tidsresenär och kan därför inte citera något utav dessa inlägg.
Men hur fan vet du att det är lögner om du inte ens har läst inläggen? Hittar du bara på? Eller, förlåt ordvalet, ljuger du bara rakt upp och ner igen, som du brukar göra?
Citat:
Hur vore det om du istället för att byta och ämne
Vilket ämne har jag ”bytt” till vilket annat ämne. Citera. Förklara. Försök att sluta ljuga.
Citat:
och ljuga om vad du ljugit om, tog och plockade fram siffror på hur många Israeler du tror normalt brukade befinna sig i WTC1&2 tisdagar klockan 08:46?
Att göra skattningar utifrån tillgänglig fakta är inte att ”ljuga” även om dessa skulle visa sig vara fel ute när mer data blir kända. Skattningar är emellertid det enda som står till buds i väntan på att de som ansvarar för utredningen kartlägger och publicerar den relevanta datan. Att man inte gör det är i sig en indikation på att något inte stämmer
Det stämmer säkert att ca 18 000 arbetare var närvarande i tornen vid attackerna. Men eftersom att man inte vet varför var och en av de övriga 17 000 (inklusive de med israelisk nationalitet) arbetarna var frånvarande, vilket ju är föremålet för diskussionen, går det endast att göra statistiska överslag och då beräknat på HELA arbetsstyrkan eftersom de 17 000 frånvarande annars försvinner från det statistiska materialet.
Man måste således UTGÅ ifrån att frånvaron fördelar sig slumpartat över nationaliteter eftersom data saknas.
Visar det sig då att i det här fallet antalet döda israeler tycks för lågt givet annan tillgänglig direkt och indirekt information så bör man givetvis försöka ta reda på varför det förhåller sig så.
Varför? För att det kan bero på foreknowledge/förvarning som i så fall i sin tur omgående måste få sin förklaring.
Varför titta just på kvoten döda israeler? Därför att det finns en mängd andra misstänkta indikationer på israelisk inblandning i attackerna.
Om någon annan i tråden i motsvarande grad tycker att andra nationaliteter också är misstänkta för inblandning i attackerna, jättebra, be my guest. Presentera indikationerna och beräkningar om du tycker att du har hittat något som behöver tittas närmare på. Saudiarabien är kanske en god kandidat givet att 15 av de påstådda kaparna kommer från det landet.
Citat:
Att du läst i en tidning att det kan ha funnits upp till 4.000 i områdena för attackerna säger inte ett skit mer än att du, som tidigare konstaterats, är totalt jävla inkompetent inom statistik, matematik och källkritik. Förstår du verkligen inte skillnaden på att vara i en byggnad och att eventuellt befinna sig i ett närområde?
Som jag sa, 4000 tusen israeler i samma area som WTC och Pentagon har ljusår mer precision än kvoten israeler av hela delstaten New Yorks befolkning.
Trots det använder jag givetvis inte den siffran som UNDERLAG i mina BERÄKNINGAR, där jag istället går på är exakta och säkerställda uppgifter från ansvariga utredare + oberoende konfirmering enligt den enkla ekvationen: 3/0,075 = 40 stycken. Det är UTGÅNGSLÄGET för all vidare diskussion. Är antalet 40 israeler, ca en promille av den totala arbetsstyrkan, en fullt rimlig siffra, eller är den alldeles för låg givet övrig tillgänglig indirekt information. 4000 israeler i samma area som WTC och Pentagon är ETT exempel på sådan indirekt information. Det finns fler, listade ovan.
Jag menar att det antalet är alldeles för lågt och att det därför kräver sin förklaring.
Citat:
"The Foreign Ministry in Jerusalem has so far received the names of 4,000 Israelis believed to have been in the areas of the World Trade Center and the Pentagon at the time of the attack. The list is made up of people who have not yet made contact with friends or family, Army Radio reported. Telephone connections between Israel and the New York City and Washington, D.C. areas has been sporadic and unreliable since the multiple attacks yesterday".
Exakt. Det är till och med så att siffran 4000 anger endast de som fortfarande inte har gett sig till känna. Vad jag förstår publicerades den här siffran när attackerna fortfarande pågick för fullt, vilket givetvis indikerar att många många fler israeler befann sig i respektive area.
Det är mot bakgrund av det här och allt annat listat av mig ovan som jag menar att skattningen, en promille israeler av samtliga de som arbetade i tvillingtornen”, verkar groteskt liten.
Citat:
Att du säger att Israeler är överrepresenterade inom vissa sektorer säger heller ingenting så länge du inte har en aning om i hur stor grad dessa är överrepresenterade. Det bevisar bara återigen att du är inkompetent.
Jag säger att IT-sektorn står för i runda slängar 50% av Israels exportinkomster. Att resten fördelar sig i huvudsak på vapen, finans- och säkerhetsindustrin, fyra sektorer där endast ”vapen” inte tillhör de tre sektorer som helt dominerade i de två tornen.
Att de dessutom var placerade på Manhattan som ju kan sägas utgöra en i huvudsak judisk stadsdel mitt i världens ekonomiska centrum, ger ytterligare stöd åt att andelen israeler i byggnaderna torde varit betydande.
En promille? Njae ... är inte det väldigt lite med tanke på allt det man vet i övrigt?
[quote]Att du inte ens har lyckats ta till dig den statistiska signifikansen utav att mer än 15% utav dom som dog vid WTC tillhörde räddningstjänst och polis visar dessutom att du inte bara är inkompetent utan även obildbar.[quote]Dessa ingår inte i den siffra jag utgår ifrån. Jag utgår ifrån antalet döda, 2606, av de som faktiskt arbetade på daglig basis i byggnaderna.
Citat:
Att du aldrig lyckades förklara varför det skulle krävas mästerliga flygkunskaper för att träffa en enorm byggnad i ett öppet landskap och istället envisas med att tjata om någon inbillad betydelse utav att ett vittne råkade vara jude och vilken bakgrund denna eventuellt kan tänkas ha visar tydligt vart dina prioriteringar ligger.
Jag har redan bemött det här och jag klistrar in det bemötandet igen:
Likadant här. Först måste i det här fallet Hani Hanjours faktiska flygkunskaper fastställas. När det är gjort måste 9/11-kommissionens medvetna desinformation avseende samma flygkunskaper dokumenteras för att därpå klargöra varför det bara är f.d. ISRELISKA fallskärmsjägaren ”Eddy Shalev” som tycker att den ”arabiske terroristen” Hanjour flyger ”good” och till och med uppvisar tecken på att ha blivit tränad av en ”stridspilot”, samtidigt som samtliga andra sinsemellan oberoende flygskolor, flygbolag och instruktörer säger att samme Hanjour inte kunde flyga, alls.
Jag föreslår att du läser igenom mitt svar och bemöter det specifikt, istället för att posta samma imbecilla fråga igen. Och igen.
Citat:
För övrigt så verkar 2 utav dom 3 döda ha befunnit sig ombord på planen. Så när du sitter och skämmer ut dig med din baklängesräkning i fortsättningen så kan du häpna ännu mer.
Den enda som skämmer ut sig är du. 5 israeler dog 9/11. 2 i de olika planen. 3 i tvillingtornen.
Ridå.