2017-05-22, 00:00
Moderator
Inlägg om Hani Hanjours och de misstänkta kaparnas flygkunskaper utbrutna från huvudtråden:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2.

/Moderator
Senast redigerad av gason 2017-12-28 kl. 03:09.
Citera
2017-05-22, 13:21
Medlem
Någon kunnig som kan förklara hur kaparna från cockpit lyckades navigera så bra och träffa båda wtc tornen och pentagon?
Citera
2017-05-22, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Någon kunnig som kan förklara hur kaparna från cockpit lyckades navigera så bra och träffa båda wtc tornen och pentagon?
Ja, det här är ännu ett stort frågetecken. I synnerhet planet som efter en halsbrytande inflygning flög in i fasaden på Pentagon.

Finns det någon som har lyckats med det i någon flygsimulator? Eller än bättre, finns det någon med flygkunskaper likvärdiga Hani Hanjours som har lyckats med det på det första försöket i en flygsimulator?
Citera
2017-05-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Alternativet till att självmordskapare flög planen är som jag ser det i så fall att de styrdes med remote control.

Jag tycker nog att flyga in tornen är ännu svårare än pentagon då pentagon är brett och man kan glida längs marken. Lixom hur får man fram koordinaterna där wtc tornen står, man måste förmodligen ligga nästan perfekt i vinkel med planet när man kommer en bra bit ifrån.
Citera
2017-05-23, 09:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Jag tycker nog att flyga in tornen är ännu svårare än pentagon då pentagon är brett och man kan glida längs marken. Lixom hur får man fram koordinaterna där wtc tornen står, man måste förmodligen ligga nästan perfekt i vinkel med planet när man kommer en bra bit ifrån.

Ja det är helt magiskt att piloter inte missar landningsbanorna i ungefär 87 % av försöken.

Landningsbanor på stora flygplatser är normalt ungefär hälften så breda som wtc-tornen - och även om man inte landar i samma höga hastighet som kaparna höll in i tornen så inser nog de flesta att det knappast är omöjligt...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-05-23 kl. 09:42.
Citera
2017-05-23, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det är helt magiskt att piloter inte missar landningsbanorna i ungefär 87 % av försöken.

Landningsbanor på stora flygplatser är normalt ungefär hälften så breda som wtc-tornen - och även om man inte landar i samma höga hastighet som kaparna höll in i tornen så inser nog de flesta att det knappast är omöjligt...
Det är nog ingen här som påstår att det var omöjligt. Däremot tycks det mig lite egendomligt att så dokumenterat usla piloter samtliga kunde flyga planen med en sådan precision den dagen. Det tycker även, Pilots for 9/11 Truth.

Vet du någon med Hani Hanjours kompetens som i en simulator och på första försöket, har lyckats med att replika dennes attack på Pentagon?
Citera
2017-05-23, 10:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är nog ingen här som påstår att det var omöjligt. Däremot tycks det mig lite egendomligt att så dokumenterat usla piloter samtliga kunde flyga planen med en sådan precision den dagen. Det tycker även, Pilots for 9/11 Truth.

Det där är bara trams det vet du - de hade genomgått omfattande pilotutbildningar:

American Airlines Flight 11 - träffade norra tornet: Pilot Mohamed Atta
Utbildning: Huffman Aviation, Florida, Accelerated Pilot Program vilket gav en Private pilot certificate
därefter Jones Aviation in Sarasota
därefter åter till Huffman Aviation där han slutligen fick en Commercial pilot's license
därefter hundratals timmar i en Boeing 727 flight simulator på Opa-locka Airport
samt Boeing 767 simulatorträning

United Airlines Flight 175 - träffade södra tornet: Pilot Marwan al Shehhi
Utbildning: Huffman Aviation, Florida, Accelerated Pilot Program
därefter Jones Aviation in Sarasota
därefter åter till Huffman Aviation där han slutligen fick en Commercial pilot's license
därefter hundratals timmar i en Boeing 727 flight simulator på Opa-locka Airport
samt Boeing 767 simulatorträning

American Airlines Flight 77 - träffade Pentagon: Pilot Hani Hanjour
Utbildning: CRM Flight Cockpit Resource Management Scottsdale
därefter Arizona Aviation
samt flygsimulatorutbildning på Sawyer School of Aviation
Hanji fick en FAA commercial pilot-licens 1999

United Airlines Flight 93 - kraschade i Shanksville: Pilot Ziad Jarrah
Utbildning: Florida Flight Training Center
Fick en licens för mindre flygplan

Citat:
Vet du någon med Hani Hanjours kompetens som i en simulator och på första försöket, har lyckats med att replika dennes attack på Pentagon?

Här har du en som gör det tre gånger i rad. https://www.youtube.com/watch?v=wyJbE6fRHZ4

Detta är de licenser som delas ut av FAA - i "svårighetsgrad":
Student Pilot: an individual who is learning to fly under the tutelage of a flight instructor and who is permitted to fly alone under specific, limited circumstances
Sport Pilot: an individual who is authorized to fly only Light-sport Aircraft
Remote Pilot: an individual who may fly small Unmanned Aerial Vehicles (UAV) for compensation or hire
Recreational Pilot: an individual who may fly aircraft of up to 180 horsepower (130 kW) and 4 seats in the daytime for pleasure only
Private Pilot: an individual who may fly for pleasure or personal business, generally without accepting compensation
Commercial Pilot: an individual who may, with some restrictions, fly for compensation or hire
Airline Transport Pilot (often called ATP): an individual authorized to act as pilot for a scheduled airline.

Alla utom Ziad (som kraschade med flight 93) hade alltså den näst högsta licensgraden - commercial pilot - det får du knappast om du är "dokumenterat usel" som du skriver...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-05-23 kl. 10:22.
Citera
2017-05-23, 10:41
Avstängd
Citat:
Här har du en som gör det tre gånger i rad. https://www.youtube.com/watch?v=wyJbE6fRHZ4
"He had some practice, but so did probably Hani Hanjour."

Vad för practice?
Citera
2017-05-23, 10:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"He had some practice, but so did probably Hani Hanjour."

Vad för practice?

Det som sägs i filmen är "Just like Hani Hanjour, the hijacker of Flight 77, Ruigrok has only flown in light aircraft and flight simulators. He has had som e practice but so did probably Hanji Hanjour"
Och att även Hani hade övat vet vi (flygsimulatorutbildning på Sawyer School of Aviation) - exakt antal flygtimmar de båda haft vet jag inte..
Citera
2017-05-23, 11:03
Avstängd
Citat:
Det som sägs i filmen är "Just like Hani Hanjour, the hijacker of Flight 77, Ruigrok has only flown in light aircraft and flight simulators. He has had som e practice but so did probably Hanji Hanjour"
Och att även Hani hade övat vet vi (flygsimulatorutbildning på Sawyer School of Aviation) - exakt antal flygtimmar de båda haft vet jag inte..
Fast här verkar det som att test-piloten övat på just den flygrutten. Är det rimligt att anta att även Hanjour övat på samma rutt innan han gjorde det live?
Citera
2017-05-23, 11:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast här verkar det som att test-piloten övat på just den flygrutten. Är det rimligt att anta att även Hanjour övat på samma rutt innan han gjorde det live?

Verkar det så?

Hanjour behövde å andra sidan bara träffa var som helst på byggnaden - och om han övat eller ej på just denna krasch har jag inte en susning om (jag skulle i alla fall ha gjort det) - orkar faktiskt inte ens googla det eftersom det bara kommer resultera i frågom om huruvida han övade i en exakt replika av flygplanet han senare flög och liknande meningslösheter. Du har fått en video där en pilot med liknande erfarenhet gör samma sak tre gånger. Det finns mängder av amatörer som gjort samma flygningar i pc-simulatorer men det lär du ju inte bry dig om heller.
Citera
2017-05-23, 13:26
Avstängd
Citat:
Verkar det så?

Hanjour behövde å andra sidan bara träffa var som helst på byggnaden - och om han övat eller ej på just denna krasch har jag inte en susning om (jag skulle i alla fall ha gjort det) - orkar faktiskt inte ens googla det eftersom det bara kommer resultera i frågom om huruvida han övade i en exakt replika av flygplanet han senare flög och liknande meningslösheter. Du har fått en video där en pilot med liknande erfarenhet gör samma sak tre gånger. Det finns mängder av amatörer som gjort samma flygningar i pc-simulatorer men det lär du ju inte bry dig om heller.
Nu tramsar du dig igen. Frågan var om någon med Hanjours flygkunskaper har replikerat det som Hanjour påståtts ha klarat av och det på första försöket.

Den piloten du tipsar om tycks trots allt behärska mindre enpropellerplan, något som Hanjour enligt intervjuade flyginstruktörer inte klarade. Hanjour kunde inte flyga. Än mindre kunde han flyga plan av den typ som flög in i Pentagon. Än mindre på det halsbrytande sätt som rapporteras av den officiella utredningen.

Och, "practice" kan bara avse just den specifika rutt (självklart inte exakt på millimetern) som test-piloten fick i uppgift att replikera. Det skulle nog även jag klara "tre gånger" om jag fick öva lite.

Det fick däremot inte Hani Hanjour.

Är det här bevis för att Hanjour inte flög planet? Självklart inte. Däremot är det ett stort frågetecken och något som expertisen verkar djupt oeniga om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in