Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Eftersom den bygger på felaktiga premisser. Ditt påstående om vad NIST säger stämmer inte med sanningen.
Varför stämmer det inte med sanningen? Förklara.
Citat:
Jag kan nöja mig med att konstatera att i stort sett alla diskussioner du ger dig in i, med vem du än diskuterar, har en förmåga att oerhört snabbt spåra ur i off topictrams där du slänger ur dig okvädningsord och verkar oerhört förnärmad. Har du funderat på vad det kan bero på? Kan det kanske ha med din oförmåga att hålla dig till fakta att göra?
Nej, tvärtom. Det är du och dina kamrater som är helt immuna mot fakta och intellektuell heder. Jag ger dig nu ett uppdrag. Visa ETT exempel på ett rent faktafel från mig och hur jag i så fall har vägrat att acceptera det.
Att jag säger att jag har väntat i ”16 år” på att NIST’s apologeter ska applicera samma måttstock på NIST som ni använder på kritiken av samma NIST, betyder inte att jag medvetet ljuger, eftersom NIST fick ansvaret för utredningen först lite mer än ett år senare = 15 år sedan. Det betyder att jag strävar efter att föra ett enkelt och hanterligt resonemang utan att i onödan krångla till det. Att jag väljer ”16 år” är för att den officiella ”sanningens” apologeter har varit i farten sedan dag ett. Antingen som nyttiga idioter eller värre, betalda desinformatörer med en mycket tydlig agenda.
Jag tror att du tillhör den senare kategorin, SnakePlisssken. Jag tror att du får betalt för din sällsynt långvariga ständigt närvarande destruktiva medverkan i tråden.
NIST = FEMA/NIST
16 år = 15/16 år.
Det här vet du och du vet också att det är detaljer utan någon som helst relevans för den egentliga frågeställningen och du vet att du med att dra det här i långbänk trasar sönder varje spår av vettig och intellektuellt hederlig diskussion = mission accomplished = $$$$/nyttig idiot.
Citat:
Det svarade jag på i förrgår - om du läser svaren du får så slipper du fråga så många gånger.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Ok, då tar vi ditt svar igen:
Citat:
Eftersom jag är helt övertygad om att kraftiga explosioner inne i WTC7 skulle blåst ut fönster åt alla håll, inte bara stilla och försiktigt med en sjuhelvetes smäll kapat en stolpe eller femtio inne i huset....
Hur vet du att inga fönster blåstes ut i byggnadens nedre del när denna var helt dold av intilliggande höghus? Röntgensyn?
Citat:
Eftersom jag är helt övertygad om att det förekom mängder av liknande smällar i närtiden för WTC1 och WTC2's kollaps (då filmen spelades in). Ljudet är snarast förväntat...
Hur vet du det när det enda som hörs är EN smäll/explosion och hur vet du att smällen/explosionen INTE kom från detonerat sprängmedel?
Citat:
Eftersom jag är helt övertygad om att vi hade hört mängder av vittnen berätta om sådana explosioner inifrån WTC 7 om de förekommit.
- Det fanns exakt TVÅ personer inne i WTC 7 timmarna innan kollapsen, varav båda initialt vittnade om mycket kraftiga explosioner INNE i byggnaden.
- I övrigt har vi ett evakuerat nedre Manhattan med mycket få kvarvarande vittnen varav ett antal även de vittnar om mycket kraftiga explosioner i anslutning till kollapsen.
- Vidare, det finns minst TVÅ ytterligare videor som trots det stora avståndet med fullt av höghus i vägen som vid enkel filtrering även de innehåller möjliga registreringar av exploderande sprängämnen.
- Vidare så har vi videon från den kvinnliga reportern som intervjuar en småbarnsmamma där båda reagerar starkt och vänder sig om i riktning WTC 7 precis INNAN byggnaden börjar kollapsa samt att reportern skriker: ”this is it, this is it ... ”
- Hur många vittnen känner du till som uttryckligen säger att de trots sin närhet till WTC 7
INTE hörde några kraftiga explosioner från byggnaden?
- Att ett antal brandmän och andra vittnen på plats och efteråt, säger att WTC 7 ”is going to explode” och att WTC 7 ”is going to be brought down” och Silverstein som säger att ”they decided to pull it”, trots att byggnaden så dags sedan många timmar bakåt redan var ”pulled”.
- Att nyhetsreportrar felaktigt uppgav att WTC 7 hade kollapsat trots att det fortfarande inte hade hänt.
Är det allt det här och mycket mer därtill som gör dig så ”helt övertygad” att dina ”gissningsvis” inte på något sätt försätter din hjärna i kognitiv dissonans?
https://youtu.be/ERhoNYj9_fg