2017-12-13, 11:01
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
olönsamma?

Är du medveten om att feminismen har gjort halva befolknings arbete just "lönsamt" och att det är extremt "lönsamt" för ett samhälle att halva befolkningen har getts köpkraft?

Någonsin slagit herr Hansen?

Det är kapitalismens förtjänst, inte feminismens. Jisses....har du ens gått klart grundskolan?
Citera
2017-12-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Hanseism gjorde så att människor genom alla tider har fått rättvisa och jämlikhet. Håller du inte med kanske du inte är en riktig anusvetare?

Jag identifierar mig självfallet som Hanseist, jag hoppas att Merapi bara har missuppfattat innebörden av termen... Liksom, vem är inte för mänsklig utveckling? Det tyder i min bok på faktaresistens, lågt IQ och låg utbildningsnivå. Anti-hanseismen (som den här utvecklingsfientliga användaren verkar hålla varmt om hjärtat) är bara en rörelse baserad på missförstånd, det är faktiskt lite gulligt på ett sätt. Sedan har jag läst på everyday-hanseist.com att anti-hanseister ofta slår sina barn och torterar kattungar, bara så du vet vem du diskuterar med. Glöm inte att anti-hanseister säger en sak, men menar en annan. Sedan är definitioner, fakta, kunskap, vetenskap, sanning och lite allt möjligt anti-hanseistiska strategier för att fortsätta sitt förtryck av de rättrådiga, goda, vackra hanseisterna.

Nu är ju du en frontfigur, men visste du att Charles Manson, Haga-mannen och Judas var anti-hanseister? Säger något om anti-hanseisten Merapi som väljer sådant sällskap.... Kanske är bäst att screena alla personer som uppvisar anti-hanseistiska tendenser för psykopati, kanske skulle skickas på en slags lägerförlagd utbildning för att ändra sina konsumtionsmönster? Hur som helst så skulle jag inte kunna tänka mig att befinna mig inom 2 mils avstånd från en anti-hanseist, vem vet när vederbörande försöker tortyr-våldtäkts-mröda mig? Jag KRÄVER härmed att regeringen agerar och skapar ett tryggt rum för mig och portar den här barntorterande psykopaten Merapi.
Citera
2017-12-13, 12:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nej, inte det heller. Däremot tillhör båda gruppen reptiler. Är det verkligen så otroligt svårt att fatta vad evolution och överlevnad innebär?
Man kommer alltid att känna sig som smuts när såna storheter som du finns i närheten.

Evolution är att om jag får tre barn och du ett har mina gener större överlevnadspotential än dina.
Citera
2017-12-13, 12:31
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaEnVinnare
Jag identifierar mig självfallet som Hanseist, jag hoppas att Merapi bara har missuppfattat innebörden av termen... Liksom, vem är inte för mänsklig utveckling? Det tyder i min bok på faktaresistens, lågt IQ och låg utbildningsnivå. Anti-hanseismen (som den här utvecklingsfientliga användaren verkar hålla varmt om hjärtat) är bara en rörelse baserad på missförstånd, det är faktiskt lite gulligt på ett sätt. Sedan har jag läst på everyday-hanseist.com att anti-hanseister ofta slår sina barn och torterar kattungar, bara så du vet vem du diskuterar med. Glöm inte att anti-hanseister säger en sak, men menar en annan. Sedan är definitioner, fakta, kunskap, vetenskap, sanning och lite allt möjligt anti-hanseistiska strategier för att fortsätta sitt förtryck av de rättrådiga, goda, vackra hanseisterna.

Nu är ju du en frontfigur, men visste du att Charles Manson, Haga-mannen och Judas var anti-hanseister? Säger något om anti-hanseisten Merapi som väljer sådant sällskap.... Kanske är bäst att screena alla personer som uppvisar anti-hanseistiska tendenser för psykopati, kanske skulle skickas på en slags lägerförlagd utbildning för att ändra sina konsumtionsmönster? Hur som helst så skulle jag inte kunna tänka mig att befinna mig inom 2 mils avstånd från en anti-hanseist, vem vet när vederbörande försöker tortyr-våldtäkts-mröda mig? Jag KRÄVER härmed att regeringen agerar och skapar ett tryggt rum för mig och portar den här barntorterande psykopaten Merapi.

Uj, mycket text. Antagligen kommer det inte gå så bra för feministerna, inte här på flashback i alla fall
Citera
2017-12-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Det är kapitalismens förtjänst, inte feminismens. Jisses....har du ens gått klart grundskolan?

ja men visst var det kapitalismen som gav kvinnor hela lönen i stället för halva....dagisplatser,
medborgliga rättigheter att få lov äga sina egna pengar/ arbeta/ ärva etc etc....
Citera
2017-12-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Enligt GÄLLANDE taxonomi så är fåglar inte dinosaurier. Men det är klart, enligt dig så lever väl lungfisken kvar i människan. Kräldjur och reptiler är förövrigt samma sak.

Skillnaden mellan mäns och kvinnors biologi har utmejslats under många miljoner år av evolution. Det är så vi har överlevt och det kommer inte att ändras genom några decenniers feministiska dåraktigheter. Märkligt är det i alla fall att du tror på utveckling som går ”framåt” men förordar matriarkatlösningar och vurmar för jägar-och samlar tiden. Eftersom dessa konkurrerats ut och ligger på historiens skräphög. Men det kommer feminismen snart också att göra.

Jag har inte skrivit någonstans att kräldjur inte skulle vara synonymt med reptiler.

Jepp och den biologin har alltså inte gjort kvinnor ett skit underlägsna män, så som män haft sånna enorma behov av att hävda genom historien.
Jag förordar jämställdhet och anser att patriarkat lett samhällen helt fel.
Citera
2017-12-13, 13:12
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Man kommer alltid att känna sig som smuts när såna storheter som du finns i närheten.

Evolution är att om jag får tre barn och du ett har mina gener större överlevnadspotential än dina.
Vi ser hur framgångsrikt den strategin används i Afrika

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zo1XO/afrika-riskerar-att-drabbas-av-den-varsta-svalten-pa-70-ar
Citera
2017-12-13, 13:22
Avslutad
Citat:
ja men visst var det kapitalismen som gav kvinnor hela lönen i stället för halva....dagisplatser,
medborgliga rättigheter att få lov äga sina egna pengar/ arbeta/ ärva etc etc....

Du har rätt. Kapitalismen var den drivande kraften. Kvinnor duger alldeles utmärkt till att bidra till samhället på det planet.
Citera
2017-12-13, 13:52
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:

Allt det du nämner ökar produktionen.
Och skulle det mot förmodan varit något annans förtjänst så var det den vite, västerländske mannens förtjänst. Absolut ingenstans under hela mänsklighetens historia har kvinnor haft det så bra. Du påstår att kvinnor ”kämpat” för dessa ”rättigheter”.

Det du inte förstår är att kvinnor inte haft något att hota män med.
Vita män har gett efter av ren snällhet.
Och jag betonar vita män eftersom det är de enda som gett efter.
Citera
2017-12-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Allt det du nämner ökar produktionen.
Och skulle det mot förmodan varit något annans förtjänst så var det den vite, västerländske mannens förtjänst. Absolut ingenstans under hela mänsklighetens historia har kvinnor haft det så bra. Du påstår att kvinnor ”kämpat” för dessa ”rättigheter”.

Det du inte förstår är att kvinnor inte haft något att hota män med.
Vita män har gett efter av ren snällhet.
Och jag betonar vita män eftersom det är de enda som gett efter.

Dummer...kvinnor HAR kämpat sig till dessa rättigheter.
och kvinnor har hela mänsklighetens överlevnad att "hota" män med.
Citera
2017-12-13, 13:58
Medlem
Citat:
Dummer...kvinnor HAR kämpat sig till dessa rättigheter.
och kvinnor har hela mänsklighetens överlevnad att "hota" män med.

Nej det har de inte. Män kan alltid döda kvinnor som dödar eller inte tar hand om barnen de kan tvinga dem att föda.

Det är endast om de alla gör gemensam sak och hellre dör än utför det otacksamma skitjobbet som de kan påverka.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-13 kl. 14:00.
Citera
2017-12-13, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej det har de inte. Män kan alltid döda kvinnor som dödar och inte tar hand om barnen de kan tvinga dem att föda.

Det är endast om de alla gör gemensam sak och hellre dör än utför det otacksamma skitjobbet som de kan påverka.
Precis, kvinnor kan på "pappret" vägra föda/ amma söner ex. precis som män "på pappret" kan döda alla kvinnor.
Båda sakerna är ex. på "hot", båda är lika lite troliga.
men det ena har ständigt används som något slags svar på varför män överordnar sig kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in