2017-12-13, 00:35
Medlem
F.Hansens avatar
Drygar mig ofc. Men finns det faktiskt någon av dessa genusvetare som får betalt i det riktiga arbetslivet? Det enda valet är väll att bli poltiker och försöka kladda ner andra med sina olönsamma åsikter?
Citera
2017-12-13, 00:37
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
...Jag nämnde ju kackerlackan som överlevt i över 300 miljoner år. Det är livskraft. ..

Dagens maktfullkomliga chefsfeminister är som kackerlackor/parasiter, och dom suger livskraften ur deras värddjur - männen. Utomlands ligger dom 10 år efter Sverige, så där tror männen fortfarande att feminister för något gott med sig.
Citera
2017-12-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
I gängse taxonomi så inkluderas i alla fall inte fåglar i samma grupp som dinosaurier.

”Despite the early proposals for replacing the paraphyletic Reptilia with a monophyletic Sauropsida, which includes birds, that term was never adopted widely or, when it was, was not applied consistently.”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reptile

Men vad ska genusfeminister undergå för evolution då om du så gärna vill göra en analogi med dinosaurier? Jag skulle iofs inte ha något emot om ni finge vingar och flög iväg till någon avlägsen och obebodd plats. Kanske till era favoriter bonobos i Afrika?

I "gängse" skalle hos de som sysslar med detta så är alltså fåglar släkt med dinosarierna...
var glad..du ha lärt dig något nytt coolt att tänka på mens du matar ett gäng hungriga mini T-rex i parken.

(För övrigt...dinosaurier "klassas" som kräldjur, fåglar klassas som fåglar.)

Sen är det du som drog upp evolution i detta samtal...inte jag.
och annat tips...detta som du pratar om ( evolutionsbegreppet använt i samhället istället för om biologisk utveckling) kallas memetik.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Memetik

Tvärtom mot dig så anser jag alltså att den framtida samhällsutvecklingen (om vi ska gå framåt och inte bakåt) kommer ofelbart ändra den manliga normen, och är nog först det som kommer få människors protester mot orättfärdig behandling av olika slag...att försvinna.
Citera
2017-12-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Drygar mig ofc. Men finns det faktiskt någon av dessa genusvetare som får betalt i det riktiga arbetslivet? Det enda valet är väll att bli poltiker och försöka kladda ner andra med sina olönsamma åsikter?
olönsamma?

Är du medveten om att feminismen har gjort halva befolknings arbete just "lönsamt" och att det är extremt "lönsamt" för ett samhälle att halva befolkningen har getts köpkraft?

Någonsin slagit herr Hansen?
Citera
2017-12-13, 01:27
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
olönsamma?

Är du medveten om att feminismen har gjort halva befolknings arbete just "lönsamt" och att det är extremt "lönsamt" för ett samhälle att halva befolkningen har getts köpkraft?

Jag kan skapa en ideologi, Hansenism, all mänsklig utveckling beror på att människor vill utvecklas och skapa bra samhällen. Yep, alla som inte håller med mig är inte Hanseiter.
Citera
2017-12-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jag kan skapa en ideologi, Hansenism, all mänsklig utveckling beror på att människor vill utvecklas och skapa bra samhällen. Yep, alla som inte håller med mig är inte Hanseiter.

och vad har detta med något att göra?
Citera
2017-12-13, 01:36
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
och vad har detta med något att göra?

Hanseism gjorde så att människor genom alla tider har fått rättvisa och jämlikhet. Håller du inte med kanske du inte är en riktig anusvetare?
Citera
2017-12-13, 08:23
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
I "gängse" skalle hos de som sysslar med detta så är alltså fåglar släkt med dinosarierna...
var glad..du ha lärt dig något nytt coolt att tänka på mens du matar ett gäng hungriga mini T-rex i parken.

(För övrigt...dinosaurier "klassas" som kräldjur, fåglar klassas som fåglar.)

Sen är det du som drog upp evolution i detta samtal...inte jag.
och annat tips...detta som du pratar om ( evolutionsbegreppet använt i samhället istället för om biologisk utveckling) kallas memetik.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Memetik

Tvärtom mot dig så anser jag alltså att den framtida samhällsutvecklingen (om vi ska gå framåt och inte bakåt) kommer ofelbart ändra den manliga normen, och är nog först det som kommer få människors protester mot orättfärdig behandling av olika slag...att försvinna.

Enligt GÄLLANDE taxonomi så är fåglar inte dinosaurier. Men det är klart, enligt dig så lever väl lungfisken kvar i människan. Kräldjur och reptiler är förövrigt samma sak.

Skillnaden mellan mäns och kvinnors biologi har utmejslats under många miljoner år av evolution. Det är så vi har överlevt och det kommer inte att ändras genom några decenniers feministiska dåraktigheter. Märkligt är det i alla fall att du tror på utveckling som går ”framåt” men förordar matriarkatlösningar och vurmar för jägar-och samlar tiden. Eftersom dessa konkurrerats ut och ligger på historiens skräphög. Men det kommer feminismen snart också att göra.
Citera
2017-12-13, 08:30
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
olönsamma?

Nu talade du till grundaren av Hansenismen , den rörelse som gett kvinnorna deras frihet ,

Visa vördnad , håller du inte med om allt som sägs är du rasist/nazist , sexist och får #metoo på dig .

Vi Hansenister behöver inga fakta eftersom det vi tycker alltid är rätt .

Påminner detta om någon annan rörelse av närmast religiös karaktär ?
Senast redigerad av sealstryper 2017-12-13 kl. 08:32.
Citera
2017-12-13, 09:53
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vad har det med genusvetenskap att göra?

Berätta vilken genusvetare eller vilket genusvetenskapligt genombrott eller arbete som gjorde att halva befolkningen "gavs köpkraft".

För övrigt; All hail Hansenismen!
Citera
2017-12-13, 10:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
olönsamma?

Jag är helt för Hansenismen i det här fallet, för den köpkraft du talar om stals från dem som skötte inköpen åt det gemensamma projektet kärnfamiljen och som nu används för privatkonsumtion av väskor och skor. Ju dyrare desto bättre.

Hansenismen for the win!
Citera
2017-12-13, 10:59
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Detta är snarare en fråga för antifeminister och rasisterna på forumet.

Hur kommer det gå för människor som envisas simma runt i samma korkade inställning av att ens egen grupp är den bästa och att just man själv förtjänar privilegier som man menar andra inte ska förtjäna, enbart baserade på gammal möglig historia och likaså mögliga ideologier/ religioner.

Hur går det för dessa i en värld där Kina går om USA? Där Europa/ västvärlden förlorar sin kulturella, politiska, vetenskapliga och ekonomiska försprång och andra områden på klotet tar över stafettpinnen?

Hur går det för dessa när ingen kvinna längre går med på deras bild av manlig överlägsenhet?
manliga sexuella privilegier, manliga abretsprivilegier och därför vägrar leva i partnerskap?

Fråga dem istället.

Det fetmarkerade=feminism.

Att du inte kan se det är något förskräckligt ignorant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in