2017-12-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Hahaha...jag uppfattar din sorti.

Personligen skulle jag ju hellre vara ett sött "ingenting" än någon som drömmer om en huvudroll men år efter år fortsätter som statist. Det skulle bli för tungt i förlängningen. Det skulle beka ihop.

Du verkar dessutom vara en kvinna som bildar sig sina egna uppfattningar och därutöver ansvarar för dem, till skillnad från Statistenidittliv som ändrar åsikt efter vad som gynnar henne för stunden och som aldrig tar ansvar för sina egna tillkortakommanden.

Undrar vilken av er två som är attraktivast för en arbetsgivare...
Citera
2017-12-08, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Jag är ju en feminist. Jag känner att jag redan lever i den hårda verkligheten?
Jag arbetar och äger min bostad.
Jag betalar mina räkningar varje månad.
Jag tror att jag skulle klara mig bra.

Hur skulle du själv klara dig utan den sociala tryggheten i Sverige?
Hur skulle du själv stå dig i konkurrens med män som växt upp utan snälla dagis och fritids och skolfröknar. Utan skolunch och mellis och gratis gymnasie med studiebidrag.
Hur skulle en liten man som är uppväxt i trygga snälla Sverige stå sig därute i "den hårda verkligheten", i konkurrens med män som vuxit upp i andra kulturer utan det sociala trygghetssystemet.

Hur står ni er i konkurrens med "riktiga män?

Alla ni svenska antifeminister som hänger på flashback...HUR skulle ni klara er?

Ja med tanke på att 99 procent av oss mellan 25-50 jobbar heltid och oftast äger vårt boende, samt har en del cash på banken (om man nu inte redbullat och rökt bort dom) så tror jag att vi skulle stå oss rätt så pretty bra mot en liten svettig analfabet från mellanöstern..

vad tror du?
Citera
2017-12-08, 12:05
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Ja med tanke på att 99 procent av oss mellan 25-50 jobbar heltid och oftast äger vårt boende, samt har en del cash på banken (om man nu inte redbullat och rökt bort dom) så tror jag att vi skulle stå oss rätt så pretty bra mot en liten svettig analfabet från mellanöstern..

vad tror du?

Nu står jag på din sida men skulle säga jävligt dåligt.

Analfabeten har nämligen inte bara (i princip) brottsamnesti det daltas med dem till den grad att de kan leva på bidrag som du måste bekosta med din svettiga röv i arbete snart till du dör för någon pension det kan du glömma.

Analfabeten blir nämligen i högsta grad konkurrenskraftig med hjälp av vad du jobbar ihop och eftersom han inte har så mycket att förlora i sociala sammanhang och ej byggt upp sin ekonomi kan han bete sig i princip hur som helst utan att du eller den genomsnittlige mes-svensken gör ett skit.

5000-6000 våldtäkter utförs av vederbörande (mot Svenska kvinnor), att INGEN av dessa kvinnors bröder, fäder eller släkt gjort någon vedergällning visar hur kuvad Svensken är.

Så NEJ du kan inte hävda dig ett skit mot inte ens en IQ-fiskmås så länge staten och etablissemanget med hjälp av en hjärntvättad majoritet är emot dig när du skall hävda din rätt.
Citera
2017-12-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Jag hoppas du skojjar? Att män tänker med logiskt än kvinnor är väl ingen nyhet direkt, därför vi dominerar teknikyrken bland annat. Det betyder inte att män inte har ett känsloliv, bara att det inte är lika dominant som för kvinnor.
Fast nu är ju inte teknik det enda som logik används till.
Att vi har ett idévärld som ständig associerar teknik och naturvetenskap till logik och ex.
språkkommunikation och ta hand om barn med känslor säger ju bara hur ologiska vi alla är.

Citat:
Har med hormoner och göra samt vilka delar av hjärnan vi använder mest. Är en av anledningarna till att män inte gråter lika ofta som kvinnor.

Män och kvinnor har inte olika nivåer av hormoner totalt sett, eller hur? Liksom inte så att kvinnor flödar över av hormoner och män inte har ett enda som susar runt i blodbanorna...allright?
Teststeronet är dessutom VERKLIGEN i sving då vi pratar känslotänk.

Hjärnforskare har kollat upp detta faktiskt...och vet du vad de fann?
Amygdala, känslocentret i hjärnan kan vi kalla det....är relativt större hos män än kvinnor...större än mäns större storlek borde göra den.
Delar av frontalloberna, där vi är logiska är på motsvarande sätt större hos kvinnor.

Så vet du...jag skulle vara försiktig med att svänga mig för mycket med gamla idéer från medeltiden kring hur mycket mer logiska män är, förrän detta verkligen finns bevisat av vetenskapen och! det gör det inte.

Citat:
Du menar att män är mer sjukskrivna än kvinnor? Källa på det?

Att män lättare får förkylningar är väl ganska orelevant? Speciellt om du läst på om orsaken vilken var att män som var ute på jakt och fick ett sår skulle orka jaga klart. Så män är alltså sjukare än kvinnor endast för att kunna fixa mat åt kvinnorna. Var tacksam.

Att män dör tidigare än kvinnor har många orsaker, inga som beror på svaghet. Läs på snälla.

Jaså, vilka yrken då? Kom gärna med exempel för såvitt jag vet har du fel men motbevisa mig gärna.

Män har lite sämre imunförsvar än kvinnor som nog inte spelar någon roll i hurvida man blir förkyld eller inte men väl hur man ex. klarar allvarligare sjukdomar.
Jag har inte sagt att män lättare får förkylningar, tror jag inte är fallet, tror kvinnor lättare får det snarare, eftersom kvinnor fortfarande jobbar mer med människor inkl sina egna snoriga barn och därmed utsätts mer för smittorisker.

Att män dör tidigare har säkert många orsaker ja... två som forskare tror på är just ett sämre imunförsvar samt Y-genen...som alltså saknar en pinne...som kvinnan har i sitt X, som gör att män inte har en dublett till de gener som sitter på den platsen i hans X, när det krisar.
Därför dras män med en rad sjukdomar han ärver från modern, som ex. färgblindhet, blödarsjuka etc...för ni har bara 1 alternativ...medan kvinnor har 2.
Detta är dock en teori.

Ni är också mycket känsligare i båda ändarna av livet..som nyfödda dör ni oftare, som foster blir ni missfall oftare. Som gamla blir ni mer sjuka.
Här kan du läsa
http://orebrokonferensen.se/darfor-lever-man-i-regel-kortare-an-kvinnor/

Så att bara så där lättvindigt hävda att kvinnor är kleeeeeeeenare i allt! tra-la-la-la-la..
är alltså inte sant.
Kvinnor är klenare i muskler, men verkligen inte i generna eller i huvudet.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-08 kl. 12:49.
Citera
2017-12-08, 14:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Hand upp den som är överraskad att Merapi håller med forskningen varje gång den visar "trallalaa" kvinnor är bättre på det här, men att forskningen är från stenåldern när den inte gör det?`

Vi kan ta diskussionen när du vill, Merapi.
Normalfördelning bevisar ingenting för enskilda individer.

Vet du vem Janusz Korwin-Mikke är?
Han kan förklara det där för dig på ett sätt du aldrig kommer acceptera, hur rätt han än har:
https://youtu.be/N5Us4wcMtl4
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-12-08 kl. 14:43.
Citera
2017-12-08, 14:44
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är ju inte teknik det enda som logik används till.
Att vi har ett idévärld som ständig associerar teknik och naturvetenskap till logik och ex.
språkkommunikation och ta hand om barn med känslor säger ju bara hur ologiska vi alla är.

Män och kvinnor har inte olika nivåer av hormoner totalt sett, eller hur? Liksom inte så att kvinnor flödar över av hormoner och män inte har ett enda som susar runt i blodbanorna...allright?
Teststeronet är dessutom VERKLIGEN i sving då vi pratar känslotänk.

Hjärnforskare har kollat upp detta faktiskt...och vet du vad de fann?
Amygdala, känslocentret i hjärnan kan vi kalla det....är relativt större hos män än kvinnor...större än mäns större storlek borde göra den.
Delar av frontalloberna, där vi är logiska är på motsvarande sätt större hos kvinnor.

Så vet du...jag skulle vara försiktig med att svänga mig för mycket med gamla idéer från medeltiden kring hur mycket mer logiska män är, förrän detta verkligen finns bevisat av vetenskapen och! det gör det inte.

Män har lite sämre imunförsvar än kvinnor som nog inte spelar någon roll i hurvida man blir förkyld eller inte men väl hur man ex. klarar allvarligare sjukdomar.
Jag har inte sagt att män lättare får förkylningar, tror jag inte är fallet, tror kvinnor lättare får det snarare, eftersom kvinnor fortfarande jobbar mer med människor inkl sina egna snoriga barn och därmed utsätts mer för smittorisker.

Att män dör tidigare har säkert många orsaker ja... två som forskare tror på är just ett sämre imunförsvar samt Y-genen...som alltså saknar en pinne...som kvinnan har i sitt X, som gör att män inte har en dublett till de gener som sitter på den platsen i hans X, när det krisar.
Därför dras män med en rad sjukdomar han ärver från modern, som ex. färgblindhet, blödarsjuka etc...för ni har bara 1 alternativ...medan kvinnor har 2.
Detta är dock en teori.

Ni är också mycket känsligare i båda ändarna av livet..som nyfödda dör ni oftare, som foster blir ni missfall oftare. Som gamla blir ni mer sjuka.
Här kan du läsa
http://orebrokonferensen.se/darfor-lever-man-i-regel-kortare-an-kvinnor/

Så att bara så där lättvindigt hävda att kvinnor är kleeeeeeeenare i allt! tra-la-la-la-la..
är alltså inte sant.
Kvinnor är klenare i muskler, men verkligen inte i generna eller i huvudet.

Du måste ju ha blivit tillrättavisad tidigare när det gäller hur strukturen på frontalloben skiljer sig åt mellan könen. För det är nämligen en specifik del som är större hos kvinnor och innebär inte det du hävdar. För det är nämligen just den del av prefrontal cortex som gör kvinnor mer socialt receptiva och känsloinriktade som är större hos kvinnor.

”It is gratifying that vmPFC volume correlates with a number of affective variables, including emotion regulation, expression and experience.”

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2799952/#!po=36.1314

Att kvinnor är mer känslosamma än män är otvetydigt vilket beror på ett flertal faktorer.

Limbiska systemet exempelvis.

”The so-called limbic system on the other hand is more pronounced in the female brain. One of the things the limbic system is responsible for is the emotional evaluation of social and interpersonal interactions such as conversations, leading to the assumption that women are more sensitive in emotionally evaluating social interactions.”

Men så tittar vi på matematik/logik. Oops.

”The so-called inferior parietal lobule is more distinctly developed in the male brain than in the female one. As we know from previous studies, this part of the brain is necessary for the development of mathematical skills. This is why men tend to perform better in mathematical exercises of IQ tests.”

https://www.neuronation.com/science/male-vs-female-brains-there-scientific-evidence-our-differences

Vidare är kvinnor betydligt känsligare för stress.

”In females, the CRF "receptors" were bound more tightly to the hormone than those found in males. This made the females react more intensely to stress than males. Also, after exposure to stress, male rats reduced the number of CRF receptors in their brains, making them less responsive to the hormone. Female rats didn't display this adaptation to stress. In other words, they continued to feel the stress for longer periods than the males.”

https://www.google.se/amp/s/www.mnn.com/family/family-activities/blogs/amp/study-women-more-sensitive-to-stress
Citera
2017-12-08, 16:23
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin

vad tror du?
Detta gäller även för oss gubbar som är lite äldre .
När barnen flyttat ut och huslånet är bortbetalat och man kommit såpass långt med sin kompetensutveckling/erfarenhet att företagen betalar bra för att man ska arbeta åt dem behöver man inte direkt oroa sig för vad späda kamelraggare sysslar med förutom att man måste hålla sina barn och barnbarn ( oavsett kön ) utom räckhåll för dessa primitiva betäckare .
Citera
2017-12-08, 17:06
Medlem
[quote=Iradeorum|62550543]
Citat:
Du måste ju ha blivit tillrättavisad tidigare när det gäller hur strukturen på frontalloben skiljer sig åt mellan könen. För det är nämligen en specifik del som är större hos kvinnor och innebär inte det du hävdar. För det är nämligen just den del av prefrontal cortex som gör kvinnor mer socialt receptiva och känsloinriktade som är större hos kvinnor.

”It is gratifying that vmPFC volume correlates with a number of affective variables, including emotion regulation, expression and experience.”

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2799952/#!po=36.1314

"The study found that parts of the frontal lobe, responsible for problem-solving and decision-making, and the limbic cortex, responsible for regulating emotions, were larger in women [source: Hoag]. In men, the parietal cortex, which is involved in space perception, and the amygdala, which regulates sexual and social behavior, were larger [source: Hoag]."

https://science.howstuffworks.com/life/inside-the-mind/human-brain/men-women-different-brains1.htm

Är problem lösning och beslutsfattande typiska saker som inte berör logik tycker du?

Inte heller tycker jag det du citerar:
"emotion regulation, expression and experience."

är just känslor i sig, utan kan likaväl vara logisk bearbetning av ex. känslor.

Att kvinnor är
1. skickligare på att hantera känslor ( förstå, läsa av, bemöta) sina egna och framförallt andras kan vi kanske slå fast numera, men denna förmåga behöver ju i sig inte vara känslostyrt eller hur?

Citat:
Att kvinnor är mer känslosamma än män är otvetydigt vilket beror på ett flertal faktorer.

Skilj också på att vara känslostryd..dvs agera utefter känslor utan att passera...ap-..ap..ap! men vänta nu lite kanske är det så här istället....områdena i hjärnan...
och att utrtycka känslor mer ofta, vara känslosam.

Det finns logik att uttrycka känslor...för detta får andra att fatta lättare.
Det finns också ibland! viss logik i att agera efter känslor, för det får oss att handla snabbare
Men i vårt samhälle är det senare numera mer ovanligt, så denna förmåga att hantera känslor...kunna snabbast veta vad som är vad och ex. INTE explodera i våld titt som tätt är helt enkelt mer brukbart.

Citat:
Limbiska systemet exempelvis.

”The so-called limbic system on the other hand is more pronounced in the female brain. One of the things the limbic system is responsible for is the emotional evaluation of social and interpersonal interactions such as conversations, leading to the assumption that women are more sensitive in emotionally evaluating social interactions.”

För din info "pronounced" betyder inte störst.
och återigen kunna tolka känslor betyder inte att man tänker med känslor.

Amygdalan är också del av det limbiska systemet, och den är störst hos män och dess funktion är just att sända ut känslor som ska få oss att agera (via känslor) det s.k. flight or fight området.

och förmodligen delförklaring till att det just är män som agerar på känslan aggressivitet.

(Ändå skulle jag inte säga att jag därmed tror att män är mer känslostryda än kvinnor....
så där som du glatt drar konstiga slutsatser efter vad du tycker saker borde vara. )

Citat:
”The so-called inferior parietal lobule is more distinctly developed in the male brain than in the female one. As we know from previous studies, this part of the brain is necessary for the development of mathematical skills. This is why men tend to perform better in mathematical exercises of IQ tests.”

https://www.neuronation.com/science/male-vs-female-brains-there-scientific-evidence-our-differences

jg tycker du ska läsa din egen länk lite bättre...står massa saker där sm direkt mtsäger det du själv sitter och skriver..humristiskt nog.

Citat:
Vidare är kvinnor betydligt känsligare för stress.

vilket inte har ett skit med känslotänk/ logik att göra överhuvudtaget.
Citera
2017-12-08, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Haha. Ja...det kan man ju hoppas. Men du förstår kanske att det inte är jag som sökande som uppskattar/avgör om jag har den önskade kompetensen- det gör den som anställer...

Eh. My god.
Så när de frågar dig på intervjun varför just du är den mest kompetenta av alla sökande så svarar du...?
Citera
2017-12-08, 17:41
Medlem
Iradeorums avatar
[quote=Merapi|62551703]
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum

"The study found that parts of the frontal lobe, responsible for problem-solving and decision-making, and the limbic cortex, responsible for regulating emotions, were larger in women [source: Hoag]. In men, the parietal cortex, which is involved in space perception, and the amygdala, which regulates sexual and social behavior, were larger [source: Hoag]."

https://science.howstuffworks.com/life/inside-the-mind/human-brain/men-women-different-brains1.htm

Är problem lösning och beslutsfattande typiska saker som inte berör logik tycker du?

Inte heller tycker jag det du citerar:
"emotion regulation, expression and experience."

är just känslor i sig, utan kan likaväl vara logisk bearbetning av ex. känslor.

Att kvinnor är
1. skickligare på att hantera känslor ( förstå, läsa av, bemöta) sina egna och framförallt andras kan vi kanske slå fast numera, men denna förmåga behöver ju i sig inte vara känslostyrt eller hur?

Skilj också på att vara känslostryd..dvs agera utefter känslor utan att passera...ap-..ap..ap! men vänta nu lite kanske är det så här istället....områdena i hjärnan...
och att utrtycka känslor mer ofta, vara känslosam.

Det finns logik att uttrycka känslor...för detta får andra att fatta lättare.
Det finns också ibland! viss logik i att agera efter känslor, för det får oss att handla snabbare
Men i vårt samhälle är det senare numera mer ovanligt, så denna förmåga att hantera känslor...kunna snabbast veta vad som är vad och ex. INTE explodera i våld titt som tätt är helt enkelt mer brukbart.

För din info "pronounced" betyder inte störst.
och återigen kunna tolka känslor betyder inte att man tänker med känslor.

Amygdalan är också del av det limbiska systemet, och den är störst hos män och dess funktion är just att sända ut känslor som ska få oss att agera (via känslor) det s.k. flight or fight området.

och förmodligen delförklaring till att det just är män som agerar på känslan aggressivitet.

(Ändå skulle jag inte säga att jag därmed tror att män är mer känslostryda än kvinnor....
så där som du glatt drar konstiga slutsatser efter vad du tycker saker borde vara. )

jg tycker du ska läsa din egen länk lite bättre...står massa saker där sm direkt mtsäger det du själv sitter och skriver..humristiskt nog.

vilket inte har ett skit med känslotänk/ logik att göra överhuvudtaget.

Det finns en logik i att uttrycka känslor”. Puh. Och den text du saxat in hänvisar bara till frontalloben generellt. Men det är alltså den ventrikala delen som är större hos kvinnor och den är INTE kopplad till logik utan till sociala förmågor och känslor.

Nej, det finns inget i min länk som motsäger att män generellt har en hjärnstruktur som gör att de får högre score i matematiska test.

Amygdalan är INTE större hos män. Inte med hänsyn taget till att män har större hjärnor.

”After correcting for the overall difference in brain volume between men and women, a 2016 meta-analysis indicated that the amygdala is not significantly larger in either sex.”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_sex_differences

Så kvinnor har inte ett starkare känsloliv? Well, hur kommer det sig då att just neurotiska åkommor är mycket vanligare hos kvinnor?

”According to Freeman's study, women are approximately 75% more likely than men to report having recently suffered from depression, and around 60% more likely to report an anxiety disorder.”

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/society/2013/may/22/women-men-mental-illness-study

Det är så otroligt viktigt för er genusdårar att förneka biologiska skillnader mellan könen. Har du funderat på vad som händer när det stora flertalet genomskådat er neo-lysenkoistiska dynga?
Citera
2017-12-08, 17:45
Medlem
Unfabricables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Att män är överrepresenterade när det gäller övergrepp är fakta, att invandrarmän är överrepresenterade i gruppen män som begår övergrepp är även det fakta, men att dra slutsatsen att män kan begå övergrepp i stor utsträckning på grund av att män är överrepresenterade som chefer är inte fakta så länge man inte kan påvisa att arbetsplatser med kvinnliga VD eller med minst 50% kvinnor i styrelsen har färre övergrepp är rent nonsens.
https://www.svd.se/trots-motstandet-tar-garna-upp-fragan-om-kvotering?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2017-12-06
Utan betalvägg: https://web.archive.org/web/20171208164246/https://a.pomf.cat/enzuud.html
Citera
2017-12-08, 18:09
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så när de frågar dig på intervjun varför just du är den mest kompetenta av alla sökande så svarar du...?

Att du ärligt ställer mig frågan och vill veta vad jag skulle svara, är komik.

Vilken intervjusituation? Vilket jobb? Pratar jag med en man eller en kvinna? Vilket humör är jag på? Vilka kompetenser är mina trumfkort när det gäller jobbet? Vad vill jag lyfta fram/vad vill jag inte lyfta fram?

Som du förstår (fast nej, det verkar liksom inte som att du gör det) spelar allt det in. Och mycket mer, såklart. Självklart svarar jag representativt och ärligt utifrån vad jag tror och upplever är sant. Gärna vänligt men inte mjäkigt. Utöver detta finns det absolut en portion strategi i mitt förhållningssätt också.

Jag agerar utifrån min dagsform, min kompetens och utifrån premisserna kring yrket förutsatt att jag fortfarande känner mig intresserad av arbetsplatsen när frågan väl ställs. En intervjusituation säger mycket om den eventuellt blivande tjänsten samt arbetsplatsen som sådan - kanske känner jag mig inte längre taggad på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in