2017-12-12, 23:43
Medlem
https://imgur.com/a/r0g4O

Någon som stött på den här gubben och vet något om honom? Vet inte om han lever fortfarande, såg rätt sliten ut och bilden är tagen för två år sedan. Gick alltid runt med sin hund som gärna kunde gå runt lös på bussen och tunnelbanan. Sågs ofta kring röda linjen söderut och Södermalm.
Senast redigerad av eddiegranada 2017-12-12 kl. 23:45.
Citera
2018-01-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiegranada
https://imgur.com/a/r0g4O

Någon som stött på den här gubben och vet något om honom? Vet inte om han lever fortfarande, såg rätt sliten ut och bilden är tagen för två år sedan. Gick alltid runt med sin hund som gärna kunde gå runt lös på bussen och tunnelbanan. Sågs ofta kring röda linjen söderut och Södermalm.

Ja, han heter Roffe och brukade åka runt på en cykel. Han bodde i Hägersten på Bäckvägen i en källare. Han kanske bor kvar. Jag har flyttat från Telefonplan så har inte sett honom på några år.
Citera
2018-02-03, 00:55
Medlem
flugbens avatar
Tänker på en kvinna som brukar kliva på i Gamla Stan (gröna linjen) varje förmiddag då jag är på väg till jobbet och som alltid säger samma sak. ”Heej jag heter Leena och jag är hemlöös.” Hon är blond och har alltid håret uppsatt i en tofs, lång hästsvans. Inget psykfall, men definitivt en person som gjort sig känd i tunnelbanan.
Citera
2018-02-05, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
En som brukar hänga runt alla T-bane stationer men mest kring Fridhemsplan är Jamaicasnubben som försöker kränga reggeaskivor. Han pratar väldigt monoton rastaslang och jag har aldrig sett någon köpa en skiva av honom. Han är nog inget psykfall, men definitiv ett orginal!
Han är ju så jävla skön.
Citera
2018-02-08, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Han är ju så jävla skön.

Han håller igång än alltså? Blev sugen på att köpa en platta nu, några särskilda tidpunkter det är säkrast att få syn på honom?
Citera
2018-02-08, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Han håller igång än alltså? Blev sugen på att köpa en platta nu, några särskilda tidpunkter det är säkrast att få syn på honom?
Ja, det gör han. Såg han för nån månad sen. De gånger jag sett honom är vid sergelgatan, drottninggatan och klarabergsgatan. Aldrig sett honom på fridhemsplan.
Citera
2018-02-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfly
Ja, han heter Roffe och brukade åka runt på en cykel. Han bodde i Hägersten på Bäckvägen i en källare. Han kanske bor kvar. Jag har flyttat från Telefonplan så har inte sett honom på några år.
Den mannen såg jag ofta i midsommarkransen i mitten på 90-talet. Han låg ibland i utgången mot Tegelbruksvägen och gjorde armhävningar med cykeln parkerad brevid och vovven som skällde lite ”glatt”. Verkade aldrig otrevlig mot någon.
Citera
2018-05-07, 15:26
Medlem
Träffade på Jesustanten i helgen när jag var i Stockholm. Det var vid övergångsstället vid Sveavägen vid Ströms. Kändes som att träffa på en riktig kändis. Visst måste hon bo på ett boende av något slag?
Citera
2018-05-07, 21:45
Medlem
RickRozays avatar
Har sett henne gå på bussen från typ Råsunda och ta den till Odenplan, kärringjäveln.
Citera
2018-05-08, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvetkanske
Nu var han absolut inget psykfall, men skulle definitivt kalla honom ett original
Någon som minns Guran-Guran, som brukade hänga i tunnelbanan på 80-talet ( ev 90-talet) och som spelade gitarr och sjöng sånger om sitt förakt mot Sverige?

Inte Rebell-Robban. Gunnar Engblom heter jag och bor i Peru sedan 20 år. Bodde i Tensta på 80-90 talet. Föraktade nog politiker mer än Sverige.
Förra året var jag tillbaka i tunnelbanan och spelade in en video med en av de gamla låtarna. Pga Flashback's regler kan jag inte länka (räknas som reklam), men du hittar den säkert (och annat också) om du letar lite.
Kul att en del minns.... Ha Ha!
Citera
2018-11-17, 01:12
Medlem
TheGreatBlackCocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Kan någon hjälpa mig identifiera detta original?

Det var en härjad narkoman som brukade hänga på tunnelbanan kring mitten av 2000-talet. Minns tydligt att han alltid hade en mössa med en påklistrad typ gul gummihandske som stod rakt upp. Kom ihåg att han brukade dela ut något flygblad och predikera om hur han var förföljd och övervakad.
Flygbladet hade han verkligen lagt ned tid på för sina teorier.

Det jag vill minnas är att han hade kommit fram till vad för ämne som typ staten gömt i allt knark och som de använde för att övervaka alla, det hette något jättekul typ "rankon" eller "dyplon" nånt sådant. Han tjatade som bara den om detta ämne och hur han hade avslöjat orsaken till att det fanns narkotika. Där kan man tala om försvarsmekanism från den snubben gällande hans tjackpsykos

Någon annan som stötte på honom? Minns det mellan 2003-2006 någon gång sedan försvann han. Skulle väl gissa att han dött i överdos.

Kan det vara samma man som brukar så runt plattan där han håller upp ett stort plakat där det står att staten torterar honom i 5 år med utrustning i hans kropp och där han har någon länk skriven till en webbsida?
Citera
2018-11-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann
En snabbtitt i tråden igen ger dig nästan rätt. Fortfarande avses troligen åtminstone två personer, även om jag nu kan dra tillbaka mitt förslag om att en av dem kan ha varit" Marias enmansorkester".

Hennes enmansorkester donerades till Stockholms Stadsmuseums samlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in