Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 22:43
  #193
Avstängd
RagataChristies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Träffade på Jesustanten i helgen när jag var i Stockholm. Det var vid övergångsstället vid Sveavägen vid Ströms. Kändes som att träffa på en riktig kändis. Visst måste hon bo på ett boende av något slag?

Såg henne i stan för någon vecka sedan. Vid god vigör fortfarande men lugn.
Citera
2018-11-18, 07:59
  #194
Avstängd
53280s avatar
Någon som har sett dvärg kvinnan som tigger i tunnelbanan?
Citera
2019-01-18, 19:02
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Haha måste jag ha missat..

Killen med "puckeln" på ryggen som brukar hänga på Farstalinan, verkar harmlös och snäll men man blir nästan nyfiken på vad det är för en kuf?

Finns även en äldre herre som hänger på samma linje men brukar gå av i Farsta Centrum och där bland annat gå och äta från brickor folk ställt ifrån sig på restaurangerna m.m.
Ett visst peddorykte ska även finnas men tror inte att han är riktigt 100!? Grått hår o skägg säkert 65-70! Även stått o gapat på kulturberikare ombord på tågen..)

Puckelryggen bor i Farsta Strand och är rätt ofarlig. Var livrädd för honom när jag var liten, dels på grund av hans utseende och dels för att han kunde bråka med sina ledsagare.

Om jag inte missminner mig hade han alltid en tröja med amy diamond på.
Citera
2019-02-13, 18:33
  #196
Medlem
Lever jesustanten alltså? Där ser man. Är rätt ofta vid Drottninggatan och ej sett henne på 1-2 år.
Citera
2019-02-13, 21:17
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Ja, det gör han. Såg han för nån månad sen. De gånger jag sett honom är vid sergelgatan, drottninggatan och klarabergsgatan. Aldrig sett honom på fridhemsplan.
Har sett honom i åratal - som alla andra boende i Stockholm - på alla ovanstående platser inklusive Fridhemsplan, men har inte sett honom på nästan två år.


Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Lever jesustanten alltså? Där ser man. Är rätt ofta vid Drottninggatan och ej sett henne på 1-2 år.

Såg henne igår, och hon verkade vara vid god vigör. Tror mer på någon form av tourettes än galenskap när det gäller henne.

Eller, okej, lite galenskap är det nog också....
Citera
2019-02-14, 02:21
  #198
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
är det hon ? https://www.youtube.com/watch?v=dKv4sge-CSw

Du vet inte om det klippet går att finna någon annanstans? Länken fungerar dessvärre inte.

Jag är ganska säker på att det var henne jag talade med i Rissne några gånger, när det nu var. Jag undrade vem det var och passade självklart på att växla några ord med henne. Hon verkade vara trevlig, dock väldigt blyg och en smula märklig. Jag var packad vid de tillfällen jag samtalade med henne så jag minns inte allt.

Är hon fortfarande ute och spelar?
Citera
2019-02-14, 02:33
  #199
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Den skönaste liraren är ju den som glider runt med blinkande röd julgransbeslysning på sig året runt. Minns ej om det är kvinna eller man och bara sett fåtal gånger.

Hen skulle jag ha varit, om jag vore completely off my head! En riktig artist!
Citera
2019-02-14, 14:26
  #200
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Du vet inte om det klippet går att finna någon annanstans? Länken fungerar dessvärre inte.

Jag är ganska säker på att det var henne jag talade med i Rissne några gånger, när det nu var. Jag undrade vem det var och passade självklart på att växla några ord med henne. Hon verkade vara trevlig, dock väldigt blyg och en smula märklig. Jag var packad vid de tillfällen jag samtalade med henne så jag minns inte allt.

Är hon fortfarande ute och spelar?

Var ju flera år sedan jag såg denna video
Vad jag minns så, hade hon på filmen ingen alternativ stil eller utslagen
Utan hon hade mer vanlig, nästan stilig eller så
Men minns inte säkert
Citera
2019-02-14, 14:29
  #201
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Var ju flera år sedan jag såg denna video
Vad jag minns så, hade hon på filmen ingen alternativ stil eller utslagen
Utan hon hade mer vanlig, nästan stilig eller så
Men minns inte säkert

Ja, det var ju ett tag sedan du postade den

Hon såg ju helt normal ut, ganska söt också, som tidigare har påpekats. Jag hoppas verkligen att hon har det bra, vad hon än har för sig idag.
Citera
2019-06-26, 20:36
  #202
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Du vet inte om det klippet går att finna någon annanstans? Länken fungerar dessvärre inte.

Jag är ganska säker på att det var henne jag talade med i Rissne några gånger, när det nu var. Jag undrade vem det var och passade självklart på att växla några ord med henne. Hon verkade vara trevlig, dock väldigt blyg och en smula märklig. Jag var packad vid de tillfällen jag samtalade med henne så jag minns inte allt.

Är hon fortfarande ute och spelar?

Är det S*f*e B**r*k? Hon som inte ville vara med i Idol men var med två ggr. Hon har varit gatumusikant i typ tjugo år nu. Hennes munhuggande med Alexander Bard är en klassiker som blivit föremål för en rad parodier på Youtube.
__________________
Senast redigerad av memymo 2023-02-23 kl. 12:19. Anledning: Redigering av komplett namn med asterisker. oijöc
Citera
2019-06-26, 21:37
  #203
Medlem
Eastmancolors avatar
När jag bodde i Hässelby strand plågades jag dagligen av långa trista tbaneresor och noterade då en rad återkommande ansikten på fri fot. Flera verkade husera i Blackeberg som ytligt sett är en rätt idyllisk förort. Namnet är dock sedan generationer ställt i vanrykte.

(1) Gubbman med cowboyhatt på vilken bild av Elvis fästs. Han hade skinnrock, cowboyboots och glasögon. Raggade på tonårsgrabbar som han ville "brottas" med.

(2) Sven Melanderliknande glasögonprydd karl med misstänksam blick iklädd trasig vit skjorta av 1700-talssnitt eventuellt med glansig travjacka utanpå. Syntes mest nattetid.

(3) Liten skallig karl med glasögon som såg ut som en läkare. Hans specialitet var att simulera berusning för att stöta på kvinnor. Ett riktigt spektakel när han var som sämst däran.

(4) Latinamerikansk man med glasögon och keps som sprang (bokstavligen) omkring i nedkissade chinos.

(5) Mycket aggressiv orakad slank man med härjade drag och sunkig rock. Brukade obehärskat skälla ut fasta installationer såsom stolpar och dörrar.

(6) Jacques Tatiliknande karl med hatt, rock, glasögon och skägg. Alltid leende när han gick omkring helt utan radar eller uppfattning om hur man följer en rak gång eller väg. Utanför tbanan såg jag honom ömsom följa vägen och ömsom spåra ur in i planteringar och buskage.

(7) Den flitigt omnämnde glasögonprydde afrikanen (tror inte han är från Jamaica som en del här fått för sig). Han försökte - även ombord - kränga cdskivor till förmån för krigsoffer i Rwanda.

(8) Judinnan med papptiara och plakat på magen. Stod "yahveh" på hebreisk på plakat om jag inte minns fel. Verkade röra sig till och från t-centralen några stationer åt gången.

Som synes finns en viss gemensam nämnare för de flesta: glasögon.

Sedan jag flyttade slipper jag i hög utsträckning tbaneresor och numera ser jag bara en i tråden omnämnd krabat: "resenären" - en lång och mager kvinna i 50-årsåldern med hästsvans som ständigt kånkar på en massa väskor med hänglås på, i regel forslade med hjälp av en dramatenliknande konstruktion.
__________________
Senast redigerad av Eastmancolor 2019-06-26 kl. 22:21.
Citera
2019-06-28, 21:49
  #204
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugben
Tänker på en kvinna som brukar kliva på i Gamla Stan (gröna linjen) varje förmiddag då jag är på väg till jobbet och som alltid säger samma sak. ”Heej jag heter Leena och jag är hemlöös.” Hon är blond och har alltid håret uppsatt i en tofs, lång hästsvans. Inget psykfall, men definitivt en person som gjort sig känd i tunnelbanan.


Tror jag råkade ut för henne när jag var i Stockholm, på gröna linjen norröver
lyssnade inte så noga men hon pratade om Finland något
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback