2017-12-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm75
Från f12s Facebooksida som postades idag :

”Hej!
Vi inom grupp f12 arbetar utifrån en mängd olika policydokument. Det finns riktlinjer för hur vi ser på arbetsmiljö, alkohol och droger, arbetsanpassning och rehabilitering, diskriminering och kränkande behandling, våld och hot om våld. Dessa dokument finns ute på varje arbetsplats nära till hands för våra chefer och krögare.

I dem ingår även en väldigt tydlig policy kring alla former av trakasserier och brottsliga handlingar. För oss är det självklart nolltollerans som gäller på det området. Vi accepterar inga avsteg från detta och personer som bryter mot den vill vi inte ha på vår arbetsplats.

Dokumenten innehåller det som vi inte tolererar men även hur vi ska förebygga så att det oönskade inte inträffar. Om det trots allt skulle uppstå en sådan situation så finns det även listat en handlingsplan och åtgärder för vad som måste vidtas.

Vi har de här policydokumenten för att vi vill ha en bra arbetsplats där både anställda och de gäster som besöker oss ska känna sig trygga och välkomnade.

Avslutningsvis vill vi också säga att vi på grupp f12 naturligtvis ställer oss bakom metoo-uppropet i klubbvärlden, #listanärstängd.

//

Stefan Söderman, VD
Melker Andersson, Ägare
Danyel Couet, Ägare”

Lätt att komma dragandes med policys nu.

Policyn har nog funnits där men de verkar inte ha haft koll på rötägget om det nu är PA som avses.
Även om de skulle ha anat nåt så är det svårt att vidta åtgärder om ingen polisanmälan görs eller inga bevis finns.
Citera
2017-12-08, 13:31
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Understreck.
Jag känner också dom tre tjejerna som utsatts, och hoppas att det här kommer leda till fällande dom. Allting annat är ju helt sjukt. Har själv varit på förhör.

Jag såg Patrik på tunnelbanan igår, och min enda tröst var att han såg jävligt trött och sliten ut. Han hoppade av i Hornstull, det är ju där han bor..
kan du bidra med ngt mer?
Citera
2017-12-09, 14:56
Medlem
Rompers avatar
Det har rensats ordentligt pa F12 Terrassens FB sida,
det var nagon kvinna som ifragasatte hur en hel Club kunde hangas ut
ang. vardegrunder och osunt beteende.

Hon drog pa sig offerkoftan at stackars PA och havdade att han led av psykisk sjukdom.
Att han ar sjuk rader det val inga tvivel om
Citera
2017-12-09, 17:44
Medlem
Någon som verkar hävda sig vara advokat till MGM kommenterade på Facebook:

"Det är skrämmande att läsa dessa hatinlägg i sociala medier, där skrivarna redan påstår att min klient är skyldig till den brottsmisstanke som riktats mot honom. Den omständigheten att han varit frihetsberövad under viss tid medför inte per automatik att han är skyldig. Då misstankar av detta slag uppstår är det s k obligatorisk häktning. Att han nu är försatt på fri fot borde få er med förutfattade meningar att börja tänka om. Jag begär inte att man från er sida skall känna till vad som gäller i rättsligt hänseende, men ingen är skyldig förrän hen är dömd genom lagakraftvunnen dom. Tänk istället hur min klient upplever det som nu hänt mot bakgrund av att han anser sig helt oskyldig till de misstankar som riktats mot honom och de konsekvenser det redan tagit sig i uttryck för hans familj, arbetskamrater, medarbetare, vänner och bekanta."
Citera
2017-12-09, 22:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bindelas

"Det är skrämmande att läsa dessa hatinlägg i sociala medier, där skrivarna redan påstår att min klient är skyldig till den brottsmisstanke som riktats mot honom. Den omständigheten att han varit frihetsberövad under viss tid medför inte per automatik att han är skyldig. Då misstankar av detta slag uppstår är det s k obligatorisk häktning. Att han nu är försatt på fri fot borde få er med förutfattade meningar att börja tänka om. Jag begär inte att man från er sida skall känna till vad som gäller i rättsligt hänseende, men ingen är skyldig förrän hen är dömd genom lagakraftvunnen dom. Tänk istället hur min klient upplever det som nu hänt mot bakgrund av att han anser sig helt oskyldig till de misstankar som riktats mot honom och de konsekvenser det redan tagit sig i uttryck för hans familj, arbetskamrater, medarbetare, vänner och bekanta."
Advokaten har uttalat sig ytterligare: " Den test som media skrivit om har han inte vägrat. Han satt då frihetsberövad. Testen är e u klar och var negativ. Således bra för alla inblandade. Här slutar min konversation och ärendet är fortfarande sekretessskyddat. De som känner till fakta är åklagaren, utredningsmännen, målsägandebiträdet, jag och naturligtvis de inblandade parterna. Ni övriga bör avvakta med era kommentarer till ni får fakta på bordet och utredningen blir offentlig. Det sisnämnda sker om åtal väcks, annars inte."

Verkar knepigt att advokaten skriver att testet var negativt om utredningen ar sekretess belagd...
Citera
2017-12-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bindelas

Japp. Och näst intill omöjligt att få bort falska tillvitelser från nätet. En gång där alltid där. Kanske nåt för google att arbeta med mer. Mångas liv blir förstörda på grund av grundlösa påståenden och anklagelser.
Å andra sidan kan man faktiskt vara fortsatt misstänkt trots att man släppts ut ur häktet så det säger inget om en eventuell utgång i ärendet.
Citera
2017-12-10, 19:03
Avslutad
Kom in i denna tråd av en slump och blev förvånad över att så många känt till vad PA håller på med. Har själv blivit utsatt av honom för ett par år sedan och blir sjukt stolt över de tre tjejer som vågade sätta ner foten - det vågade jag själv inte göra.
Citera
2017-12-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashtagmetoo
Kom in i denna tråd av en slump och blev förvånad över att så många känt till vad PA håller på med. Har själv blivit utsatt av honom för ett par år sedan och blir sjukt stolt över de tre tjejer som vågade sätta ner foten - det vågade jag själv inte göra.
Berätta för polisen om du inte gjort det för det kan hjälpa till i utredningen kring fler som blivit utsatta. Bevisbördan är stor därför att de här rötäggen kan komma undan eftersom det sällan finns vittnen eller andra bevis (se bara hur Trump har klarat sig, hade samma anmälningar mot honom skett under metoo så hade det säkerligen sett helt annorlunda ut gällande hans karriär).
Ju fler som kommer fram desto bättre därför att det går att se om det finns ett mönster i deras agerande.
Senast redigerad av yannon 2017-12-10 kl. 22:20. Anledning: korr i text
Citera
2017-12-11, 10:01
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashtagmetoo

Vad hände?
Citera
2017-12-11, 11:35
Medlem
Patric Andersson är ett monster, typisk predator.
Jag råkade själv ut för denna man något år sen, han påstår till småtjejer att han ska ha en utställning på fotografiska, verkar superreko bland människor men sen när man kommer till hans studio/bondagegarage bjuder han på alkohol med väldigt tveksamt innehåll.
(Har träffat på tjejer som är 18 som känt människan i flera år, ha i åtanke hans ålder.)
Sen vaknar man upp dagen efter med blåmärken, ont och utan minne, de han jobbar med nu är utan tvekan medvetna om vad Patric sysslat med då han alltid använt sin position på dessa uteställen för att få tag på nya tjejer.

Jag vet flera tjejer som påstår att de blivit drogade av denna man långt innan det här kom ut.
Skulle inte förvåna mig om fler har anmält aset.

De på f12 hade aldrig sparkat honom utan att ifrågasätta situationen eller ha en intern utredning om de inte varit för det faktum att han gjort såhär i många år och de bara väntade på att någon skulle anmäla.

Han tar bilder på småtjejer när dom är helt borta och nakna för att sen spara dom till sitt våldtäcktsarkiv, han skryter dessutom och visar upp bilderna för folk.
Senast redigerad av lollanbolls 2017-12-11 kl. 11:44.
Citera
2017-12-11, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lollanbolls
Patric Andersson är ett monster, typisk predator.
Jag råkade själv ut för denna man något år sen, han påstår till småtjejer att han ska ha en utställning på fotografiska, verkar superreko bland människor men sen när man kommer till hans studio/bondagegarage bjuder han på alkohol med väldigt tveksamt innehåll.
(Har träffat på tjejer som är 18 som känt människan i flera år, ha i åtanke hans ålder.)
Sen vaknar man upp dagen efter med blåmärken, ont och utan minne, de han jobbar med nu är utan tvekan medvetna om vad Patric sysslat med då han alltid använt sin position på dessa uteställen för att få tag på nya tjejer.

Jag vet flera tjejer som påstår att de blivit drogade av denna man långt innan det här kom ut.
Skulle inte förvåna mig om fler har anmält aset.

De på f12 hade aldrig sparkat honom utan att ifrågasätta situationen eller ha en intern utredning om de inte varit för det faktum att han gjort såhär i många år och de bara väntade på att någon skulle anmäla.

Han tar bilder på småtjejer när dom är helt borta och nakna för att sen spara dom till sitt våldtäcktsarkiv, han skryter dessutom och visar upp bilderna för folk.

Exakt, det är precis så han gör.
Citera
2017-12-11, 16:13
Medlem
Postar för väns räkning då hon saknar konto:

"”Dom här unga kvinnorna förtjänar allt stöd dom kan få! Dom hade mod och styrkan att göra det jag inte kunde. Skuldbördan av att veta att han med största sannolikhet kommer droga och våldta andra kvinnor/flickor! har nästan varit outhärdlig att leva med. Men tanken på att anmäla och behöva genomleva detta helvete ytterligare en gång och kanske dessutom misstros har känns ännu svårare.

Jag kommer för egen del tänka ett varv till på att göra en anmälan. Det finns ju andra alternativ också. Man kan kontakta åklagaren och genom vittnesmål stärka kvinnornas berättelse. Man kan göra en anonym anmälan (detta kan dock inte användas i rättegång). Jag tror vi är väldigt många med exakt samma berättelse, kanske kan en sådan rättsprocess se annorlunda ut.

#metooPA”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in