2017-12-07, 18:06
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Det var ju det jag undra över. Om den jag citerade menade att de drev krita en femma?
Den sidan drivs av Bajengrabbar, tidigare BBS närmare bestämt.
Citera
2017-12-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
53 år står det om du läser rätt.
I mellantiden hann en av de misstänkta fylla år.
Citera
2017-12-07, 20:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yannon
I mellantiden hann en av de misstänkta fylla år.
Det ar Endast EN person som ar misstankt av det som framkommit hittills.
Citera
2017-12-07, 23:11
Medlem
Jag känner också dom tre tjejerna som utsatts, och hoppas att det här kommer leda till fällande dom. Allting annat är ju helt sjukt. Har själv varit på förhör.

Jag såg Patrik på tunnelbanan igår, och min enda tröst var att han såg jävligt trött och sliten ut. Han hoppade av i Hornstull, det är ju där han bor..
Citera
2017-12-08, 00:58
Medlem
Från f12s Facebooksida som postades idag :

”Hej!
Vi inom grupp f12 arbetar utifrån en mängd olika policydokument. Det finns riktlinjer för hur vi ser på arbetsmiljö, alkohol och droger, arbetsanpassning och rehabilitering, diskriminering och kränkande behandling, våld och hot om våld. Dessa dokument finns ute på varje arbetsplats nära till hands för våra chefer och krögare.

I dem ingår även en väldigt tydlig policy kring alla former av trakasserier och brottsliga handlingar. För oss är det självklart nolltollerans som gäller på det området. Vi accepterar inga avsteg från detta och personer som bryter mot den vill vi inte ha på vår arbetsplats.

Dokumenten innehåller det som vi inte tolererar men även hur vi ska förebygga så att det oönskade inte inträffar. Om det trots allt skulle uppstå en sådan situation så finns det även listat en handlingsplan och åtgärder för vad som måste vidtas.

Vi har de här policydokumenten för att vi vill ha en bra arbetsplats där både anställda och de gäster som besöker oss ska känna sig trygga och välkomnade.

Avslutningsvis vill vi också säga att vi på grupp f12 naturligtvis ställer oss bakom metoo-uppropet i klubbvärlden, #listanärstängd.

//

Stefan Söderman, VD
Melker Andersson, Ägare
Danyel Couet, Ägare”

Lätt att komma dragandes med policys nu.
Citera
2017-12-08, 03:55
Medlem
johnthedickholmess avatar
Lite rörigt om vad som hänt innan fup släppts. Men pa och payman drog ju till Japan direkt efter så payman lär ju vara inblandad. Fixade han tjejerna till pa eller hur brukar de gå till?
Citera
2017-12-08, 09:07
Medlem
KapVerdes avatar
Mål B 12295-17 Stockholms tingsrätt. Bifogar dagbok:

https://minfil.org/rdW5j1d2b8/Stockholms_TR_B_12295-17_Dagboksblad_2017-12-08.pdf
Citera
2017-12-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm75
Från f12s Facebooksida som postades idag :

”Hej!
Vi inom grupp f12 arbetar utifrån en mängd olika policydokument. Det finns riktlinjer för hur vi ser på arbetsmiljö, alkohol och droger, arbetsanpassning och rehabilitering, diskriminering och kränkande behandling, våld och hot om våld. Dessa dokument finns ute på varje arbetsplats nära till hands för våra chefer och krögare.

I dem ingår även en väldigt tydlig policy kring alla former av trakasserier och brottsliga handlingar. För oss är det självklart nolltollerans som gäller på det området. Vi accepterar inga avsteg från detta och personer som bryter mot den vill vi inte ha på vår arbetsplats.

Dokumenten innehåller det som vi inte tolererar men även hur vi ska förebygga så att det oönskade inte inträffar. Om det trots allt skulle uppstå en sådan situation så finns det även listat en handlingsplan och åtgärder för vad som måste vidtas.

Vi har de här policydokumenten för att vi vill ha en bra arbetsplats där både anställda och de gäster som besöker oss ska känna sig trygga och välkomnade.

Avslutningsvis vill vi också säga att vi på grupp f12 naturligtvis ställer oss bakom metoo-uppropet i klubbvärlden, #listanärstängd.

//

Stefan Söderman, VD
Melker Andersson, Ägare
Danyel Couet, Ägare”

Lätt att komma dragandes med policys nu.

Borde de de Berättat om sina policys på facebook innan något hade hänt menar du?
Citera
2017-12-08, 10:13
Medlem
KapVerdes avatar
Historik:

https://minfil.org/W8W6jcd5b3/Stockholms_TR_B12295-17_Aktbil_15.pdf
https://minfil.org/X2Wejad5bb/Stockholms_TR_B12295-17_Aktbil_16.pdf
https://minfil.org/YbW0j1d1bd/Stockholms_TR_B12295-17_Aktbil_28.pdf
https://minfil.org/Z3W5jadcb7/Stockholms_TR_B12295-17_Aktbil_23.pdf
Citera
2017-12-08, 11:17
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Lite rörigt om vad som hänt innan fup släppts. Men pa och payman drog ju till Japan direkt efter så payman lär ju vara inblandad. Fixade han tjejerna till pa eller hur brukar de gå till?
Varfor maste Payman vara inblandad?
Det ar tva enskilda individer som har jobbat tillsammans.
Jag har inte hort att MGM PA har acklat sig inne pa Terrassen F12.
Men det kanske har hant...

Slisk fotografen verkar inte ha haft nagra storre problem att sjalv
ragga yngre tjejer till sina privata events.

Dom flesta verkar tycka att denna Payman ar en valdigt trevlig och reko snubbe
till skillnad mot PA.

Att tro att denne Payman inte vetat om vad PA har sysslat med ar bara naivt
men att skulle kunna bli domd for vad han vet och inte utfort i en domstol, sa funkar det inte.
Domd for skyddande av brottsling for att man reser till Japan med MGM?
Citera
2017-12-08, 12:10
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Understreck.
Jag känner också dom tre tjejerna som utsatts, och hoppas att det här kommer leda till fällande dom. Allting annat är ju helt sjukt. Har själv varit på förhör.

Jag såg Patrik på tunnelbanan igår, och min enda tröst var att han såg jävligt trött och sliten ut. Han hoppade av i Hornstull, det är ju där han bor..

Ok, jobbigt. Kan du berätta vad som hände? Fick han och tjejen med sig fler tjejer hem från svartklubben och så blev han galen när de inte ville göka eller varför spårade det ut?
Citera
2017-12-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, jobbigt. Kan du berätta vad som hände? Fick han och tjejen med sig fler tjejer hem från svartklubben och så blev han galen när de inte ville göka eller varför spårade det ut?
Det kan ju vara så att PA lockat med fotografering för hoppfulla tjejer som vill komma in i modell världen och säg mig nån tjej som inte faller för ett sånt erbjudande. Lite drinkar som är spetsade är lätt att fixa vilket han tycks har gjort. Är du drogad så har du nog svårt att försvara dig eller fly.
All heder åt tjejerna som trots allt orkat anmäla troligen mycket tack vare metoo aktiviteterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in