Citat:
Ursprungligen postat av
Romper
Advokaten har uttalat sig ytterligare: " Den test som media skrivit om har han inte vägrat. Han satt då frihetsberövad. Testen är e u klar och var negativ. Således bra för alla inblandade. Här slutar min konversation och ärendet är fortfarande sekretessskyddat. De som känner till fakta är åklagaren, utredningsmännen, målsägandebiträdet, jag och naturligtvis de inblandade parterna. Ni övriga bör avvakta med era kommentarer till ni får fakta på bordet och utredningen blir offentlig. Det sisnämnda sker om åtal väcks, annars inte."
Verkar knepigt att advokaten skriver att testet var negativt om utredningen ar sekretess belagd...
Kommentar pa f12s. FB. sida:
"Häpnadsväckande att du som försvarsadvokat känner ett behov av att kommentera detta sekretessbelagda fall på Facebook, och inte minst på sidan där den misstänka gärningsmannen i fråga har arbetat.
Samt att du Åke, i ett fall som handlar om bl.a våldtäkt av flera kvinnor, har mage att kommentera över en kvinnas IQ. Detta gör du helt öppet, och helt utan skam.
Min samlade bedömning är därför att du förmodligen är helt jävla rätt person att försvara våldtäktsmän."