Citat:
Ursprungligen postat av
ormbiten
Sitter och funderar på om Tinder är värt ett försök, eller om det är precis lika hopplöst som all annan nätdejting...?
Jag har lagt ned en del tid och energi under ett par år på Match.com och Happypancake utan att egentligen ha haft några jättestora framgångar. Man tröttnar ju ganska snabbt tyvärr...
Bäst har jag kanske lyckats på Happypancake, även om det inte har varit så mycket att hänga i granen direkt...
Fungerar Tinder överhuvudtaget på lite mindre orter? Jag bor i kommun med typ 25000 invånare. Är det lönt?
Jag inser ju också att jag blir tvungen att skaffa Facebook, något som jag egentligen aldrig hade tänkt att göra... P.g.a. ointresse...
Är det värt besväret att skaffa Facebook enbart för Tinders skull?
Ger Tinder bättre chanser än Happypancake och Match.com?
Eller är det typ "same shit, different name?"
Det fungerar skitkasst på mindre orter! Jag har ställt in största möjliga sökområde till 16 mil. Tyvärr måste ju tjejerna själva också gör det för att det ska bli någon match. Dom få matches jag fått är nästan alla inom 2-5 mil och med tanke på hur lite tjejer det finns i mitt område på Tinder funkar det inte speciellt bra.
Jag har förvisso rätt kasst resultat på övriga sidor också. Finns
väldigt mycket mer killar än tjejer registrerade i den orten jag bor vilket säkert försvårar en del.
Har varit premiumbetalande på Match.com i nästan två år. Jag var förvisso inte sådär jätteaktiv pga att det bara fanns ett tiotal tjejer från min ort som var aktiva där. Jag kom i kontakt med några halvintressanta tjejer från storstäderna, utväxlade telefonnummer men jag hoppade i slutändan då jag tyckte det var lite långt att åka för en "halvintressant" dejt. En liten fördel är att man måste vara betalande medlem för att kunna skriva vilket sätter ner konkurrensen men samtidigt så finns det mindre tjejer där.
På HappyPancake så finns det väl knappt ett 100-tal tjejer i mitt område. Har lyckats få till någon enstaka, oseriös dejt men svårt att få till en konversation överhuvudtaget tycker jag. Tjejer i storstäderna svarar nästan aldrig. Då fick jag mycket bättre svar från dessa på Match.com. Där verkade tjejerna inte bry sig lika mycket om avståndet.
Skulle jag gissa så skulle jag säga att det är knappa 100-talet tjejer på Tinder i mitt område också (i matchande ålder). Känner igen många av tjejerna som är samma som på HP. En del nya ansikten. Speciellt när jag sänker åldersgruppen och tittar på tjejer nedåt 24 års ålder. Tror Tinder helt klart är mer poppis bland yngre och fungerar säkert bättre för dom. Själv är jag 33+. Får en del matches men är oftast stendött när jag försöker att skriva något. Dom tjejer som svarar är ofta dom som har barn.
Så för att summera: lite "same shit" är det men det är alltid några man missar som bara finns exklusivt på en av sidorna. Bor man i en liten ort behöver man nog maximera sina chanser tyvärr och använda alla sidor tyvärr.
Sorry om det blev lite flummigt men det ger kanske en liten hint i alla fall. Överlag får jag dock säga att jag mår rätt kasst av nätdejting. Mitt hopp om framtiden och självförtroende åker ner i botten när jag "försöker/anstränger" mig lite hårdare för att få napp. Fungerar bäst om man tar det lite med en klackspark.