2017-12-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Du får gärna utveckla vad menar du med?

Det de erövrade på kartan är precis på gränsen i Idlibprovinsen, förutom belägrade Foua har inte SAA någon närvaro inom Idlibprovinsen enligt de kartor jag kan se, iom detta avancemang har de ny gått in ifrån Hama.

https://en.wikipedia.org/wiki/Governorates_of_Syria
Senast redigerad av Exxus 2017-12-09 kl. 18:43.
Citera
2017-12-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Interna strider bland terroristerna har orsakat stora förluster.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960917000728

Wow, vilka underbara nyheter! ISrael lär ju koka över att deras jihadister gör halal-slakt av varandra.

Jag utgår från att ISrael inom kort svarar med nya attacker från luften...

Bara att hoppas att SyAAD återigen är redo!
Citera
2017-12-10, 09:53
Medlem
humanlifes avatar
US-flyg försökte hindra ryskt flyg när de skulle attackera IS-fästen! Vi har hört och läst detta förut.
Här berättar rysk militär vad som hände.
Citat:
US jets tried to hinder victory over Daesh in Syria: Russia's military

"An American F-22 fighter actively prevented the Russian pair of Su-25 attack aircraft from carrying out a combat mission to destroy the Daesh stronghold in the suburbs of the city of Mayadin in the airspace over the western bank of the Euphrates River on November 23,” said Konashenkov.

He said similar incidents had occurred in the final weeks of a multi-throng battle against Daesh in eastern Syria, adding that those incidents showed Washington was trying to hinder a full defeat of the terrorist group in the territory.

http://www.presstv.com/Detail/2017/12/09/545024/Russia-US-air-confrontation-Syria
Citera
2017-12-10, 10:07
Medlem
humanlifes avatar
Se videon! SAA har utställning! Ruggiga mängder med vapen som IS lämnat efter sig i Deir Ezzor.
Naturligtvis är de tillverkade i USA och Israel.

http://sana.sy/en/?p=120719
Citera
2017-12-10, 10:44
Medlem
Citat:
Se videon! SAA har utställning! Ruggiga mängder med vapen som IS lämnat efter sig i Deir Ezzor.
Naturligtvis är de tillverkade i USA och Israel.

http://sana.sy/en/?p=120719

Var vapnen är tillverkade säger absolut inget om något påstått stöd för någon sida.

Eller är all rysktilverkad utrustning som finns i isis och diverse grupper ett tecken på att Ryssland stödjer dem?
Citera
2017-12-10, 10:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Var vapnen är tillverkade säger absolut inget om något påstått stöd för någon sida.

Eller är all rysktilverkad utrustning som finns i isis och diverse grupper ett tecken på att Ryssland stödjer dem?
Nej, man får allt modifiera detta lite. Det säger en del, men naturligtvis inte hela sanningen om vilka som sponsrat, i detta fallet IS. Jag anser det sannolikt att dessa vapen har levererats av USA och Israel, men säkra kan vi förstås inte vara utifrån tillverkningen.
Citera
2017-12-10, 11:15
Medlem
Citat:
Nej, man får allt modifiera detta lite. Det säger en del, men naturligtvis inte hela sanningen om vilka som sponsrat, i detta fallet IS. Jag anser det sannolikt att dessa vapen har levererats av USA och Israel, men säkra kan vi förstås inte vara utifrån tillverkningen.

Det säger inget utan konkreta bevis.

Att du anser det är ju för att du har valt en tydlig sida i konflikten.

Kan hoppas vi får fram bevis för vapen etc hur allt gått till efterhand men tror det kommer dröja många år samt kommer kraftigt motarbetas ifrån alla håll
Citera
2017-12-10, 11:16
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Den största delen av amerikanska vapen kommer givetvis från Irak där mängder med vapen blev tagna av IS och alla de irakier som hoppade av från den regluljära armen. Israeliska vapen kan du knappast finna hos IS-råttorna. För dom aldrig exporterat något i form av krigsmaterial till någon arabstat.
Citera
2017-12-10, 11:18
Medlem
Fortsätter framåt i hama

army captured zafaria and tell boulus
north hama

https://mobile.twitter.com/watanisy/status/939795627625598976
Citera
2017-12-10, 11:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det säger inget utan konkreta bevis.

Att du anser det är ju för att du har valt en tydlig sida i konflikten.
Du har fel i att "det säger inget". Det säger något, det är en indikator om var vapnen kommer ifrån och vem som har levererat dem. Förstår du inte det resonemanget?

Jag har inte på något sätt dolt vilken sida jag stödjer och naturligtvis påverkar det min syn på dessa händelser. Jag har inget problem med det. Det är tråkigt att du återkommande har problem med det, men det är ditt problem, inte mitt.

Citat:
Kan hoppas vi får fram bevis för vapen etc hur allt gått till efterhand men tror det kommer dröja många år samt kommer kraftigt motarbetas ifrån alla håll

Du kan vara säker på att bevisen kommer.
Men till dess får vi använda oss av sannolikheter, rimligheter, indikationer och se vilka intressenterna i kriget är och vad de vill. Det är enda sättet att förstå konflikten.
Citera
2017-12-10, 11:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Värt att notera är även att varenda en terror- och lokal gangsterförenings favoritvapen globalt sett är ryska AK-47. Med humanlifes utvecklingsstörda logik så är i princip all terror och kriminalitet över hela jorden sponsrad av Putin. En frestande tanke men föga plausibel
Citera
2017-12-10, 11:38
Medlem
Citat:
Du har fel i att "det säger inget". Det säger något, det är en indikator om var vapnen kommer ifrån och vem som har levererat dem. Förstår du inte det resonemanget?

Jag har inte på något sätt dolt vilken sida jag stödjer och naturligtvis påverkar det min syn på dessa händelser. Jag har inget problem med det. Det är tråkigt att du återkommande har problem med det, men det är ditt problem, inte mitt.

Du kan vara säker på att bevisen kommer.
Men till dess får vi använda oss av sannolikheter, rimligheter, indikationer och se vilka intressenterna i kriget är och vad de vill. Det är enda sättet att förstå konflikten.

Jag förstår att du väljer att dra slutsatser och ser kopplingar pga partiskhet.

Det jag har problem med ifrån dig och som jag har skrivit återkommande är din enögdhet i konflikten.

Har inget emot att du valt sida men man kan iaf försöka se på saker ifrån båda sidor för den saken skull.

Denna diskussion har vi haft förr och har inte någon lust att ta det idag igen. Så har du ingen konkret att svara med så avslutar jag iaf från min sida och ser fram emot vad dagen kan erbjuda i nyhetsväg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in