2017-11-19, 13:33
Medlem
Arbetarbroders avatar
Dagens SUNDAY WIRE Podd med Patrick Henningsen på 21stcensturywire.com och Mike Robinson från UK Column pratar i början av programmet om BBC rapportering och hur de är finansierade via EU (om jag inte minns helt fel) och jämför likheterna med AMC och rapporteringen från Syrien.
Intressant, som alltid, nu tror jag inte Nisse lyckas Connecta Dotts ändå, tyvärr, men eftersom jag postat om Aleppo Media Center nyligen så är veckans avsnitt värt att tipsa (den i särklass bästa podcasten som finns)
SUNDAY WIRE #210 High Anxiety in Arabia
Spreaker länk

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Enskilda tunga västerländska journalister verkar inte uppmärksamma vare sig Drama Queen Haleys utbrott i FN eller denna senaste "Kemattack". Undrar vad det beror på?
Nu är det 99% jag som är trög, men vad beror det på?
(aka my bad som inte fattar)

Just att hon satt hos CFR samma dag som ännu en Gas Attack o pratade om Assad o hans ”gasning av sin egna befolkning” så trodde jag de hade nått planlagt för det här.
Och några medier har ju repeterat Middle East Eyes artikel, men mer än så har jag inte hängt med vad som hänt efter detta..?

Det känns inte som de drar upp de så mkt som jag trodde, fast jag har o andra sidan inte haft superkoll på utvecklingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Frågan är vart de är på väg. Det finns i princip ingen större eller ens mindre ort kvar att gömma sig i.
De återvänder till varifrån de kom ifrån, Saudiarabien, ockuperade Palestina (ISIS generaler är till stor del israeler. Eller så blir de haffade av SAA som i fallet nu med ”ISIS Hunters” (gotta love em, på ett pojkaktigt sätt nästan men fan va coola de är)
Al Masdar News med fina bilder: ISIS mass surrenders large Deir Ezzor island, 250+ terrorists captured/
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-11-19 kl. 13:43. Anledning: Svar till Hogdal tillagt
Citera
2017-11-19, 13:39
Medlem
Kan hoppas det är korrekt denna gång och att Bukamal nu är befriat, även avancemang ifrån Mayadin längs floden rapporterats idag:

The Syrian army and its allies liberate the town of Al-Bukhmal on the Syrian-Iraqi border

https://twitter.com/C_Military1/status/932213504685289477

Regime Forces have captured Al-Asharah in Deir Ez Zor

https://twitter.com/VivaRevolt/status/932034785312112643
Citera
2017-11-19, 13:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kan hoppas det är korrekt denna gång och att Bukamal nu är befriat, även avancemang ifrån Mayadin längs floden rapporterats idag:

The Syrian army and its allies liberate the town of Al-Bukhmal on the Syrian-Iraqi border

https://twitter.com/C_Military1/status/932213504685289477

Regime Forces have captured Al-Asharah in Deir Ez Zor

https://twitter.com/VivaRevolt/status/932034785312112643

Al Masdar News artikel från 24 October förklarade rätt bra och hoppfullt om du har rätt:
High stakes battle kicks into full gear as two very different armies face off in Deir Ezzor
Citat:
The ongoing battle between Syrian pro-government forces and the Islamic State terrorist group in southern Deir Ezzor province has more-or-less reached the peak of its intensity as the former attempts to secure a key military infrastructure in the region.

The battle by pro-government forces to capture the T-2 complex (airbase and pumping station) from ISIS has been raging for months, although only now with the their full commitment to this effort is the engagement now in full gear.

Combat in this region of Syria is witnessing two belligerents of very different battle doctrine philosophies face off over a flat, featureless desert terrain that allows for the maximum exploitation of mobile forces be it in offense of defense.

Whilst pro-government forces (including the Syrian Arab Army, Hezbollah and Iranian-backed militias) acting on the offensive rely heavily on mechanized military assets and mass frontal assaults, the ISIS terrorist group – less generously equipped and out-manned – fighting defensively relies on mobile hit-and-run attacks to knock threatening enemy spearheads off-balance before they gain too much momentum.

Should pro-government forces secure the T-2 airbase, then the way to strategic towns like Abu Kamal near the Iraqi border will have been burst open. Furthermore, such an advance would limit the ability of ISIS to launch sporadic raids along the As-Sukhnah to Deir Ezzor road and assist other Syrian Army formations fighting their way down Euphrates River via Al-Mayadeen.

Färsk artikel från SouthFront:
Syrian Army Controls 85% Of Al-Bukamal. 150 ISIS Members Fled City – Report
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-11-19 kl. 13:52.
Citera
2017-11-19, 13:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Just att hon satt hos CFR samma dag som ännu en Gas Attack o pratade om Assad o hans ”gasning av sin egna befolkning” så trodde jag de hade nått planlagt för det här.
Och några medier har ju repeterat Middle East Eyes artikel, men mer än så har jag inte hängt med vad som hänt efter detta..?

Det känns inte som de drar upp de så mkt som jag trodde, fast jag har o andra sidan inte haft superkoll på utvecklingen.
Jag följer en del väl initierade journalister på Twitter varav en har varit på plats i al-Raqqah. Ingen av dem har nämnt FN-rapporten eller den aktuella kemgasattacken. Varken för eller emot. Jag tolkar det som att de insatta inte längre köper narrativet men att man skyr ämnet som pesten. I Sverige är det bara TV4 som nämnt att ryssarna lagt in veto utan övrig kontext.
Citera
2017-11-19, 13:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag följer en del väl initierade journalister på Twitter varav en har varit på plats i al-Raqqah. Ingen av dem har nämnt FN-rapporten eller den aktuella kemgasattacken. Varken för eller emot. Jag tolkar det som att de insatta inte längre köper narrativet men att man skyr ämnet som pesten. I Sverige är det bara TV4 som nämnt att ryssarna lagt in veto utan övrig kontext.
Ah! Va skönt o höra då var min känsla korrekt, får vi hoppas.
Senaste attacken, när USA bara timmar innan förklarat att Regime Change inte längre Prio 1 på deras agenda, och Assad drog iväg Sarin gas och dödade 68 beautiful babies ändrade på det. Efter den händelsen, som är så sinnesjuk att det fan inte finns ord, så hade de inte förvånat om de körde full Agenda Journalistik även denna gång.

Men det var såklart skönt o höra att de inte slagit på stora krigstrumman.
Citera
2017-11-19, 14:41
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.axios.com/why-israel-is-nervous-about-syria-ceasefire-deal-2510018033.html
Israel is nervous about the Syria ceasefire deal
Citat:
Israeli leaders are worried about the ceasefire deal in southern Syria signed last weekend between the U.S., Russia and Jordan. That's because the deal will allow Iranian-backed forces to position themselves as close as 3.5 miles from the Israeli border in the Golan Heights. But they also think it sends an alarming signal about the Trump administration's policies.

The big picture: Israeli officials see the deal as a sign that the Trump administration is too eager to pull out of the Middle East, and not willing to back up its rhetoric about confronting Iran's negative regional behavior with action.

The back story: Since June, Israel has been following the negotiations between the U.S., Russia and Jordan on a deal to create “de-escalation" zones in southwest Syria — one of them on its northern border in the Golan Heights.

Israel wasn't a party to the deal, but an Israeli team held numerous rounds of secret talks in Tel Aviv, Amman, Washington and Moscow with U.S, Russian and Jordanian officials to make sure that Israeli security interests were taken into consideration.

Och Trump/Kushner verkar pressa Palestina (och Israel?). Kanske en eftergift till Israel?
https://www.thetimes.co.uk/article/back-donald-trumps-plan-or-resign-saudi-crown-prince-mohammed-bin-salman-tells-palestine-lsnpkn9ln
https://www.timesofisrael.com/netanyahu-cautions-we-dont-have-a-blank-check-from-trump/
https://www.nytimes.com/2017/11/11/world/middleeast/trump-peace-israel-palestinians.html?_r=0

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Haha försöker du verkligen projicera ditt misslyckade liv på mig? Du kan bara drömma om mitt liv din lilla fjant..
I övrigt stämmer exakt varendaste ord i mitt inlägg

Hehe, visste att du inte skulle klara av att läsa artikeln.
Varför blev du så triggad?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-11-19 kl. 14:44.
Citera
2017-11-19, 14:43
Medlem
Citat:
Angående Ukraina så är det CIA Op. enligt Modell 1A - Precis som man gjort i Syrien.
Det finns väl gott om bevis om för det nu om inte annat hur situationen ser i Ukraina efter kuppen i Kiev. Syrien har verkligen haft tur med Assad som hållt sig kvar.
Ukrainian General: "Ukraine is under Zionist occupation." / Генерал: "Украину оккупировалиСионисты"

.. och här kommer ecchos om Gas Attacken i East Ghouta, Middleeast Eye var först ut, The Guardian Reuters CBC, Japan Times och bilder som denna med sedvanligt smink och White Helmets som springer omkring och leker livräddare.

Jag undrar vad de har för planer för detta, Nikki Haley pratade som sagt om detta samma dag på CFI
http://www.newsweek.com/russian-officials-troll-nikki-haley-715619

SouthFront: Government Troops launch Counter Attack in Syria´s Eastern Ghouta
https://southfront.org/government-troops-launch-counter-attack-in-syrias-eastern-ghouta/

SAA & Allies kör sönder Daesh på alla fronter, möjligen lite bekymmer på den mest problematiska, mot Golan Heights
Israel fires warning shots towards Syrian Army troops in Golan Heights
https://www.almasdarnews.com/article/israel-fires-warning-shot-towards-syrian-army-troops-golan-heights/ och jag tror Nusra har kvar sin front i sammarbete med Israel.

Ingen förmåga att se framåt heller, precis som att inte Erdogan har varit delaktig i allt de här. Men han har panik över kurderna som stöjds av sionistiska regimen och USA i syfte att fortsätta balkaniseringen av området.
Divide and Conquer.
Får Kurderna ett eget land så kommer de skapa problem inom Turkiet. Kurder är ett skumt för övrigt.

Balkanisering är precis vad mellanöstern behöver.
Citera
2017-11-19, 14:46
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

De återvänder till varifrån de kom ifrån, Saudiarabien, ockuperade Palestina (ISIS generaler är till stor del israeler. Eller så blir de haffade av SAA som i fallet nu med ”ISIS Hunters” (gotta love em, på ett pojkaktigt sätt nästan men fan va coola de är)
Al Masdar News med fina bilder: ISIS mass surrenders large Deir Ezzor island, 250+ terrorists captured/
De är ju omringade. Riktigt så långa tunnlar kan de inte gräva... Återstår att se om nyckelfigurer flygs ut, men bulken av krigare lär inte göra det.
Citera
2017-11-19, 15:12
Medlem
arbetets avatar
Nu är kalifatet i fysisk form utraderat:

Hassan Ridha‏

@sayed_ridha

Citat:
Hezbollah-affiliated media announces complete liberation of AlboKamal by SAA & allies, thus expelling IS from their last stronghold in Syria

https://twitter.com/sayed_ridha/status/932223870135709698

Citat:
SOHR: IS loses the last city under its control in Syria. Syrian Army, Nujba, Hezbollah and IRGC begin sweeping operations in AlboKamal city
Citera
2017-11-19, 15:17
Medlem
Citat:
Dagens SUNDAY WIRE Podd med Patrick Henningsen på 21stcensturywire.com och Mike Robinson från UK Column pratar i början av programmet om BBC rapportering och hur de är finansierade via EU (om jag inte minns helt fel) och jämför likheterna med AMC och rapporteringen från Syrien.
Intressant, som alltid, nu tror jag inte Nisse lyckas Connecta Dotts ändå, tyvärr, men eftersom jag postat om Aleppo Media Center nyligen så är veckans avsnitt värt att tipsa (den i särklass bästa podcasten som finns)
SUNDAY WIRE #210 High Anxiety in Arabia
Spreaker länk

Connecta dots?

Du hittade ju på själv att han i blå t-shirten dödat tolvåringen. Jag har visat att du har exakt noll bevis för detta.

Och nu byter du ämne för nästa konspirationsteori. Är det kobstigt att man tröttnar på tramset?

Visa hur det är bevisat att han dödade 12-åringen tack. Om du vill ha någon trovärdighet kvar.
Citera
2017-11-19, 15:24
Medlem
humanlifes avatar
Intressant analys från Haaretz angående Israels försök häromdagen att förhandla bort ”iranska styrkor” från sin gräns. Lavrov svarade att ”iranska styrkor” är inbjudna av syriska myndigheter och har därför legitim närvaro i Syrien. (Till skillnad mot Israel och USA-koalitionen)

Haaretz missnöje med denna ordning är härligt att se!
Citat:
Analysis Israel May Demand Iran Leave Syria, but Russia Sets the Rules of the Game

A single brief statement by Russian Foreign Minister Sergei Lavrov on Tuesday cleared up the strategic picture in southern Syria and the entire region. Three days after the signing of the agreement between Russia, the United States and Jordan about the cease-fire arrangements there, Lavrov disavowed the section of the accord that says foreign forces will be kept out of Syrian territory. Iran’s presence in Syria is legitimate, he said, and therefore Russia did not promise to compel the Iranians to withdraw their forces from the country.

read more: https://www.haaretz.com/israel-news/1.823314
Citera
2017-11-19, 15:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Connecta dots?

Du hittade ju på själv att han i blå t-shirten dödat tolvåringen. Jag har visat att du har exakt noll bevis för detta.

Och nu byter du ämne för nästa konspirationsteori. Är det kobstigt att man tröttnar på tramset?

Visa hur det är bevisat att han dödade 12-åringen tack. Om du vill ha någon trovärdighet kvar.
Nisse, nisse nisse, jag månar on din trovärdighet, (jag har fan kämpat!) och försökte förklara och kolla Corbett Report länken så kommer du förstå. Det är ingen hemlighet, mörkläggning delvis men du ser ju BBC artikeln tom.
Sen att du inte kopplar Mahmoud Raslan - visst, hoppa över honom då, de är fortfarande svin som hugger huvudet av barn, och har stöd från USA, och media, Så kallade ”Moderata Rebeller”
Han höll inte i kniven, tror han fotade. Men du missar ju hela poängen.

al Zinki högg huvudet av en 12 årig palestinsk pojke. De fick fortsatt stöd av USA och MSM i Väst.
Viewer Discretion is Adviced
https://youtu.be/kr1YTS-4Hzs

..byter ämne till nästa konspirationsteori..
Det är inga teorier, de är fakta, och som jag skrev, detta är ett fall, men de finns oändligt många fler.
Jag försöker få dig att inse vad de är för sjuka människor du stödjer, eftersom bevakningen hos CNN etc är så dålig så lär du ju ha missat det.
(och jag menar inte låta dryg men den kommentaren)

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Intressant analys från Haaretz angående Israels försök häromdagen att förhandla bort ”iranska styrkor” från sin gräns. Lavrov svarade att ”iranska styrkor” är inbjudna av syriska myndigheter och har därför legitim närvaro i Syrien. (Till skillnad mot Israel och USA-koalitionen)

Haaretz missnöje med denna ordning är härligt att se!

read more: https://www.haaretz.com/israel-news/1.823314
De sjuka jävlarna bryter mot alla internationella lagar.
Men ja, de är härligt att se deras missnöje.

Netanyahu är psykopat, och med drills de kör i Jordan Valley och förbereder för krig så kommer Sionistiska Regimen att attackera Syrien, de är hög risk för det iaf.

Netanyahu at Talks With Shoigu: Israel Will Never Allow Iran's Bases in Syria (Sputnik News)

Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-11-19 kl. 15:49. Anledning: Svar Humanlife
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in