Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 16:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag tror säkert att han planerat/fantiserat (var går gränsen?) hur han skulle gå tillväga. Tex tror jag att idén att använda skottkärra och fälg som tyngd var uttänkt tidigare.

Men det här med Ludde... i förhören med Hedman framgår det ju att han skulle skylla på att Ludde skulle komma så att han fick vara ifred. Det var ju inget tal om att han verkligen skulle komma. Och han påstår att Tova blev hämtad av en bil och hon säger tom till sin kompis att hon är ute och åker bil. Men nästa dag säger Billy till samma kompis att det bara var på skoj och att de då satt i hans kök.

Ok att ingen i det här gänget verkar vara nån kandidat för Mensa men...

Edit: känns mest som att om det vore planerat fullt ut så borde han haft en story klar och sen hållit sig till den. Om han nu hade tänkt sätta ditt Hampus/Ludde, hur hade han tänkt komma undan med det? Skulle han bara chansa på att han inte hade något alibi? Och hade han tänkt skylla på inbillade Ludde, varför drog han då in Hampus/Ludde i samtal med Hedman?

Tror inte han tänkte sätta dit Ludde/Hampus utan mer rikta misstankarna åt dennes håll. Då han omskrev honom som farlig och med grovt kriminellt umgänge. Tova skulle ju vara spårlöst (jomenvisst...)borta när Billy väl fått i båten och kunnat dumpa paketet i en djupare del av sjön....
Citera
2017-12-08, 17:11
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Kvinnomördare står väl hursom inte högt i kurs inne på anstalt?

Citat:
Ursprungligen postat av schoolfool
Inte där heller....

Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Men han kommer nog inte ut i ett stycke, om han får sitta med vanliga brottslingar...
vem fan skulle röra honom?
visst kan folk vara frustrerade på kåken, och visst får folk stryk, men det beror ju mer sällan på vad man sitter för och mindre sällan på hur man beter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Varför skulle han få det svårt i fängelset? Kåken är väl proppfull med kvinnomärdare och annat avskum som sitter och tycker synd om sig själva för att de åkte fast när de råkade slå ihjäl kärringen, eller det var ju en "olycka" som de ingenting minns av, dessutom var hon jobbig osv etc.
håller med dig till viss del..
man placeras på en kåk och avdelning där det finns störst risk att passa in, typ.
Citera
2017-12-08, 18:18
Medlem
Hill-Billy kommer inte klara livet i finkan, han kommer ta till egna medel för sin egen död, den känslan får jag av honom. Det är ju honom det är synd om, ingen annan.
Citera
2017-12-08, 18:28
Medlem
Docklands avatar
Jag tippar på 8 år. Ungefär som fjärtläppen Kristoffer i Boden.
Citera
2017-12-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tippar på 8 år. Ungefär som fjärtläppen Kristoffer i Boden.

Nja, här blir det nog tal om ett antal år mer.

Och KJ fick väl ändå 10?
Citera
2017-12-08, 19:06
Medlem
När han kommer ut har förhoppningsvis hans fega kompisar ändrat livsstil och inser att killen inte va så ball
Citera
2017-12-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
För oss utomstående gör det väl ingen som helst skillnad. Att jag hoppas på livstid har väl inte så mycket att göra med hur själva mordet gick till utan handlar mer om att han misshandlat och hotat henne under en längre tid och därefter dödat henne.

Hur mycket ett erkännande skulle betyda kan bara hennes nära och kära avgöra. Jag har mest tänkt på jämförelsen på ett livstidsstraff (då sitter de väl runt 20 år?) mot att han skulle komma ut efter ca tio år och hade det varit min dotter så hade jag velat att han skulle sitta så länge som möjligt. Om han kommer ut vid drygt 30 år har han nästan hela livet framför sig.
Precis ute strax efter 30 och ändå har hela livet för sig, detta sjuka rättsystem!
Citera
2017-12-08, 19:49
Medlem
Åter till Obduktionsprotokollet så någon som vet hur vanligt det är med sekretessen på Det? Olika fall? Stackars Yaras va det inte förutom bilderna och tack gode Gud för det....
Citera
2017-12-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
När han kommer ut har förhoppningsvis hans fega kompisar ändrat livsstil och inser att killen inte va så ball

Jag har följt den här tråden och någonstans hoppats att B’s så kallade vänner ska inse vad som faktiskt hänt.
OCH börjat vara helt öppna och ärliga om vilket avskräde dom ”skyddar”.
Är säker på att ni läser här så snälla, ta och ryck upp er och gör rätt och riktigt nu.
Han ska in på lång tid och ni har chansen att få ett riktigt liv.
Citera
2017-12-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schoolfool
Ja, nu kan det ju vara lite sent påkommet, men hellre sent än aldrig.... Tycker att hans advokat borde kunna tala honom till rätta. Han kan ju inte på allvar tro att GM är oskyldig?

Men snälla vän, det är ju ändå inte en försvarsadvokats jobb!
Advokaten skall vara en "karbonkopia" av sin klient. Säger klienten att han är oskyldig, så jobbar advokaten efter det. Svårare än så är det inte!
Citera
2017-12-08, 20:42
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Åter till Obduktionsprotokollet så någon som vet hur vanligt det är med sekretessen på Det? Olika fall? Stackars Yaras va det inte förutom bilderna och tack gode Gud för det....

Det har blivit vanligt nu på senare år och till stor del beror det nog på bilderna på Elin Krantz som valsar runt på nätet. Vidrigt och äckligt så det är helt OK att den delen är borttaget i den här förundersökningen.
Citera
2017-12-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det har blivit vanligt nu på senare år och till stor del beror det nog på bilderna på Elin Krantz som valsar runt på nätet. Vidrigt och äckligt så det är helt OK att den delen är borttaget i den här förundersökningen.
Precis. Välkomnar också den principen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in