Citat:
Ursprungligen postat av
litenpanda
Enligt mig: Det finns ingen annan tjej som skulle komma dit. Han säger det till sina kompisar för att han ska ha ett falskt alibi på natten men denna påhittade tjej blir senare utbytt mot påhittade Ludde. En tjej hindrar kanske inte kompisarna att komma tillbaka men det gör Ludde. Så till polarna säger han att det ska komma en tjej men ändrar det till att Ludde(Hamp*s L*ndin) är där. Till polisen säger han att det finns en farlig Ludde (påhittad) som var där. Den påhittade tjejen är bara ytterligare ett tecken på att Billy har planerat i förväg.
Enig. Mordet är helt klart överlagt och det osar om det lång väg.
Dock kommer åklagaren att få problem med att bevisa detta faktum, vilket förmodligen gör att Billy inte kommer att dömmas till livstid, varken i tinget eller SHR. Som lekman skulle jag tippa på max 15 år sluten anstalt. Med 1/3-dels rabatt och hyggligt uppförande är han ute efter 10, vid 32 bast. Inte kattpiss direkt med tanke på vad han har gjort.
Om GM (hittar ingen annan lämplig benämning) hade en minsta uns respekt och medkänsla till Tovas föräldrar kvar i kroppen, hur man nu ska kunna uttala sig om respekt och medkänsla i det här fallet, så skulle han krypa till korset och erkänna. Han skulle till och med kunna dra till med en snyftstory om att han sneade på benzo bla bla bla, tillfälligt raseriutbrott bla bla bla, fick panik och gömde kropppen bla bla bla... Detta skulle snarare gagna hans sak då han åtminstonde skulle ha chansen att iställes dömas för dråp och kanske stövla in på Hall med 8-9 års enformiga framtidsutsikter istället för 15. Ute efter 5-6 med lite flyt. Istället försöker han att fortsätta bevisa för hela världen vilket mönsterpucko han är. Nä fy fan, jag kräks av fanskapet.....