Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 11:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja lite åt det hållet tänker jag också. Var ju så när han bråkade som värst med henne om pengar "eller så ger du mig en ärlig chans" mitt i allt gapande om cash. Nu kommer det ju inte gå att bevisa någon längre planering men finns ju, enligt mig, ingen vettig förklaring till att han måste vara själv, och helt hemligt, där ute med T. Likaså det att han tar kontakt med Ludde någon vecka innan mordet. Enligt Ludde var det helt oväntat. Han ringer också upp Ludde (3 sek)på söndag morgon, varför?

Kanske planerat till 75% dvs om tillfälle skulle ges under kvällen.
Kontakten med Ludde veckan innan, vilket tydlige förvånade denne, och sedan det mycket korta samtalet på söndag morgon tycker jag kan tyda på att han tänkte misstänkliggöra Ludde för bortrövandet. Han trodde väl att det skulle sluta där med ett försvinnande. Jag vet inte när han fick vetskap om att Ludde inte varit i krokarna vid den kritiska tidpunkten utan befunnit sig på ett tåg till Stockholm?
Det verkar ju som han hade planer på att sänka Tova i sjön, därav lyftstroppen på skottkärran. Och för att inte tala om det idoga spacklandet på båten - trots gårdagens superfylla med sprit och droger, där han legat utslagen på toalettgolvet och spytt...jomen tjena
Senast redigerad av T34Panzer 2017-12-08 kl. 11:58.
Citera
2017-12-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske planerat till 75% dvs om tillfälle skulle ges under kvällen.
Kontakten med Ludde veckan innan, vilket tydlige förvånade denne, och sedan det mycket korta samtalet på söndag morgon tycker jag kan tyda på att han tänkte misstänkliggöra Ludde för bortrövandet. Han trodde väl att det skulle sluta där med ett försvinnande. Jag vet inte när han fick vetskap om att Ludde inte varit i krokarna vid den kritiska tidpunkten utan befunnit sig på ett tåg till Stockholm?
Det verkar ju som han hade planer på att sänka Tova i sjön, därav lyftstroppen på skottkärran. Och för att inte tala om det idoga spacklandet på båten - trots gårdagens superfylla med sprit och droger, där han legat utslagen på toalettgolvet och spytt...jomen tjena

Jag tror säkert att han planerat/fantiserat (var går gränsen?) hur han skulle gå tillväga. Tex tror jag att idén att använda skottkärra och fälg som tyngd var uttänkt tidigare.

Men det här med Ludde... i förhören med Hedman framgår det ju att han skulle skylla på att Ludde skulle komma så att han fick vara ifred. Det var ju inget tal om att han verkligen skulle komma. Och han påstår att Tova blev hämtad av en bil och hon säger tom till sin kompis att hon är ute och åker bil. Men nästa dag säger Billy till samma kompis att det bara var på skoj och att de då satt i hans kök.

Ok att ingen i det här gänget verkar vara nån kandidat för Mensa men...

Edit: känns mest som att om det vore planerat fullt ut så borde han haft en story klar och sen hållit sig till den. Om han nu hade tänkt sätta ditt Hampus/Ludde, hur hade han tänkt komma undan med det? Skulle han bara chansa på att han inte hade något alibi? Och hade han tänkt skylla på inbillade Ludde, varför drog han då in Hampus/Ludde i samtal med Hedman?
Senast redigerad av tagmaster 2017-12-08 kl. 12:50.
Citera
2017-12-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Och han påstår att Tova blev hämtad av en bil och hon säger tom till sin kompis att hon är ute och åker bil.

Finns det en möjlighet att Tova blev tillsagd att hon skulle säga att hon var ute och åkte bil i samtalet till Emma? Där tänkte Billy att det skulle vara det sista samtalet Tova skulle göra med någon (utfallet blev huruvida inte så som vi nu vet).

Senare uppstod tjafs inne i huset alt. att Tova klargjorde att dem inte skulle vara med varandra i framtiden.
Hon går ut och pratar med Emma i telefonen. Talar om att hon är påväg bort ifrån gården.
Kort därefter kommer Billy ut och tar sig ifatt Tova i omedvetenhet vad hon har sagt eller om hon ens pratat i telefon.
- Därför kör han stenhårt på att han såg Tova kliva in i en bil.
Senast redigerad av 98479871 2017-12-08 kl. 12:56.
Citera
2017-12-08, 13:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men hatar henne gör han väl för att hon dumpat honom?
De B och T hade ett uppehåll på 3 veckor när föräldrarna anmälde. Efter det har de setts och hörts och försökte ha mindre svartsjuka dem emellan, läs försökte.
Finns via sms osv dokumenterat i FUP. Föräldrarna som sett när Billy sovit över, kompisar settt när han hämtar henne osv.
Citera
2017-12-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Enligt mig: Det finns ingen annan tjej som skulle komma dit. Han säger det till sina kompisar för att han ska ha ett falskt alibi på natten men denna påhittade tjej blir senare utbytt mot påhittade Ludde. En tjej hindrar kanske inte kompisarna att komma tillbaka men det gör Ludde. Så till polarna säger han att det ska komma en tjej men ändrar det till att Ludde(Hamp*s L*ndin) är där. Till polisen säger han att det finns en farlig Ludde (påhittad) som var där. Den påhittade tjejen är bara ytterligare ett tecken på att Billy har planerat i förväg.

Enig. Mordet är helt klart överlagt och det osar om det lång väg.
Dock kommer åklagaren att få problem med att bevisa detta faktum, vilket förmodligen gör att Billy inte kommer att dömmas till livstid, varken i tinget eller SHR. Som lekman skulle jag tippa på max 15 år sluten anstalt. Med 1/3-dels rabatt och hyggligt uppförande är han ute efter 10, vid 32 bast. Inte kattpiss direkt med tanke på vad han har gjort.

Om GM (hittar ingen annan lämplig benämning) hade en minsta uns respekt och medkänsla till Tovas föräldrar kvar i kroppen, hur man nu ska kunna uttala sig om respekt och medkänsla i det här fallet, så skulle han krypa till korset och erkänna. Han skulle till och med kunna dra till med en snyftstory om att han sneade på benzo bla bla bla, tillfälligt raseriutbrott bla bla bla, fick panik och gömde kropppen bla bla bla... Detta skulle snarare gagna hans sak då han åtminstonde skulle ha chansen att iställes dömas för dråp och kanske stövla in på Hall med 8-9 års enformiga framtidsutsikter istället för 15. Ute efter 5-6 med lite flyt. Istället försöker han att fortsätta bevisa för hela världen vilket mönsterpucko han är. Nä fy fan, jag kräks av fanskapet.....
Citera
2017-12-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schoolfool
Enig. Mordet är helt klart överlagt och det osar om det lång väg.
Dock kommer åklagaren att få problem med att bevisa detta faktum, vilket förmodligen gör att Billy inte kommer att dömmas till livstid, varken i tinget eller SHR. Som lekman skulle jag tippa på max 15 år sluten anstalt. Med 1/3-dels rabatt och hyggligt uppförande är han ute efter 10, vid 32 bast. Inte kattpiss direkt med tanke på vad han har gjort.

Om GM (hittar ingen annan lämplig benämning) hade en minsta uns respekt och medkänsla till Tovas föräldrar kvar i kroppen, hur man nu ska kunna uttala sig om respekt och medkänsla i det här fallet, så skulle han krypa till korset och erkänna. Han skulle till och med kunna dra till med en snyftstory om att han sneade på benzo bla bla bla, tillfälligt raseriutbrott bla bla bla, fick panik och gömde kropppen bla bla bla... Detta skulle snarare gagna hans sak då han åtminstonde skulle ha chansen att iställes dömas för dråp och kanske stövla in på Hall med 8-9 års enformiga framtidsutsikter istället för 15. Ute efter 5-6 med lite flyt. Istället försöker han att fortsätta bevisa för hela världen vilket mönsterpucko han är. Nä fy fan, jag kräks av fanskapet.....
Men han kommer nog inte ut i ett stycke, om han får sitta med vanliga brottslingar...
Citera
2017-12-08, 13:48
Medlem
Gaupes avatar
Varför skulle han få det svårt i fängelset? Kåken är väl proppfull med kvinnomärdare och annat avskum som sitter och tycker synd om sig själva för att de åkte fast när de råkade slå ihjäl kärringen, eller det var ju en "olycka" som de ingenting minns av, dessutom var hon jobbig osv etc.
Citera
2017-12-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Men han kommer nog inte ut i ett stycke, om han får sitta med vanliga brottslingar...

Mig veteligen är det bara sexualbrottslingar som hamnar på Skogome-anstalten i Götet. Och inte ens där går man säker... Resten får vackert dela på dem övriga faciliteterna som Kriminalvården har att erbjuda. Skulle det visa sig att det finns en särskild hotbild mot honom, så kan han eventuellt hamna på en mindre avdelning, med noga utvalda "kompisar". Dock tror inte jag att en sådan hotbild växer fram av sig själv, utan det kommer nog att krävas en "incident" först.
Nu är inte jag någon kåkfarare per definition, så allt ovan är egentligen bara gissningar och spekulationer.... Låt oss i alla fall hoppas att återstoden av hans ynkla liv blir sur och bitter på alla sätt och vis!
Citera
2017-12-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Varför skulle han få det svårt i fängelset? Kåken är väl proppfull med kvinnomärdare och annat avskum som sitter och tycker synd om sig själva för att de åkte fast när de råkade slå ihjäl kärringen, eller det var ju en "olycka" som de ingenting minns av, dessutom var hon jobbig osv etc.

Han kommer att få det svårt för att han är en svag liten fjant vars förmåga inte räcker till annat än att slå ihjäl en späd liten tjej. Han kommer, i alla fall till att börja med, hamna längst ner i näringskedjan. Inte nödvändigtvis för att han är kvinnomördare, utan pga. det jag just sa.
Det ligger dock honom i fatet att han är en manipulativ psykopat - egenskaper som på sikt kan hjälpa honom att klättra i rang. Detta förutsätter dock förutom ovan nämnda förmågor, även en minst medelmåttlig hjärnkapacitet, vilket Billy hittills inte lyckats påvisa.
Citera
2017-12-08, 14:15
Medlem
SmygarBerits avatar
Han är fortfarande en simpel bonnläpp så oavsett hans manipulerande drag så tror jag föga att han kommer klättra i rang på ngt fängelse. Han blir en sån där som håller för sig själv och är tystlåten. När man sitter i sitt sunkiga hus på vischan där han kunde supa och knarka piller dagligen så är det lätt att vara tuff och stor. Speciellt inför bonniga kompisar som då tycker han är ball då han vågar ta plats.

Nä, jävla kräk till människa. Tycker så jävla synd om Tova som fick leva i hans grepp under sådan lång tid.
Citera
2017-12-08, 14:29
Medlem
Jag brukar inte vara blödig, inte ens nära, men den här storyn berör ta mig fan! Gick just in på Tovas farsas facebook och läste hans uppdateringar från tiden efter mordet. Det är fan knappt man kan hålla tårarna borta! Må det där aset få vad han förtjänar där han nu hamnar, och må det där finnas dem som inte har något mer att förlora, som är kapabla och villiga att se till att han aldrig mer kan sitta!
Citera
2017-12-08, 14:42
Medlem
swedetraders avatar
Hur ser straffrabatten ut om Hill-Billy skulle ha tillräckligt med mänsklighet för att erkänna mordet?

Läste tidigare i tråden ett bra inlägg om dom omständigheter som kan anses förmildrande vid straffutdelning.
Skulle det fortfarande vara taktiskt att göra det nu, eller gällde det bara om han hade lämnat in sig till polisen innan han blivit misstänkt? Kan han spara det kortet tills en eventuell hovrättsprövning och fortfarande få cred för det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in