Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 23:05
Medlem
Hmm, undra ifall Tova visste om att det skulle komma en annan tjej till gården som Billy påstår? Tova och han hade ju enligt hans beskrivning i FUP:en ”hånglat” men inget mer än så. Vilken casanova som skulle göra det med två olika tjejer på en kväll isåfall Undra vem denna tjej är isåfall, eller jag kanske har missat förhör med henne i förundersökningen?
Citera
2017-12-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Hmm, undra ifall Tova visste om att det skulle komma en annan tjej till gården som Billy påstår? Tova och han hade ju enligt hans beskrivning i FUP:en ”hånglat” men inget mer än så. Vilken casanova som skulle göra det med två olika tjejer på en kväll isåfall Undra vem denna tjej är isåfall, eller jag kanske har missat förhör med henne i förundersökningen?

Och ifall detta inte stämmer om att en annan tjej ska komma till gården, varför ljuga om det för sina kompisar?
Citera
2017-12-07, 23:37
Medlem
swedetraders avatar
Citat:
Och ifall detta inte stämmer om att en annan tjej ska komma till gården, varför ljuga om det för sina kompisar?

Så att dom inte skulle komma tillbaka till gården när han hade fullt upp med att städa upp efter ett mord antagligen.
Citera
2017-12-07, 23:39
Medlem
notknapparens avatar
"Leif GW Persson är "ganska säker" på att Tova Mobergs expojkvän döms i den pågående rättegången."
"– Jag kommer inte ligga sömnlös för den saken, säger han."

"Hennes 22-årige expojkvän är nu åtalad misstänkt för mord och enligt Leif GW Persson har åklagaren "mycket på fötterna" i den pågående rättegången.
– Han får inte ihop det, plus att han gett olika versioner genom resans gång. Det här går inte ihop och det som är väldigt drabbande för honom är sakerna som använts i transporten. Det är en massa punkter i åtalet som pekar i samma riktning, säger Leif GW Persson i SVT:s "Veckans brott".

https://www.expressen.se/nyheter/gw-ganska-saker-pa-att-man-far-honom-falld/

Ja, om GW tror det, då tror jag det också. Inte så ofta han har fel.
Och det är skönt att höra att han inte verkar ha så mycket till övers för Billy.....
Citera
2017-12-08, 00:10
Medlem
litenpandas avatar
Citat:

Citat:

Enligt mig: Det finns ingen annan tjej som skulle komma dit. Han säger det till sina kompisar för att han ska ha ett falskt alibi på natten men denna påhittade tjej blir senare utbytt mot påhittade Ludde. En tjej hindrar kanske inte kompisarna att komma tillbaka men det gör Ludde. Så till polarna säger han att det ska komma en tjej men ändrar det till att Ludde(Hamp*s L*ndin) är där. Till polisen säger han att det finns en farlig Ludde (påhittad) som var där. Den påhittade tjejen är bara ytterligare ett tecken på att Billy har planerat i förväg.
Citera
2017-12-08, 00:49
Medlem
Vet inte om jag riktigt tror att han planerat att döda henne.

Hon kom ju dit runt tio-tiden och sen umgicks de i ca tre timmar. Mellan 00.50 och 01.16 pratade hon tre gånger med Emma och sista gången sa hon att hon letade skjuts och att hon ville mötas upp för att festa.

Jag funderar på om inte Billys tanke med kvällen var att de skulle bli tillsammans igen "på riktigt" och räknade med att hon skulle bli kvar över natten och att han sen flippade när han insåg att hon skulle dra. Hon nobbar honom för att gå ut och festa med några andra... Hon kanske dessutom sa något om att de aldrig kommer att bli tillsammans igen, vem vet...

Jag förstår helt enkelt inte varför han skulle vänta i tre timmar med att överfalla henne om det var hans plan hela tiden.
Citera
2017-12-08, 02:01
Medlem
Big-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Vet inte om jag riktigt tror att han planerat att döda henne.

Hon kom ju dit runt tio-tiden och sen umgicks de i ca tre timmar. Mellan 00.50 och 01.16 pratade hon tre gånger med Emma och sista gången sa hon att hon letade skjuts och att hon ville mötas upp för att festa.

Jag funderar på om inte Billys tanke med kvällen var att de skulle bli tillsammans igen "på riktigt" och räknade med att hon skulle bli kvar över natten och att han sen flippade när han insåg att hon skulle dra. Hon nobbar honom för att gå ut och festa med några andra... Hon kanske dessutom sa något om att de aldrig kommer att bli tillsammans igen, vem vet...

Jag förstår helt enkelt inte varför han skulle vänta i tre timmar med att överfalla henne om det var hans plan hela tiden.

Jag tror absolut det var planerat. Men sedan var det kanske inte så enkelt ens för Billy att genomföra det hela. Han gruvade sig och inväntade tabletternas lindring innan han faktiskt tog tag i sin plan. Tycker inte alls det är konstigt att han väntar tre timmar.
Citera
2017-12-08, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Lee
Jag tror absolut det var planerat. Men sedan var det kanske inte så enkelt ens för Billy att genomföra det hela. Han gruvade sig och inväntade tabletternas lindring innan han faktiskt tog tag i sin plan. Tycker inte alls det är konstigt att han väntar tre timmar.

Jag tror också att det var planerat. Han har lekt med tanken på att döda Tova ett bra tag innan det verkligen sker, vi ser detta i hoten han riktat mot henne samt i SMS konversationer med andra.

Jag tror att tanken fanns där i bakhuvudet. Och pratet om en ”annan tjej” var i förberedande syfte.
Citera
2017-12-08, 07:34
Medlem
Etrades avatar
Jag är också osäker på om mordet var planerat!
Planerade och genomförda mord är bra mycket ovanligare än att "bägaren rinner över" och en misshandel går för långt.
Dock håller jag med om att Billy verkar vara så pass slut i huvudet och empatilös att han ingår i kategorin för kapabla mordplanerare.
Men eftersom han "inte minns" någonting överhuvudtaget så lär vi aldrig få veta.

Sammens pratade också lite om fallet i Veckans Brott i tisdags, han sa någonting om att Tovas anteckningar i dagboken var detaljlösa. Vilket är så synd!
Hade hon gått in på djupet och skrivit av sig mer i detalj så hade vi nog haft en klarare bild av alla hot mot henne.
Och tänk så mycket Tova har fått höra och uppleva öga mot öga, något som givetvis aldrig kommer bevisas eftersom Tova är död och Billy "inte minns".

Jag har inte följt rättegång slaviskt så jag har en liten fråga:
Har alla dessa hot via sms, messenger osv tagits upp i rätten ännu? Eller är detat något som är kvar att förhöra Billy om?
Citera
2017-12-08, 08:02
Medlem
baron-brazils avatar
Är det ingen mer än jag som reagerar över att Billys sperma hittats i Tova?
Om han endast påstår att dom hånglat så är ju bara det en lögn.
Citera
2017-12-08, 08:18
Medlem
Jag tror inte att det var planerat, men oundvikligt. Det finns ju en orsak till varför man ska gå vid första slaget. Jag tror att om Tova haft ngn respektingivande person som tog tag och ruskade om Billy ordentligt så hade han krupit under en sten skakat av rädsla och låtit henne vara ifred. Svaga och störda individer känner ju sig starka då det har en som är svagare. Tyvärr så inser inte en del kvinnor att de leker med elden då det tillåter sig att nedvärderas. Varje steg tillbaka är ett steg mot undergång. Det jag tycker är konstigt är att många är så ovetande om detta i dag, har ju gått ut hur mycket info som helst om detta.Men en del kvinnor verkar tycka att svartsjuka och kontroll är kärlek. Tänker att det vore bättre att ha kurser i att stärka kvinnors självkänsla istället för aggressionskurser för män... Jag menar absolut inte att lägga ngn skuld på offret, finns bara en skyldig till det här och det vem vi ju alla vem det är,men jag kan inte låta bli att fundera på att om hon bara berättat för sin pappa så tror jag att han hade ordnat ngn som åkte ut och spöade upp skitstövlen Billy ordentligt med hälsningar från Tova så hade kanske detta inte hänt. Nu bidrar jag ju inte direkt till ngt men ville skriva av mig
Citera
2017-12-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag är också osäker på om mordet var planerat!
Planerade och genomförda mord är bra mycket ovanligare än att "bägaren rinner över" och en misshandel går för långt.
Dock håller jag med om att Billy verkar vara så pass slut i huvudet och empatilös att han ingår i kategorin för kapabla mordplanerare.
Men eftersom han "inte minns" någonting överhuvudtaget så lär vi aldrig få veta.

Sammens pratade också lite om fallet i Veckans Brott i tisdags, han sa någonting om att Tovas anteckningar i dagboken var detaljlösa. Vilket är så synd!
Hade hon gått in på djupet och skrivit av sig mer i detalj så hade vi nog haft en klarare bild av alla hot mot henne.
Och tänk så mycket Tova har fått höra och uppleva öga mot öga, något som givetvis aldrig kommer bevisas eftersom Tova är död och Billy "inte minns".

Jag har inte följt rättegång slaviskt så jag har en liten fråga:
Har alla dessa hot via sms, messenger osv tagits upp i rätten ännu? Eller är detat något som är kvar att förhöra Billy om?

Brottet "grov kvinnofridskränkning" är en egen punkt i åtalet och kommer att tas upp i rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in