2017-12-08, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Tror du verkligen på allt skit du skriver nu?
Eller är det önsketänkande? Eller rent utav hjärntvätt från era ledare i stil med Nord Korea? Varför inte bara erkänna att ni inte kommer kunna sänka något?

Jag tycker inte ditt inlägg hade med saken att göra.. ja, jag tror på allt jag säger och försvarar det också. Men ditt inlägg fokuserar nu avsikligt på att mig som person.
Citera
2017-12-08, 09:33
Medlem
Citat:
Så iran följer alla flygplan med UAVs menar du eller vad är det du menar nu?

Självklart har du säkra källor till att ni var sekunder från att anfalla amerikanska baser?

Ja uttalanden från Brigadier General Amir Ali Hajizadeh. Det är min källa..
Citera
2017-12-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och dessa UAVs syns inte på radar och blir nedskjutna på två röda utav antingen eskortfartygen eller jaktflygen från CSGn?

Och hur vet du att inte USA på samma gång var sekunder ifrån att radera Iranbögarna från kartan mha kärnvapen?

Syns ja, men sen behöver du lyfta plan för att få ner den. Och det är inte lätt att underhålla plan med sådant. De är flera..

Vill du diskutera kärnvapen kan du ta det i en annan tråd. Vad som är av betydelse här är att ett hangarfartyg och dess eskort inte bara kan starta något utan att Iran skulle märka det.
Citera
2017-12-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Varför ska det ske i smyg?

Varför ska det ske i Smyg? Ja varför? För att man har fartyg och massa annat i viken..
De måste ju lämna viken och vara någonstans utanför.. Tror du inte Iran håller koll på detta? Vid sundet? Vilka som kommer in och vilka som tar sig ut?
Citera
2017-12-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Varför ska det ske i Smyg? Ja varför? För att man har fartyg och massa annat i viken..
De måste ju lämna viken och vara någonstans utanför.. Tror du inte Iran håller koll på detta? Vid sundet? Vilka som kommer in och vilka som tar sig ut?

Nej faktiskt så tror vi inte att Iran gör det.
Citera
2017-12-08, 11:37
Medlem
Citat:

Aaaah med andra ord bara nått han påstår.
Du förstår söker sj att Iran aldrig skulle våga sig på det.
Citera
2017-12-08, 11:39
Medlem
Citat:
Jag tycker inte ditt inlägg hade med saken att göra.. ja, jag tror på allt jag säger och försvarar det också. Men ditt inlägg fokuserar nu avsikligt på att mig som person.

Du får tro på vad du vill. Din rättighet. Men du vägrar vilja förstå saker o ting oavsett om man överbevisar dig.
Citera
2017-12-08, 11:49
Medlem
Citat:
Aaaah med andra ord bara nått han påstår.
Du förstår söker sj att Iran aldrig skulle våga sig på det.

Han påstår.. någon som har order om att med fria händer avgöra när och hur anfalla med missiler, är enligt dig ingen källa. Så tänker inte jag och tror heller inte att många andra gör.
Citera
2017-12-08, 11:53
Medlem
Citat:
Är det inte samma person som sa att Qaher F-313 var flygfärdig för knappt ett år sedan? Som inte har hörts ett pip om sedan dess?
Citera
2017-12-08, 12:38
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Du är medveten om att man redan roterar fartyg och besättningar idag? Även i Gulfen
Citera
2017-12-08, 13:29
Medlem
franges avatar
Citat:
Syns ja, men sen behöver du lyfta plan för att få ner den. Och det är inte lätt att underhålla plan med sådant. De är flera..

Vill du diskutera kärnvapen kan du ta det i en annan tråd. Vad som är av betydelse här är att ett hangarfartyg och dess eskort inte bara kan starta något utan att Iran skulle märka det.

Nej, du behöver inte "lyfta plan" för att skjuta ner Iranska drönare som följer efter. Har du hört talas om luftvärnsrobotar som avfyras från fartyg någon gång? Aegis?
Citera
2017-12-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, du behöver inte "lyfta plan" för att skjuta ner Iranska drönare som följer efter. Har du hört talas om luftvärnsrobotar som avfyras från fartyg någon gång? Aegis?

Jo det behöver man.. Ett exempel är Ayoob som inte kunde skjutas ner av LV som var mycket mer effektivare än du hittar på fartygen. Och Ayoob var inte många..

Hoppas du vet att upptäckt och att rkta in ett mål är två olika saker. Men på den här barnsliga nivån som många av er diskuterar, låter mer som ni bara skriver här för att jävlas och är egentligen inte intresserade av diskussionen.

Ingenting på hela det där kalaset kommer att vara effektiv mot så många mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in