Att Tobin rusade beror på den riktade nyemission där Klövern gick/kan gå in i bolaget.
Rutger Arnhult köpte för övrigt sin första fastighet under 90-talet, det gjorde även en viss Erik Selin, Selins (olika)bolag har väl ett fastighetsbestånd som är värt ca 100 miljarder idag... riktigt så mycket kommer inte Arnhult upp i, men han och Selin är de klart starkast lysande exemplen från den eran.
Min gode far gjorde också en del bra affärer då som la grunden för något fint.
Citat:
Flyttkedjor som sådant vet jag ju vad det är. Förstod dock inte varför de inte funkade nuförtiden, men om jag tolkat dig rätt är det för att de som flyttar till nyproduktion flyttar från någon dyrt och dåligt som ingen som bor i något billigt och enkelt skulle vilja flytta till. Därför frigörs aldrig de billiga och enkla lägenheterna.
Det jag framförallt menar är att det är för få som flyttar från de billiga bostäderna oavsett, skulle nog säga att hyresregleringen är ett ganska stort problem, kan du hyra en hyresrätt i ett attraktivt läge för 1000:- per m2 och år finns det egentligen ingen anledning att flytta, det skulle vara
mycket intressant att se hyr stor volymen av lägenhetsbyten är på just dessa objekt, vill du ha större/mindre när du väl fått ett förstahandskontrakt på en sådan lägenhet så har du alla möjligheter att bara byta till något liknande, i ett liknande läge, då finns det ingen som helst anledning att säga upp kontraktet.
Det enda sättet att få ner priserna är egentligen att bygga, och bygga mycket... men det måste fortfarande vara lönsamt, en skattreform för hyresrätter hade varit den rimligaste lösningen. Då skatter är en stor del av kostnaden.