Citat:
Ursprungligen postat av
wilmerxy
Nej, precis, och det hade varit intressant med statistik om hur ofta så skedde. Vidare, om man vid skottillfället har andra personers uttagskvitton. Personer som hörde smällarna, från närliggande automater i området. En 357a i statsmiljö hörs bra.
Skotten och ljudvolymen är något som förbryllar mig mycket. Man pratar om påsksmällare, exempelvis LP.
Kan inte någon vapenkunnig, med insikt, förklara hur det påståendet är orimligt. Gärna med en skiss med avstånd hur långt man kan höra smällen från det vapnet, i stadsmiljö, mitt i natten, en kall februari, mellan höga byggnader.
Ämnet med ljudbilden är tydligen infekterat, så det är omöjligt med en bra och öppen diskusion i tråden.
Jag har skjutit de flesta handeldvapen, inklusive det påstådda mordvapnet,även tävlingsskytte, även om det finns andra i tråden som är ännu mer vapenkunniga. Har provskutit vapnet igen i en "rekonstruktion" tillsammans med andra vapen.
Jag har gjort en ganska noggrann utredning av detta. Det finns fina tabeller om hur långt olika vapen hörs i stadsmiljö och hur de upplevs. Läst 100tals vetenskapliga rapporter. Det finns oerhört mycket material om hur mycket att vapen hörs från olika vinklar och situationer, och hur folk vittnar om det. Det finns fina tabeller och uppsatser om hur smällare hörs och upplevs.
Jag är en person som en gång haft "fysikprofessor" på mitt visitkort så jag menar att jag förstår mig på fenomenen bakom och den vetenskapliga metoden.
Det finns ingen möjlighet att det är rätt vapen.
Hade det bara varit LP som vittnat som hon gjort, hade man ganska krystat kunnat skylla på chock och förträngning (mycket osannolikt, har utrett detta också), men nu är det många vittnen som säger samma sak.
Så det är 99.99% säkert att det inte var en 357:a.
Min egna nystningar börjar ofta från frågan varför fel vapen är så viktigt för konspiratörerna.