Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Jepp, denna form av skuldbeläggning är anmärkningsvärd, man kan undra vad det är för behov som triggar ett sådant beteende.
Ja, man kan verkligen undra vilka psykologiska faktorer som inverkar till detta beteende som märks av i alla trådar som handlar om mord på unga kvinnor. Anmärkningsvärt och osmakligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Jag hade gärna tagit en tur med en dylik ubåt, alltid spännande med nya äventyr

Dock hade jag innan tur, förhört mig kring säkerhetssystemen, framförallt möjligheten att evakuera under ytan samt möjligheten att skicka nödsignal.
Det låter helt logiskt och förnuftigt det du skulle göra. Men, om man har "noll koll" på teknik i allmänhet och "noll koll" på ubåtars säkerhetssystem, i synnerhet, skulle man kanske inte ändå lita på "proffset själv", d.v.s ubåtskaptenen Madsen? Som kanske pratat sig varm om sina tekniska kunskaper, ubåtens kapacitet osv? Det kanske t.o.m skulle kännas lite dumt att ens ifrågasätta säkerheten med tanke på bristande kunskaper i ämnet och med tanke på att man tar för givet att han själv inte utsätter sig för några risker med färden?
Nu blev det ganska många "om" och "kanske", men försöker fundera hur någon som kanske både är äventyrlig och tekniskt okunnig skulle kunna tänka. D.v.s vad som är självklart för den ene är det verkligen inte för den andre. Allt är inte så självklart som vissa i tråden tycks påskina.