Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 00:42
  #37573
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns EN skyldig sexualsadistisk mördare som förorsakat Kim Walls tragiska bortgång. Peter Madsen.


Att kasta Skuld på andra samt offret, är Vedervärdigt!

Checkar ut.

Kastar skuld på andra???
Ser du inte i syne nu??
Ingen annan än PM är boven i detta - alla andra är helt oskyldiga till KWs död enligt mitt förmenande.

Men om KW lurats in i detta av en slemmigt charmerande PM som också invaggat KWs pojkvän och vännina i falsk trygghet att allt skulle gå bra - så kan detta ha varit ett planerat mord.
Det gör i så fall PM till en ännu slemmigare person. Och farligare. Upplägget säger någon om PMs psyke och farlighet. Det är därför det är intressant att ta reda på hur tongångarna runt båtfärden har gått.
Citera
2017-12-06, 00:42
  #37574
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, fakta är att det är oklart, om du läst lite tillbaka, skulle du ganska snabbt förstått att jag efterlyser vad som hände/överenskoms, innan avsegling.

Det är etablerat sedan månader tillbaka, att turen skulle vara i två timmar. Därifrån vill jag veta mer detaljer, särskilt som att de redan missat det målet vid det sista dokumenterade mötet 20.30. När de dessutom går rakt norrut efter det, är tider ute för att komma tillbaka till 21, för länge sedan.


Jaha, och det onaturliga avskedet handlar om vad?
Då tar du fram fakta på att turen skulle vara två timmar. Nej, efter Rasmusen sågs ubåten 15 minuter efter det också. Vid 21 kom Rasmusen iland och där fanns ingen ubåt. Så jag inväntar det onaturliga avskedet också.


Citat:
Under natten till fredagen rapporterades dock ubåten som försvunnen när den inte kommit tillbaka på utsatt tid
Metro
Citat:
Men ubåten nådde inte land på utsatt tid.
http://192.71.242.55/kvallsposten/kr...-/?site=mobile
__________________
Senast redigerad av Moosky 2017-12-06 kl. 00:44.
Citera
2017-12-06, 00:49
  #37575
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ska sluta, och konstatera att du inte klarar av att svara på frågan....no affence

"Offence" heter det. Bra om du slutar. Självklart är vi alla intresserade av frågor kring seglatsen och kringarrangemangen kring den. Min poäng var att älta frågeställningar kring detta ytterligare hundraelva gånger i en Flashback-tråd innan rättegången ens startat gör varken till eller från.

Ursäkta om jag var otydlig.
Citera
2017-12-06, 00:49
  #37576
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, fakta är att det är oklart, om du läst lite tillbaka, skulle du ganska snabbt förstått att jag efterlyser vad som hände/överenskoms, innan avsegling.

Det är etablerat sedan månader tillbaka, att turen skulle vara i två timmar. Därifrån vill jag veta mer detaljer, särskilt som att de redan missat det målet vid det sista dokumenterade mötet 20.30. När de dessutom går rakt norrut efter det, är tider ute för att komma tillbaka till 21, för länge sedan.

Om det var så borde även KW inse att de fortfarande var på väg ut. Kan hon ha ringt pojkvännen då om ändrade planer? Eller är hon ofrivilligt "fångad" ombord och PM styr ut?
Citera
2017-12-06, 00:49
  #37577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jaha, och det onaturliga avskedet handlar om vad?
Då tar du fram fakta på att turen skulle vara två timmar. Nej, efter Rasmusen såg ubåten 15 minuter efter det också. Vid 21 kom Rasmusen iland och där fanns ingen ubåt. Så jag inväntar det onaturliga avskedet också.



Metro

http://192.71.242.55/kvallsposten/kr...-/?site=mobile

2 timmar som grundplan, är nog en etablera "sanning" ( kanske en tråd-dito). Resten av ditt förvirrande resonemang, behöver inte kommenteras, gör om och gör rätt annars lär ingen bry sig.....
Citera
2017-12-06, 00:54
  #37578
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
2 timmar som grundplan, är nog en etablera "sanning" ( kanske en tråd-dito). Resten av ditt förvirrande resonemang, behöver inte kommenteras, gör om och gör rätt annars lär ingen bry sig.....

Jaha, så din sk fakta är en trådsanning? Nej, du ska göra om och inte desinformera och påstå att du har fakta här då det uppenbart är tvärtom. Det är egentligen inte viktigt eftersom det mesta lär komma fram vid åtal, men bara för att du påstår saker tvärsäkert och otrevligt så kan du förvänta dig fler ifrågasättande. Det hjälper dig inte att topprida någon här om du nu inbillar dig det. Håll dig till sanningen och hitta inte på.

Favoritsidan för tråden Ekstrabladet.
Citat:
Ubåden blev meldt savnet natten til fredag klokken 02.30, da den ikke var vendt tilbage til aftalt tidspunkt. Det er uklart, hvornår den skulle have været hjemme igen.
Citera
2017-12-06, 00:59
  #37579
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Japp det fanns ingen fara i den bemärkelse man vill ha det till här. Det är samma visa i alla ämnen som har med mord på kvinnor att göra. En enformig uppfattning ska inte förstöra en bra tråd angående mordet på KW.

Det fanns ingen som helst anledning för KW att öht ana oråd angående den här intervjun eller ubåtsresan. Vem tänker att ja nu kommer jag säkert att råka illa ut? Det finns ett skuldbeläggande gentemot ett offer som är ointressant för resten av befolkningen. Däremot så skulle kanske inte jag åkt i någon ubåt av den här typen men det handlar snarare om att ubåten är en skorv ingenting annat.

Innan man är klar så kommer KW få skylla sig själv att hon klev ombord med PM eftersom hon borde ha koll på hans humör. Ja, du ser ju själv hur jävla idiotiskt det låter. Vi får vara glada att dom har en hel KW att begrava och att PM aldrig bevistar sig i det fria någonsin mer.

Jepp, denna form av skuldbeläggning är anmärkningsvärd, man kan undra vad det är för behov som triggar ett sådant beteende.

Jag hade gärna tagit en tur med en dylik ubåt, alltid spännande med nya äventyr
Dock hade jag innan tur, förhört mig kring säkerhetssystemen, framförallt möjligheten att evakuera under ytan samt möjligheten att skicka nödsignal.
Citera
2017-12-06, 00:59
  #37580
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

http://192.71.242.55/kvallsposten/kr...-/?site=mobile

Det var en förfärligt fakta-felaktig artikel du länkade till:

"Kim Walls pojkvän larmade sjöräddningen efter att Wall inte återkommit. En räddningshelikopter larmades till koordinaterna i Køgebukten där ubåten befann sig – och lyckas rädda Peter Madsen, innan ubåten sjönk. "

Pojkvännen larmade polisen och någon räddningshelikopter fiskade aldrig upp PM.
Citera
2017-12-06, 01:02
  #37581
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det fanns en ungefärlig utsatt tid för då ubåten skulle vara tillbaka. Att man klyver hår för att prata om pojkvännens larmande är kanske brist på nyheter. Dom flesta svaren kommer förmodligen vid åtal, och då många uppgifter kommer fram.

Njae, det är en fråga som legat i luften ända sedan detta uppdagades. Det är ju något som på många vis förefaller underligt, och en av de saker som fortfarande saknar svar.
Citera
2017-12-06, 01:05
  #37582
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jepp, denna form av skuldbeläggning är anmärkningsvärd, man kan undra vad det är för behov som triggar ett sådant beteende.

Jag hade gärna tagit en tur med en dylik ubåt, alltid spännande med nya äventyr
Dock hade jag innan tur, förhört mig kring säkerhetssystemen, framförallt möjligheten att evakuera under ytan samt möjligheten att skicka nödsignal.

Ja, det hör inte ens till brottet att ett mordoffer skall ta fram spåkulan och sia om personen är livsfarlig.
Samma tongångar i samtliga mordtrådar där det handlar om kvinnligt offer. Möjligt att det är uttryck av besvikelser genom livet eller någon störning. Jag tyckte mig läsa att i början av detta fall att det rörde sig om en provtur med ubåten. Men det kan ju för all del ha ändrats under tid då fler och mer uppgifter kommer fram. Det slutgiltiga resultatet kan nog ändra en hel del av spekulationerna i fallet.
Inledningsvis är det mycket uppgifter som figurerar och vissa biter sig fast i detaljerna kring uppgifterna och senare visar det sig vara ganska felaktigt.
Citera
2017-12-06, 01:11
  #37583
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Pojkvännen larmade polisen och någon räddningshelikopter fiskade aldrig upp PM.

Jaha, så var vi där igen då.

Larmade pojkvännen polisen, eller ringde han 112?
När blev polisen inblandade, och av vilken anledning? När var första gången polisen hade anledning att fatta misstanke om brott, och varför?

Så vitt jag vet är svaren på samtliga frågor ovan okända.
Men du kanske sitter på svaren, Solglittret?
Citera
2017-12-06, 01:13
  #37584
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det fanns en ungefärlig utsatt tid för då ubåten skulle vara tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Favoritsidan för tråden Ekstrabladet.
"Ubåden blev meldt savnet natten til fredag klokken 02.30 da den ikke var vendt tilbage til aftalt tidspukt. Der er uklart, hvornår den skulle have vaeret hjemme igen.".

Å ena sidan påstår du att det fanns en ungefärlig tid när u-båten skulle varit tillbaka. Å andra sidan bifogar du en länk där det framgår att detta inte är klarlagd???
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2017-12-06 kl. 01:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback