Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-01, 23:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Bo ombeds berätta var han lade sina verktyg när han var klar i lördags 13/5?
Bo uppger att han hängde tillbaka ringnycklarna till höger på innanför porten där
Amerikanska bilarna står. Bo hängde antingen hammaren där eller så hängde han
snickarhammaren någonstans innanför dörren där han har sina sågar stående.

FL ber Bo visa var han lade verktygen efter att han monterat gångjärnen på portarna 13/5?
Bo öppnar dörren som leder till den vänstra delen av uthuset. "Vi kan ju titta här om jag hittar
någon hammare." Bo pekar på en gul kap- ger-såg och uppger "den här sågen har jag använt
till portarna". Bo ser ut att leta efter väggarna och golvet och uppger "ja här var det ingen
hammare.

FL frågar hur det är med skottkärra på gården?
Bo uppger att det bara finns en skottkärra på gården och att den är i plåt.
FL ber Bo visa var skottkärran står?
Bo går längre in i uthuset mittemot en hög med ved och uppger att det är där den brukar stå.
Bo reagerar på att skottkärran är borta. Bo är ganska säker på att skottkärran stod där. (Bo
fotograferas när han förevisar var skottkärran stod. FL:s anteckning)

Citat:
Bo går ut ur denna del av uthuset och går in i den delen där det står 2 Amerikanska bilar. Bo
stannar innanför porten och pekar på en verktygstavla på väggen. (Bo fotograferas när han
förevisar verktygstavlan). Bo tar fram en ringnyckel och uppger att det var den han använde
när han monterade gångjärnen. Bo reagerar på att det inte hänger någon snickarhammare vid
verktygstavlan och inte heller på insidan av porten på någon spik där Bo också brukar hänga
hammaren. Bo uppger "det finns ingen hammare här." "inte hammare så långt ögat når" "helt
otroligt att det inte finns någon hammare här heller. Jag tycker faktiskt det".

Så den sk snickarhammaren som fanns där bilarna brukar stå var inte där, och inte heller skottkärran uppger B pappa i förhör.
Senast redigerad av Moosky 2017-12-01 kl. 23:31.
Citera
2017-12-01, 23:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast advokater säger så mycket och det babblas även om det mest fantastiska. Han ska ju försvara med alla medel så att säga.

FU

"Slagytan på hammarhuvudet var 8-
kantigt med en ytterdiameter på ca 27 mm. Ca 2,5 mm in från den yttre diametern är
slagytan ca 22 mm och rund. Höjden mellan ytter och innermått är ca 3 mm
. Klodelens
yttermått var ca 30 mm, håligheten mellan klorna var ca 9 mm bred och klorna var ca 10
mm och ca 11 mm breda.
"

Ja, antar att advokater låter "skrämmande".

Har ingen erfarenhet alls, men det advokaten säger låter för mig oroande. Kanske mest för att jag hör att vissa här på tråden säger att de inte läst något i FUP som motsäger det advokaten tar upp. T ex att inget nämnts om algtillväxt på hammaren. Eller om skorna....

Nu har jag inte läst denna del av FUP (hinner aldrig) men den 8-kantiga delen borde ge specifika skador på kraniet, kanske även på mjukdelarna i hårbottnen?

Om klo- delen använts så har man ju där specifika dimensioner.
Citera
2017-12-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men,
jag har bara citerat ett inlägg från en anonym användare som skickat ett citat från tidningen Hela Hälsingland. Det är alltså en del av en text från tidningen Hela Hälsingland, inte mina synpunkter.

Men om jag ska tillägga något så noterade även jag att under denna "kritiska" tid kunde jag inte finna någon registrerad mastuppkoppling. Hittar just nu inte mitt tidigare inlägg om det.
Jag ber om ursäkt!
Citera
2017-12-02, 00:04
Medlem
är Det Någon Som Vet Om Obduktionsrapporten är Sekretessbelagd ????????????
Tack !!!!
Citera
2017-12-02, 00:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag ber om ursäkt!

Absolut ingen fara!
Förstod att du missuppfattat.
Tror inte heller en sekund att Tova lämnat gården, blivit mördad av en "chaufför" som skulle "återlämnat" henne till gården.

Tror vi är inne på samma spår...
Senast redigerad av notknapparen 2017-12-02 kl. 00:51.
Citera
2017-12-02, 01:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Tack !!!!

JA den är totalt sekretessbelagd och finns inte ens i FUP. Den finns i en helt egen bilaga som inte har läckt ut ännu vad jag vet.

Detta står i tråden ett flertal gånger OCH det står dessutom i FUP alldeles i början efter index.

Fråga mig inte varför den är så hårt sekretessbelagd. Jag trodde den skulle vara med men icket.
Citera
2017-12-02, 02:46
Medlem
JÄTTETACK !! för svaret. Tycker jag letat och läst massor i FUPEN men har inte hittat någonting om det men har nog bara läs 2000 sidor och hoppat lite hit och dit.
Underligt att de är så stränga med den - kanske släpps efter domen fallit.
Är ju väldigt intressant att läsa - speciellt när man har medicinska kunskaper.
Att de inte tar med fotografier tycker jag är helt rätt - men texten - den tycker jag de skall släppa.
För övrigt vad tycker ni om fotona ?? Sämsta jag sett - kanske är medvetet gjort ?
Citera
2017-12-02, 09:38
Medlem
Citat:
Tack !!!!

Citat:
JÄTTETACK !! för svaret. Tycker jag letat och läst massor i FUPEN men har inte hittat någonting om det men har nog bara läs 2000 sidor och hoppat lite hit och dit.
Underligt att de är så stränga med den - kanske släpps efter domen fallit.
Är ju väldigt intressant att läsa - speciellt när man har medicinska kunskaper.
Att de inte tar med fotografier tycker jag är helt rätt - men texten - den tycker jag de skall släppa.
För övrigt vad tycker ni om fotona ?? Sämsta jag sett - kanske är medvetet gjort ?

Frågan är vad skillnaden/gränsen går vid sekretess? Finns ju liknade o grövre brott (om man nu kan tycka det) som Obduktionsprotokollen är med i FUP??! Bilder har jag full respekt för! Men det hade varit intressant med tanke på de där 10 tabletterna B hade hämtat o T hafe ju höga halter i blodet? Han uppger ju att hon rökte på redan innan de träffades o undrar om det oxå visat sig?
Citera
2017-12-02, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Frågan är vad skillnaden/gränsen går vid sekretess? Finns ju liknade o grövre brott (om man nu kan tycka det) som Obduktionsprotokollen är med i FUP??! Bilder har jag full respekt för! Men det hade varit intressant med tanke på de där 10 tabletterna B hade hämtat o T hafe ju höga halter i blodet? Han uppger ju att hon rökte på redan innan de träffades o undrar om det oxå visat sig?

Här har jag missat i fupen! Vad visade hennes blod halter av?
Citera
2017-12-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Här har jag missat i fupen! Vad visade hennes blod halter av?

Det är i ett av förhören med B som polisen frågar om just dessa 10 tabletterna som det finns vittne om att B köpt 10 för 200kr.... de säger att det visat sig att T hade höga halter av narkotikapreparat i blodet så de frågar hur många han tagit..... mer än vad T tagit iaf svarade han kanske 7st???? Eller har jag läst galet? De uppger namnet på preparatet men kommer inte ihåg
Citera
2017-12-02, 10:29
Medlem
Han köpte blå xanor (benzo) av sin styv bror innan mordet vet inte om det är dessa ni menar.
Citera
2017-12-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
01.16 T ringer Emma
01.17 B 3 sms till F
01.18 B 2 sms till J -
01.19 B 2 sms till J
01.19 F sms till B "Dom släpper av mig vid husvagn" B svarar först 01.31
01.21 Samtal till T från Calle, vidarekopplas
01.23 Calle försöker nå T på Messenger - någon läser meddelandena, C tror 1-2 tim senare, osäker
#misshandel/mordet/dråp påbörjas#
01.31 B sms till J
01.31 B 2 sms till F
01.31 B ringer Anton (33 sek)
01.31-01.33 2 sms till B från J. B svarar först
01.38 B sms till J
#flytt av kropp till stranden med skottkärra#
01.38-01.50 6 sms från J till B. B svarar först
02.03 då B ringer till J (44 sek). J säger att B är andfådd/flåsar/springer
01.41-01.42 stegräknaren rör sig 38 steg
01.47-02.03 Bs tele har under den här tiden bytt position till Björkmo
02.00-02.34 stegräknaren rör sig med 1341 steg
# billy letar efter material till dumpning av tova samt dumpar tovas telefon#
02.20 Sista pejl från Ts telefon
02.21 B 2 sms till J
02.29 B ringer J (2 min 23 sek)
02.29-02.36 Bs tele har under den här tiden åter bytt position till Björkmo
#tänder brasa#
02.37-02.39 3 sms från J till B (...sover hos bärgarn...). B svarar först
03.13 B sms till J
04.40-05.41 stegräknaren rör sig med 2697 steg
#bär ner material till stranden, dumpning av kropp i vattnet, eldar upp kläder, städar gården#
05.54-06.00 stegräknaren rör sig med 271 steg
#Kontrollerar gården efter ev spår och går och lägger sig#

ur fupen:
02:40 till 04:40 så är det ingen rörelse registrerad på B telefon.

Sover han denna tid?

Innan 02.40 bör han då ha dumpat T i sjön,
annars går man väl inte och lägger sig/är i stillhet kl 02.40?
Eller ligger T på gården under denna tid? Då det var extremt mycket blod på ett ställe gårdsplanen?

och hur lyckas han vakna 04.40 när stegräknaren börjar räkna hans steg igen.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in