Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
ur fupen:
02:40 till 04:40 så är det ingen rörelse registrerad på B telefon.

Sover han denna tid?

Innan 02.40 bör han då ha dumpat T i sjön,
annars går man väl inte och lägger sig/är i stillhet kl 02.40?
Eller ligger T på gården under denna tid? Då det var extremt mycket blod på ett ställe gårdsplanen?

och hur lyckas han vakna 04.40 när stegräknaren börjar räkna hans steg igen.?

Svårt att se att han går och lägger sig adrenalinet är nog på sin topp.
Citera
2017-12-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna
Han köpte blå xanor (benzo) av sin styv bror innan mordet vet inte om det är dessa ni menar.
Ja precis det framkommer i ett av förhören med B att T oxå hade detta i blodet..... just därför hade obprotokollet varit intressant o se hur mkt de båda hade i kroppen?
Citera
2017-12-02, 11:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna
Svårt att se att han går och lägger sig adrenalinet är nog på sin topp.

Han kan ha suttit och planerat vad han ska säga/göra nästa dag när han träffar andra. Alternativt njutit av det hela. Runkat?
Citera
2017-12-02, 11:07
Medlem
Hade Tovas vänner medelat Tovas föräldrar på natten att inte Tova kom till festen .Så hade Tova med sannolikt lev t idag...Å hade jag varit Tovas förälder hade jag tagit bilen och åkte direkt hem till killen brutit upp dörren och hämtat tova
Citera
2017-12-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Ja precis det framkommer i ett av förhören med B att T oxå hade detta i blodet..... just därför hade obprotokollet varit intressant o se hur mkt de båda hade i kroppen?

Förhörsledarna berättar att T hade substansen i blodet.
Ja, det hade varit intressant att se hur mycket T hade i blodet för att lista ut hur många hon tog och hur många B tog.
Men tror nog att han inte tog resterande som han säger,
6-7 stycken gissar han på.
Så otroligt klantigt att polisen inte tog blodprov honom, som jag läst någonstans.
Är det inte standard vid häktning/misstanke om mord!?
Citera
2017-12-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hade Tovas vänner medelat Tovas föräldrar på natten att inte Tova kom till festen .Så hade Tova med sannolikt lev t idag...Å hade jag varit Tovas förälder hade jag tagit bilen och åkte direkt hem till killen brutit upp dörren och hämtat tova

Var inte Emma den enda som visste att hon var med Billy? Av T vänner?
Vännerna på festen kanske inte visste med vem hon var?
Citera
2017-12-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han kan ha suttit och planerat vad han ska säga/göra nästa dag när han träffar andra. Alternativt njutit av det hela. Runkat?

Kom att tänka på en sak,
Han kan ju ha varit i rörelse hela natten,
och att mobilen låg still.

Han var ju så trött när han käkade med sina kompisar dagen efter, på Frasses eller vad stället hette, att han satt och slumra/sov flera gånger. Tror det var Jimmy eller Fredrik som fick väcka honom genom att putta till honom flera gånger under tiden de käkade.

Så han hade nog varit uppe hela natten, och fixat och städat...
Citera
2017-12-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kom att tänka på en sak,
Han kan ju ha varit i rörelse hela natten,
och att mobilen låg still.

Han var ju så trött när han käkade med sina kompisar dagen efter, på Frasses eller vad stället hette, att han satt och slumra/sov flera gånger. Tror det var Jimmy eller Fredrik som fick väcka honom genom att putta till honom flera gånger under tiden de käkade.

Så han hade nog varit uppe hela natten, och fixat och städat...

Klart han varit vaken hela natten.
01.41--42 förflyttning 23 meter = från huset till uthuset, telefonen läggs på uthusbänken
01.42--02.00 misshandel med hammaren
02.00--02.34 förflyttning 804 meter, dra henne till lövhögen, lägga henne i skottkärran, köra ner den till sjön (finns blodbesudlingar ända nere vid stugan vid sjön så det bör fortfarande ha droppat blod från huvudet) eller ev gömma henne tillfälligt någon annanstans men det finns bara blodbesudlingar längs vägen ner till sjön så någonstans där emellan i så fall. Tar ut sim-kortet från telefonen 02.20 o slänger den i sjön.
02.37 Sms från J "...sover hos bärgarn..." = lugnt
02.34--04.40 Telefonen ligger på uthusbänken, preparering av skottkärran o städning/eldning
04.40--05.41 förflyttning 1618 meter, fortsatt städning/eldning, ner till sjön igen med den nu eldade hammaren, kanske upptäckt att hennes väska/clutch är kvar i huset och får gå ner till sjön igen o lägga den innanför strumpbyxorna. Tror det står att det är 215 meter ner till sjön.
Gissningar såklart...
Citera
2017-12-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Det är i ett av förhören med B som polisen frågar om just dessa 10 tabletterna som det finns vittne om att B köpt 10 för 200kr.... de säger att det visat sig att T hade höga halter av narkotikapreparat i blodet så de frågar hur många han tagit..... mer än vad T tagit iaf svarade han kanske 7st???? Eller har jag läst galet? De uppger namnet på preparatet men kommer inte ihåg

Ah, tack!

Min gissning är att B flippade ur när Calle ringde Tova. Svartsjuk på styvbrorsan och exet.
Citera
2017-12-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Ah, tack!

Min gissning är att B flippade ur när Calle ringde Tova. Svartsjuk på styvbrorsan och exet.

ja, jag tror likadant. Kanske var hon i samband med påringningen på väg att GÅ därifrån.
Läste sms mellan Tova och Emma att det bestämdes så sent som på lördagen att Tova skulle följa med Emma på festen i näsviken.
Och att Tova inte hade något att dricka. (sprit)
Kanske en anledning till att Tova åkte till Billy? För att dricka sprit?
Vill minnas att det endast fanns en skvätt sprit kvar i flaskan (berättar Billy)
Citera
2017-12-02, 13:35
Medlem
UgLyBastards avatar
jag tror att blyfa tänkte laga båten så att han kunde dra ut Tova längre ut.
han have ju satt fast nån slags krok/dragsnöre i ekipaget.
Citera
2017-12-02, 13:47
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
om jag hade gjort si så hade det slutat så, och om si hade gjort si hade si slutat si.
Herregud...

hur menar du med "om någon sagt till Tovas föräldrar att inte Tova kommit till festen så hade Tova levt idag"

förresten, vanligtvis så ringer man inte till någon, oavsett ärende, mitt i natten. (förutom extrema fall)

Detta tar ändå priset på den mest korkade kommentar jag någonsin har läst på flashback grattis;
"hade jag varit Tovas förälder hade jag tagit bilen och åkte direkt hem till killen brutit upp dörren och hämtat tova"

av vilken anledning skulle du gjort det?

mamman väntade på samtal från Tova, mamman somnade - mamman vaknade kl 6, Tova var inte hemma, mamman tyckte inte det var konstigt pga Tova hade festat kvällen innan.

Varför hade du åkt?

en till sak bara..
Tova hade (med högsta sannolikhet) blivit mördad av Billy oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in