Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag lagt upp filerna på en alternativ sida eftersom det är många som vill tanka ned dem och belastningen är hög på den ordinarie sajten. Klicka 2 ggr på downloadknappen.

https://www.solidfiles.com/v/aqP6G67ZRBBvn (FUP)
https://www.solidfiles.com/v/Rj73XxXM6M7Pd (Protokollet)

Lägger till i trådstarten.

/Mod

Stort tack för fupen och tiden du lagt ner på att få fram den.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fy f-n det är en plåga att läsa förhören med Billy. Fanskapet sitter o skrattar o kommer inte ihåg någonting
Från förhör 171004 FUP sid 2602 Fh visar resultaten från stegräknaren:

BF Mm. Men jag menar hur, hur pass bra den här grejen fungerar, den här stegräknaren
eller vad man ska säga. Vad den kan reagera på och vad den inte kan reagera på och så
vidare liksom. Jag har ju inte använt den så mycket liksom. Jag har ju kollat på den nån
gång och det är ju inte sä att jag liksom har kollat på den varje dag oj, oj nu har jag gått
tio tusen steg, (ohörbart) Utan jag har väl mest vetat att jag har haft den helt enkelt, så
det är det jag menar, hur bra den fungerar liksom. Och bara reagerar på om jag sitter så
här med telefonen och liksom eller om jag typ dansar eller förstår du vad jag menar.
Ja. Lite vad den reagerar på och vad den inte reagerar på liksom.
FL Mm. Men du Billy, menar du att du dansar under natten?
BF (småskratt) Jag vet inte som sagt, jag frågar bara. Ja, jag har inte den blekaste alltså.
Det är inget jag påstår eller, jag fråga bara. Hur, hur bra den fungerar, hur bra man kan
lita på det liksom. Det är det jag ifrågasätter helt enkelt. Mm
FL Fast nu är det, nu är det vi som ifrågasätter din historia kring den här natten Billy.
BF Ja. Men jag har som sagt inget minne.
FL (pratar samtidigt) Billy, Billy
BF Och jag vet inte när mitt minne tonas bort här heller, det kommer jag inte ihåg, så att det är.

Det som är bra med den här grabben är att han är väldigt, väldigt pratsjuk. Blir en mumsbit för åkl i rätten

Det är inte särskilt smart att säga att man inte kommer ihåg någonting, brukar bli att rätten går helt på åklagarens sida då.
Senast redigerad av qirtero 2017-11-22 kl. 17:42.
Citera
2017-11-22, 17:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Obduktionsrapporten var med på den skadade bebisen som dog förra året. Så barn undantas inte. Men det måste vara oron över Flashback som fått just Hudiksvalls TR att ta bort infon. Någon annan förklaring kan jag inte se. Men vi vet genom tidningarna att hon blev utsatt för strypningsförsök och 20-talet slag med hammare.

Kan det verkligen vara lagligt?

Att undanta något för att personen som lämnar ut handlingarna har en oro för att den kommer att spridas?

Det är ju offentliga uppgifter vi pratar om.
Citera
2017-11-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Stort tack för fupen och tiden du lagt ner på att få fram den.

Det är inte särskilt smart att säga att man inte kommer ihåg någonting, brukar bli att rätten går helt på åklagarens sida då.

Nej men så verkar han vara osedvanligt osmart också . Han kommer dock mycket väl ihåg att det INTE, absolut inte, var något tjafs mellan honom och Tova under kvällen. Trots att han på söndag morgon berättat om just det till sin halvbror. Men det samtalet har han också glömt o brorsan ljuger nog... Just ja och så kommer han ihåg att "Ludde" kom ut men tänker än så länge inte säga/avslöja vem denna "Ludde" är.
Citera
2017-11-22, 18:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kan det verkligen vara lagligt?

Att undanta något för att personen som lämnar ut handlingarna har en oro för att den kommer att spridas?

Det är ju offentliga uppgifter vi pratar om.

De drar kanske en rövare och hoppas ingen tar det till domstol eller var man nu ska ifrågasätta detta.
Citera
2017-11-22, 18:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
De drar kanske en rövare och hoppas ingen tar det till domstol eller var man nu ska ifrågasätta detta.

Ja, jag får fan ta mig maila dom och fråga vad fan som menas, privatcensur på grund av egen oro eller vad är det som händer?

Nu vet vi ju hur flickstackaren avled ändå men det är ju en principsak kan man ju tycka.

Antingen lämnar dom ut allt som är offentligt eller också inget, då kan man ju alltid överklaga det beslutet.
Citera
2017-11-22, 18:07
Medlem
Citat:

I Arbogafallen (senaste) var obduktionsrapporterna också sekretessade så det gäller även Västmanlands TR. Nu kan man läsa mycket från obduktionsrapporten om T i förhöret från 170906, börjar på sidan 2515 (paginerad sidnr).
Citera
2017-11-22, 18:07
Medlem
Browndawgs avatar
Tycker det är lite märkligt att inte obduktionsprotokollet är med i offentliga FUP.

De flesta fuppar jag läst har innehållit det, men bilderna har varit maskade så klart.

Undrar varför dom valt att lägga sekretess på hela jävla protokollet denna gång. Måste ju finnas en bra anledning och inte bara för att dom känner för det?

Märkligt tycker jag.
Citera
2017-11-22, 18:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
I Arbogafallen (senaste) var obduktionsrapporterna också sekretessade så det gäller även Västmanlands TR. Nu kan man läsa mycket från obduktionsrapporten om T i förhöret från 170906, börjar på sidan 2515 (paginerad sidnr).

Tack för tipset! Han blir tyst i några sekunder när han ser bilderna på Tova. Men säger inget om hur skadad hon är, vem som kan ha gjort det här mot henne, att hon inte förtjänade det Han yttrar helt enkelt inte ett ord om Tova. Något borde han ju säga om en person han varit tillsammans med så många år. Som är svårt sargad på bilderna och fastbunden. Men icket. Inte en snyftning. Inget.

Trivia: Norrländska “jo” av inåtdragande dammsugaretyp stavas tydligen “schjoo”.
Citera
2017-11-22, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tovas tele "dör" 02.20

Billys stegräknare:
0026-0040 307 steg
0046-0052 435 steg
0141-0142 38 steg
0200-0234 1341 steg
0440-0541 2697 steg
0554-0600 271 steg

De här glappen mellan tidperioderna är märkliga.
Ligger telefonen still mellan dessa?

00.52- 01.41
01.42- 02.00

- Efter 01.16 är det ingen aktivitet ut på Tovas telefon,och hon svarar inte heller. Är ju intressant att veta vad Billy gjorde då? Det man noterar är flera kontaktförsök från Calle 01.23-01.27. "Någon" har läst dessa, frågan är vem?

- 01.17 har Billy konversation med Fredrik och Jimmy och säger att de inte ska komma till Fränö än.

- 01.31 har Billy ny konversation med Jimmy och Fredrik- men vad gör Billy mellan 01.17- 01.31??

- Efter 02.00 är det plötsligt en markant ökning av stegfrekvensen. Måste vara då han gör sig av med kroppen?

Hoppas jag fick in tiderna rätt, blev lite bråttom.
Citera
2017-11-22, 20:01
Medlem
Fjalliss avatar
Shit hans lösenord till Facebook finns ju i fupen, någon kommer ju stänga ner det i närtid då
Citera
2017-11-22, 21:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Tack för FUP!!

En sak jag reagerade på var att det regnade kraftigt andra kvällen polisen gjorde husrannsakan.

Hur kunde de då hitta blodspår? Förstår att en hund kan markera, men synligt blod borde vara bortsköljt.

Samtidigt verkar den där killen vara jävligt obehaglig. Klassisk exempel på en psykopat.

Har bara hunnit 400 sidor. Tydligen blir den mer intressant mot slutet skrev någon.
Citera
2017-11-22, 21:25
Medlem
Från FUP

"FL1: Rättsläkaren har kommit fram till att Tova har minst 22 krosskador i skallen.
Och jag kommer nu visa en bild tagen av kriminaltekniker i samband med
obduktionen. Här har man rakat bort håret från Tovas skalle.
BF: Den tror jag har sett redan.
FL1: Det är en jobbig bild. Man ser Tovas skalle uppifrån. Så här ser Tovas skalle ut.
Förutom minst 22 krosskador i skallen så har Tova flertalet svullnader i
ansiktet. Skrapmärken på halsen. Det tänkte jag visa följde bild. Också i
samband med obduktionen.
BF: (Suckar).
FL1: Tova har flertalet misstänkta avvärjningsskador. Det vill säga man försöker
skydda sig, då brukar man få avvärjningsskador på händer till exempel.
BF: Ja.
FL1: Händer, fingrar så som svullnader, bruten nagel och höger, bruten höger tumme.
Rättsläkaren skriver "Höger tumme ligger i en så kallad svanhalsposition och
tummen krasar vid genomkänning" skriver rättsläkaren. Kommer och få se
bilder nu. Här har vi Tovas… Det är också från obduktionen. Det är Tovas
högra hand. (Tyst i ca 13 sekunder). Notera att det är blåmärken där också
"

Förutom minst 22 krosskador i skallen snacka om overkill
Senast redigerad av MollyCule 2017-11-22 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in